Toon posts:

FSB op 166 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan krijg ik de fsb van mijn mobo op 166 en dat mijn cpu het nog goed doet???
want bij madonion zie ik wel eens mensen met de fsb vasn het mobo op 166!!
10 x 166 ofzo :?

Verwijderd

Ik wil dit ook wel eens weten want ik kan mijn fsb maar naar 145 krijgen maar als ik net iets hoger ga dan krijg ik vage vastlopers enzo terwijl er toch een blue orb koeler op de chipset zit. Ik heb een abit kt7a-raid.

Verwijderd

Zo mogelijk de multiplier omlaag, supergeil RAM er in, northbridge zwaar koelen, CPU ws. watergekoeld. Dat soort zaken.

Verwijderd

Goeie koeling, ik heb net een post neer gezet over mijn WBK zonder een cooler erop en mijn computer draait nog met een temp van 38 stressed. Ga hem zo even OCen en dan gaat ik eens kijken naar hoe hoog ikke zonder cooler komt.

Trouwens moet je ook zorgen dat je RAM niet op 166 Mhz, want dat haalt ze nooit. Ook gaat bij die snelheden de PCIbus behoorlijk omhoog en daar kan je computer ook op crashen. Weet alleen niet of dit allemaal ook voor AMD geld.

Verwijderd

Ow ja leuk dat ik dan waterkoeling moet nemen. Dan toch maar niet zo hoog zetten. Maaruh zijn er dan geen mensen die het voor elkaar gekregen hebben de fsb flink omhoog te zetten naar 150 ofzo door simpele luchtkoeling.

Verwijderd

Krijg de mijne met een globalwin FOP38 maximaal op een FSB van 153 Mhz zie onderschrift.

Verwijderd

Zou het ook kunnen komen omdat ik eerst een 250 watt voeding had dat die het niet meer kon trekken ofzo? Nu heb ik een 300 watt voeding dus ik zal het in ieder geval nog eens een keer proberen.

Verwijderd

Oke dan, ik heb nu een fsb van 163 zonder een cooler op mijn WBK38...CPU temp is 33 idle en 41 stressed...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hem nu op een 12 x 133 lopen de dat gaat goet

Verwijderd

Je moet zorgen dat je geheugen ook meedoet....
Bij dat goedkope geheugen lukt dat denk ik niet maar op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/3 vind je wel 166mhz ram. Ik krijg mn fsb ook maar tot 140, zonder cooler op mn chipset (via kt133a)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Met luchtkoeling (CoolerMaster, weet niet welke) krijg ik m op 150MHz :) op 166 wil hij niet booten, ook als mijn geheugen dat aan kan wil ie niet waarschijnlijk. Nog niemand moet dit ECS K7S5A-bord gelukt als ik de sites moet geloven

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
ik heb apser ofzo van mijcom pc2100 geheugen !! Dan kan ik beter pc2400 nemen zeker

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Of 2700 als je mobo dat aankan >:)

Apacer? Da's meestal goed. Infineon, Crucial, Kingston en nog van die bekende merken zijn meestal goed ocbaar omdat ze goede kwaliteit chips hebben.

Ik had vroeger infineon CAS3 PC100, die nu in mijn comp feilloos CAS2 PC133 doet. Da's kwaliteit. Dat moet je met andere woorden niet met noname (of noname met een naam :+, brolram dus) zoals MTEC ram niet proberen.
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:12 schreef marco25 het volgende:
ik heb apser ofzo van mijcom pc2100 geheugen !! Dan kan ik beter pc2400 nemen zeker

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Weet iemand dan of Hyundai goed RAM maakt (dus beter dan hun autos :) ). Wil namelijk ook mn TB 1400 wat omhoog krikken (draait nu op 1508). Stressed is ie nu nog onder de 58graden, maar krijg hem niet stabiel op hogere FSB (nu bij MP 11 137, bij 10.5 maar 143). Erg frustrerend, maar heb 3 80x80 fans in de planning, moet wel wat airflow regelen :D .

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

CPU temp een FSB heeft niet veel met elkaar te maken.
CPU temp word bepaalde door voltage/aantal mhz'en icm de koeler.
De fsb word gelimiteerd door: -geheugen
-moederbord
-pci/agp kaart
(- cpu bij pentium)

Doorgaans moet je inderdaad je chipset goed koel houden, en geheugen hebben dat die snelheid aankan.

En ik heb nog nooit gehoord van een mogelijkheid om een fsb van 166 te draaien, en dan geheugen te hebben wat langzamer draait. dat werd hierboven gezegd. Maar dat kan dus niet. geheugensnelheid = FSB.

Geen inspiratie

Pagina: 1