Toon posts:

T-Bird 1,2GHz op Asus A7V-E mobo ????/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een socket-a moederbord liggen (Asus A7V-E) en dat volgens het boekje ondersteund het proc's tot aan met de T-Bird 1GHz FSB200.

Is het niet mogelijk om er een 1,2GHz T-Bird op te doen ??

Voor meer specs over het mainbord
http://www.asus.com/Products/Motherboard/socketa/a7v-e/index.html

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Tuurlijk wel.

Ten eerste is de 1200MHz verkrijgbaar met 100MHz FSB.

Ten tweede schijnt de KT133E chipset gewoon op 133MHz te lopen met de juiste AGP en PCI divider.

Verwijderd

Superbikkel,

Kun jij mij vertellen waar jij die wijsheid vandaan hebt (met behulp van een link)? Bedoel je nou dat dit mobo dus ook een processor op 266 FSB kan draaien?
Ik heb al een aantal keer een zoektocht gedaan maar die A7V-E blijft een mistyrieus mobo.

Mijn Duron loopt stabiel op 117x7.5 en dat vind ik al behoorlijk hoog voor een gewone KT133 chipset. Ik moet dan wel het geheugen op 100MHz zetten ipv 133.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dit bordje krijg je ECHT NIET altijd stabiel op 133, soms houdt het met 110 a 120 al op! Ligt gewoon aan de chipset...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ja maar wat is dat nou dan met die AGP/ PCI divider, staan daar ook opties voor in de BIOS :?. Worden die automatisch aangepast wanneer je hem op 133MHz Zet? Die heb ik nog niet gevonden. Dus het is per exemplaar afhankelijk of ie de 133Frontside Bus haalt op de processor?
:? de 1 zegt wel :? de ander zegt niet :? enhanced dit en dan weer dit. Laatst op Brazilientech gelezen dat ie wel klaar is voor de AthlonXP (in dat lijstje dat een keer op dit Forum gepost is).

Een review van dit bord gezien. De doos was rood terwijl de mijne gewoon geel was. GRRRRRRRRRRRRRR IK SNAP ER GEEN MOER MEER VAN.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Van VIAhardware:

Perhaps VIA themselves summed it up best: "KT133E is the KT133A, but not certified for 133MHz bus operation".

en

Our KT133E motherboard had no problem reaching the 147 Front Side Bus (7x147).

De link: http://www.viahardware.com/abitkt7e.shtm
Pagina: 1