[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Another white boy in this movie? Damn!
Ik kan me herinneren dat ik door op een witte(?) muur te schieten altijd kon scoren
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Je hoeft niet te calibreren enzo, dus ik zie eigenlijk geen andere optie dan die!
Verwijderd
Ik weet niet of ie naar de vorm of naar de kleur kijkt.
Verwijderd
sta dus voor een raadsel
Verwijderd
Vraag ik mij trouwens nu meteen af of dit systeem trouwens wel werkt op zo'n 100Hz TV?!?!
Cheers,
EiSl
ik heb ooit een keer gehoord dat je Nintenbobak zodra je schiet, in het signaal dat het beeld opbouwt (die punt dus) een extra ander puntje of vlak meestuurt.. iets dat jij dus niet ziet. maar het gunnetje wel. mbv de lens en dat sensording worden dan de coordinaten berekend waar jij zou hebben geschoten. die worden gerefereerd aan de coordinaten waar die eend/kleiduif zich zou bevinden. valt het waar jij hebt gericht en waar de eend/kleiduif is, over elkaar. dan hebbie em..
Ik weet dit niet zeker maar goed.. dat heb ik ooit gehoord..
en naar mijn inziens is dit een goede optie.. een andere manier kan ik niet bedenken eigenlijk
* KNETTER2000 heeft dat ding gemod zodat ie niet zon verschrikelijk KLIK geluid maakt als je de trekker overhaalt.
zit echt geen drol in dat ding.. een schakelaar een lensje en dat lichtsensor/cameraatje geval...
hmm met coordinaten heb je natuurlijk een sortement van calibratie nodig.....
andere optie kan zijn dat ie gewoon "kijkt" naar waar dat referentievlak zich bevindt zodra jij schiet(zodra je schiet gaat dat vlak lopen over je scherm met je beeldiopbouw, dus zodra de guncamera/senosr het vlak "ziet" en DAN de coordinaten van dat vlak gaat vergelijken met het vlak waar de eend is........
of zei ik dat al...
Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80
Verwijderd
Doet het niet... PS gun doet het ook niet goed.. schiet je links komt ie rechts uit ofzo....Op vrijdag 05 oktober 2001 09:57 schreef Flipke het volgende:
Hmm, jah goede vraag, met zon 100hz tv word er natuurlijk 2x zo snel gerefreched. Iemand ervaringen met NES gun op 100hz tv? Ik heb namelijkook nog wel ergens zo'n ding liggen... en ik word nu wel nieuwsgierig wat ik er nog mee zou kunnen!?
Verwijderd
http://www.howstuffworks.com/question273.htm
Overigens werken de huidige lightguns idd niet op 100 hz tv's.
Chriet Titulaer is de man
Als je met dat pistool schiet, stuurt die een signaal naar de NES dat ie schiet, op dat moment verandert het scherm voor 1Hz in een zwart-wit scherm, de ducks zijn dacht ik wit en de rest zwart (of andersom natuurlijk)
Het pistool heeft een lichtsensor die ziet of je hem richt op een zwart of wit vlak, richt je op het juiste kleurtje dan zegt die dat het raak is en heb je een eend doodgeschoten.
Dit systeem is natuurlijk gigantisch afhankelijk van timing dus als je die kabel van dat pistool verlengt of verkort werkt het als het goed is niet meer.
Mijn broertje van 6 vroeg laatst trouwens nog of ik die NES weer aansluit

Ik ga die nintendo mooi casemodden (kstop er een MP3 server in?)
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
De truuk zit hem gewoon in het opvangen van de scanline (de kathodestraal die het beeld opbouwd), en het bijhouden van de timing ervan.. Dan weet je namelijk precies de coordinaten..
Hetzelfde truukje wordt eigenlijk gebruikt met lichtpennen..
(al is dat pistool een beetje minder nauwkeurig omdat er een grotere afstand tussen zit!)
* Twynn heeft vroeger zelf ook lichtpennen gebouwd voor de C64, die ook zo werkten..
Niet 1Hz, maar 1/25ste van een seconde. Want dat is 1 complete refresh van het scherm, right ?Op vrijdag 05 oktober 2001 10:10 schreef ZyberTEQ een heel verhaal
Verder staat dit op http://www.howstuffworks.com/question273.htm:
The computer normally uses one of two different techniques to figure out whether or not the gun is pointed at the target when the user pulls the trigger:
- The computer blanks the screen and then paints just the target object on the screen (as a white object). If the photodiode senses darkness after one vertical retrace signal and then light after the next, the computer assumes that the gun is pointed at the target of the screen and scores a hit.
- The computer can blank the screen and then paint the entire screen white. It will take time for the electron beam to trace the entire screen while painting it white. By comparing the signal coming from the photodiode with the horizontal and vertical retrace signals, the computer can detect where the electron beam is on the screen when the photodiode first senses its light. The computer counts the number of microseconds that pass between the time the horizontal and vertical retrace signals start and the photodiode first senses light. The number of microseconds tells the computer exactly where the gun points on the screen. If the calculated position and the position of the target match, the computer scores a hit.
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:10 schreef ZyberTEQ het volgende:
lap tekst
Fuck ja! Nu je het zegt! Ik heb al jaren geen nintendo 8bit gezien, maar dat het beeld zwart wordt, kan ik me nog wel herinnerenOp vrijdag 05 oktober 2001 10:10 schreef ZyberTEQ het volgende:
Voor degenen die nooit goed gekeken hebben als je schoot...
Als je met dat pistool schiet, stuurt die een signaal naar de NES dat ie schiet, op dat moment verandert het scherm voor 1Hz in een zwart-wit scherm, de ducks zijn dacht ik wit en de rest zwart (of andersom natuurlijk)
Het pistool heeft een lichtsensor die ziet of je hem richt op een zwart of wit vlak, richt je op het juiste kleurtje dan zegt die dat het raak is en heb je een eend doodgeschoten.
Dit systeem is natuurlijk gigantisch afhankelijk van timing dus als je die kabel van dat pistool verlengt of verkort werkt het als het goed is niet meer.
Mijn broertje van 6 vroeg laatst trouwens nog of ik die NES weer aansluit
Ik ga die nintendo mooi casemodden (kstop er een MP3 server in?)
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]