Redhat 7.1 Connectie probleem telnet

Pagina: 1
Acties:

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 05:52
Ik heb Redhat 7.1 geinstalleerd en dit functioneerd prima. Alleen een aantal dingen zijn mij niet duidelijk.

In Redhat 6 was altijd inetd de deamon voor telnet en andere tui. Nu is dit veranderd naar xinetd. Daar snap
in de eerste instantie het nu niet van.

Telnet functioneerd ook niet. Alle connecties van buiten naar de machine worden geblocked. "Connection Refused"
De firewall is niet geconfigureerd! Dit doet niks.
Hosts.Allow staat nix in Hosts.Deny ook niet.

Je kunt wel een SSH verbinding openen maar geen telnet verbingen. Nu kun je met ssh ook alles doen maar ik wil gewoon dat telnet werkt. Het is gewoon te gek woorden dat het niet werk.

Ik heb echt overal gekeken maar ik kom er niet achter. Ik vind het ook vreemd omdat onder 6 en andere versies telnet direct werkt en gebruikt kan worden.

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Ik d8 dat telnet standaart uitstond in RH 7.
Je zal hem vast wel via linuxconf aan kunnen zetten, of ergens in /etc/xinit/ en dan telnet opzoeken en disable weghalen
bij telnet kan je makkelijk pwd's achterhalen(als je het via internet gebruikt, lokaal heb je er geen last van) SSH niet.
SSH is veel beter waarom neem je die niet

Verwijderd

alsj je de search had gebruikt was je op een post van mij uitgekomen waarschijnljik.
Dit helpt je denk ik wel verder. Suc6.

[topic=248102/1/25]

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 05:52
Ok ik had al gezocht maar had het niet gezien en gevonden.
In iedergeval bedankt.

Verwijderd

Kijk anders eens in een terminal met ntsysv. Kun je gelijk zien wat ie wel automatisch start. En kun je telnet ook " aanzetten ".

Suc6