Site in één pagina? Hoe in PHP?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
M'n site bestaat nu uit verschillende hmtl pagina's die een externe index .js file gebruiken.

Nu ik een PHP host heb kan dit veel makkelijker in PHP lijkt me.

Dus dat ik één pagina heb, waar ik de content voor uit een database haal. (Of .txt files?) Maar aangezien ik een LEEK ben op PHP gebied ben ik op zoek naar wat hulp en voorbeelden. Heb al op hotscripts en phpfreakz gezocht maar ik weet niet hoe ik zo'n één pagina opmaak moet omschrijven/noemen? Hoe heet zo iets?

HELP ME! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser

<*{{{><

Hetgeen wat jij bedoeld heeft niets met php te maken. Dat is gewoon een simpel stukje HTML.

Het is ook niet onverstandig om eerst html goed te snappen (lijkt mij niet moeilijk) en daarna pas aan php te beginnen, zodat je niet 2 talen tegelijkertijd moet ontdekken..

42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
html kan ik wel hoor. Maar hoe wil jij hetgeen wat ik bedoel in uitsluitend html doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 09:12
Ik neem aan dat je bedoelt dat je hele site via 1 php pagina wordt aangesproken door de browser. Dit wil dus uiteraard nog niet zeggen dat er achter de schermen mischien wel 10.000 bestanden de verschillende dingen afhandelen.

Om zoiets te bereiken moet je allereerst even uitvinden hoe je de verschillende gedeeltes van je site wil gaan opsplitsen. Daarna zal je moeten gaan bedenken hoe je je script zover krijgt dat ie herkent welk gedeelte hij daarvoor moet hebben, en welke acties er dan nodig zijn om dat specifieke gedeelte op het scherm te krijgen van de bezoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 17:46

dmnq

zonder klinkers

ben 'ns wat concreter... wat wil je gaan doen of waar ben je mee bezig?

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Precies.
Maar heeft iemand hier een voorbeeld van?
De eerste pagina moet zichzelf herladen met een andere content in één cel.
Deze content bestaat uit tekst en images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Gebruik zeker een CSS; Dat is een simpele beschrijving van je gehele layout; Aanpassen van de GEHELE layout van je site is dan ook een kwestie van 1 bestand wijzigen.

Verder kun je natuurlijk in die CSS gewoon classes definieren voor je menu, je main, je eventuele logo etc. In een file bijv. 'index.php' kun je gewoon een groot switch statement maken dat afhankelijk van bijv. de parameter '$content' de juiste pagina include vanuit een directory waar je alle includes bewaard...

Het mooie is dat je eventuele password-files (met daarin de logins naar eventuele db's) offsite kunt includen, zodat ze hoe dan ook nooit zichtbaar zijn voor iemand vanaf het web.

Zo maar een voorzetje; werkt perfect is snel en is goed te onderhouden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Op vrijdag 05 oktober 2001 09:19 schreef Victorio het volgende:
Precies.
Maar heeft iemand hier een voorbeeld van?
De eerste pagina moet zichzelf herladen met een andere content in één cel.
Deze content bestaat uit tekst en images.
Voorbeeld hier :

http://130.89.221.190

(Hopen dat ie werkt! :) )

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Op vrijdag 05 oktober 2001 09:22 schreef Mr_Atheist het volgende:
In een file bijv. 'index.php' kun je gewoon een groot switch statement maken dat afhankelijk van bijv. de parameter '$content' de juiste pagina include vanuit een directory waar je alle includes bewaard...
Ja dit moet ik dus hebben. Css maak ik al op en top gebruik van. Maar heeft iemand een voorbeeld van dat $content gedoe?
Of hoe word dit precies genoemd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Op vrijdag 05 oktober 2001 09:23 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Voorbeeld hier :

http://130.89.221.190

(Hopen dat ie werkt! :) )
Precies! Hoe download ik de hele mikmak? :9
(Domme vraag maar ik moet toch echt ff een vbtje hebben... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goalgetter
Niet, dit was volgens mij enkel een voorbeeld om te laten zien hoe het kan. Volgende stap, hoe maak je het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ja nog mooier. Maar waar vind ik een tutorial ofzo? Want ik weet er nogsteeds niks vanaf hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goalgetter
Ga eens in de FAQ kijken ofzo...

www.php.net
www.phpbuilder.com
www.devshed.com
etc. etc. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ja dat wil ik graag doen, maar waar zoek ik in hemelsnaam naar? Hoe heet hetgeen wat ik wil? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goalgetter
Als je nou zelf eerste eens iets liet zien van code, probeersels ofzo, dan denk ik dat er veel meer mensen zijn die eventueel zouden gaan helpen met adviezen, andere code etc om je echt te helpen.

Om je dan toch maar eens op weg te helpen, je zou eens kunnen gaan kijken naar de switch / if&else statements. Alhoewel ik op dit moment denk dat zelfs dat al lastig voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28161

begin gewoon bij het begin met een php-tutorial/boek. dan wordt je vanzelf al een stuk duidelijker hoe je het aan kan/moet pakken!

en zoek dan eens op dingen als parameters, switches en functies (of subs/modules, weet ik hoe het heet in php)...

Maar leer eerst de basis!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Heb je prog-ervaring in andere talen ??
Zoja, dat scheelt dan weer.
Begin vooraan, en ga bij bijvoorbeeld phpfreakz die scripts bekijken en vooral ook het commentaar lezen. Als je een commando tegenkomt waar je misschien niet alles van weet, ga naar php.net en gebruik daar de search. Daar staan meestal ook voorbeeldjes bij enzo, ideaal !!

edit:
typos |:(
Pagina: 1