Toon posts:

Welke notebook aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als er ongeveer maximaal Fl.4000,- voor een notebook besteed mag worden, welke moet je dan kiezen:
1. Toshiba Satallite Pro 4600 (C750MHz, 128Mb, 10 Gb, 13,3"TFT, 24xCD-Rom, 56K modem, 10/100 LAN)
2. Sony Vaio PCG-FX3001 (AMD 800MHz, 128Mb, 10Gb, 14,1"TFT, 8xDVD, 56K modem, 10/100 LAN)
3. Topline Amicus 3600 (PIII 933MHz, 128Mb, 15Gb, 14,1"TFT, 24xCD-Rom, 56K modem, 10/100 LAN)

Het gaat mij om het merk, service en specificaties. Mijn wensen zijn min. 700MHz, groot scherm, 10/100LAN, 128Mb, DVD, 10/100LAN. Weet misschien iemand raad? Mag ook evt. een ander merk/type zijn voor dit budget. Gebruik is voor notariaat en webdesign. De bovenstaande notebooks staan vermeld in een offerte, welke is het beste om te kiezen?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

mijn mening ?

deze : Sony Vaio PCG-FX3001 (AMD 800MHz, 128Mb, 10Gb, 14,1"TFT, 8xDVD, 56K modem, 10/100 LAN)

waarom ( omdat er een amd in zit ! )

kweet niet maar als ik mocht kiezen nam ik deze .

ook nog speciale dingen die je er mee wil gaan doen ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/7105.JPG

ik denk dat ik nix meer hoef te zeggen.

btw neej ik upload niet de 2048 x 1536 versie ivm een TIFF formaat en 17Mb is :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 20:06
Ik zou voor deze gaan: Sony Vaio PCG-FX3001 (AMD 800MHz, 128Mb, 10Gb, 14,1"TFT, 8xDVD, 56K modem, 10/100 LAN)

Ik heb er een tijd mee gewerkt, en naar mijn mening zijn dit hele goede laptops. En een goed TFT scherm. De laptops van topline zijn ook goed en stevig van materiaal.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Probeer eens te kijken voor nog anderen. Of vraag aan die handelaar van topline laptops of er ook ook een amd in kan (voor dezelfde prijs) Als dat kan zou ik dat zeker zo doen want de harde schijf is het grootst. Kan dit niet dan moet je voor de amd gaan. Die is gewoon beter.

Verwijderd

Gebruik al 3 jaar alleen maar Toshiba. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Nee, ik weet niet wat ze er op dit moment hebben, maar als ik jou was zou ik ff gaan kijken bij Mediamarkt, daar hebben ze laptops van Gericom ofzoiets dergelijks als ik me niet vergis en die dingen kosten VEEL minder en je hebt echt een perfecte kwaliteit laptop met alles erop en eraan..... M'n oma (ja echt :) ) heeft er eentje, een half jaar geleden gkocht ofzo, is een pIII 1 Ghz met 256 mb ram, een dvd-speler en die kostte minder dan 4000 gulden, een half jaar geleden!!!

Conclusie: GA NAAR MEDIAMARKT

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Ik heb even op hun site gekeken, welliswaar de duitse (dies uitgebreider), maar dat zal qua aanbiedingen weinig uitmaken. Kijk bijv. eens naar deze:

http://shop.mediamarkt.de/stores/shop/mediamarkt.htm?cnr=3016&cna=Notebooks&prmenbr=3016&prrfnbr=619442

Verwijderd

Sony is in de aanbieding bij zerosix.nl
Fl. 2999,- !!!
Net eentje besteld ;)

Verwijderd

Waarom neem je geen Dell? Kwalitatief perfect spul man!
En je kan het zelf fijn samenvoegen, zoals je zelf, of
zover als je portomonnee kan/wil gaan...

Of een NEC? --> http://www.nec-online.nl

Daar heb ik heel lang naar zitten kijken! Maar Dell ondersteunt
meer geheugen, daarom viel ie eigenlijk voor me af... Maar
als jij naar 128 MB systemen kijkt, is ie zeker de moeite waard!

Laat ons ff weten welke je hebt genomen!

Ow ja, die gozer met z'n 3 laptops? Wil je een afstaan aan
een arme, zielig student zonder geld? Voor m'n adres moet je
me maar ff mailen --> jaikschenkdielaptop@*snip*.nl (werkt ja, stuur maar mail :))

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 11-02-2025 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de verschillende reacties, maar de Sony blinkt wel uit...toch?

Welke Dell laptop adviseer je mij? Kun je type, specificaties met prijs noemen?

Tot nu toe zou ik voor de Sony gaan, wie overtuigt mij voor een ander?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:38
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:26 schreef RobRoy het volgende:
Sony is in de aanbieding bij zerosix.nl
Fl. 2999,- !!!
Net eentje besteld ;)
is wel ex BTW he!

Dus niet echt interessant
ik zat al zwaar te twijfelen voor 3k, maar met 19% extra valt het toch tegen.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het ook vermeld zien staan in het krantje van Zerosix: prijzen zijn ex. btw.

De laptops zijn voor zakelijk gebruik, dus prijzen mogen ex. btw. zijn. Budget in gedachte tot Fl.4000,- incl. btw. per laptop. Het gaat om aanschaf van 3 (dezelfde) laptops, uiteraard verwacht ik dan ook korting!

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Ik heb zelf ervaring met de Toshiba Satellite, Fujitsu Lifebook, IBM Thinkpad, Compaq Armada en Dell Inspiron.

Van bovengenoemde laptops vind ik persoonlijk de DELL het beste: de onderdelen zijn van een zeer hoge kwaliteit en de service is perfect. Alhoewel de inspiron er kwetsbaar uit ziet, valt dit in de praktijk reuze mee. De Inspiron is leverbaar met een 15" scherm en kan behoorlijk wat geluid produceren, waardoor deze ideaal is om korte presentaties tijdens een vergadering te verzorgen.
Voor deze kwaliteit betaal je uiteraard wel wat meer, maar dit is het waard. Zeker voor een bedrijf.

Wat voor jou een goede laptop is hangt van de toepassing af.

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Ja, hier ook een DELL fanaat!!!

Ik heb ook lang gezocht, en bij mij niets anders meer dan DELL. Super degelijk gewoon! Van de service heb ik nog weinig gemerkt want heb nog geen problemen gehad, maar men zegt dat die wel goed is.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ben zelf heel tevreden over Toshiba, hele degelijke apparaten en, heel belangrijk, hele goede en scherpe schermen. Ik zou dus voor die Toshiba gaan.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een iBook. Beste prijse-kwaliteit-verhouding.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Neem een Toshiba, Dell, Sony, Koop hier, koop bij Media Markt?!?!?!?

Wat heb je hier nou aan iedereen zegt weer iets anders.

Nu kom ik:

KOOP MAXDATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
In het begin van het forum bleven de merken beperkt en kon ik makkelijk overzien, maar nu zie ik door de bomen het bos van notebooks niet meer... :?

Mijn conclusie is tot nu toe om 3 Sony Vaio FX-301 aan te schaffen. Waarom? De specificaties (AMD 800MHz, 128Mb, 10Gb, 14,1"TFT, LAN, modem, DVD) en de prijs (aanbieding bij Zerosix voor FL.2999,- ex. btw) staat mij erg aan. Als ik een vergelijkbare DELL (Inspiron 4000 900XT), Toshiba (Sat. Pro 4600) of Topline (Amicus 3600) neem, dan kom ik al gauw rond FL.3750,- ex. btw. De Tosiba heeft dan een kleiner scherm, C750MHz, 15Gb en geen DVD. DELL heeft ongeveer dezelfde specificaties als de Sony, maar is gewoon veel duurder. Topline heeft iets hogere specificaties (PIII 933MHz, 15Gb), maar heeft slechte accu's en resultaten. Alleen de Sony heeft een AMD cpu, dit mag ik toch wel als een voordeel zien, toch?

Volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding bij Sony uitstekend! Wie vind het nodig om meer geld uit te geven aan een DELL, Toshiba, Topline, etc. dan voor de Sony Vaio FX-301?

Verwijderd

Wat stelt die aanbieding van de Sony Vaio voor 2999,- (3569,- incl BTW) nu voor. In pricewatch staat ie nog goedkoper

Bijvoorbeeld bij Pc Vergelijk kost die Vaio 3492 incl BTW. Kan nog goedkoper maar die winkels ken ik niet en Pc Vergelijk vind ik gewoon een goede zaak (heb er zelf mijn Acer laptop gekocht).

• DeeJayV
  • Niet online
check deze:
Dell Inspiron

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Bij Computerpirates kost ie maar FL.3439,-

Scheelt toch weer 50 piek :)

Enne, kom alsjeblieft niet aan met een Dell Inspiron... kijk eens naar de prijs - Fl.3800,- en dan heb je nog niet eens een DVD speler. Komt bij dat de grafische chip enorm zuigt. Dan ben je met de Sony beter uit. Die is ook nog eens een centimeter kleiner...

• TheRebell
  • Laatst online: 19-08 12:19
Als je heeeel even wacht met je Sony kun je de FX401 nemen :)

Is verder hetzelfde als de FX301 maar dan met AMD Duron 850 MHz en een 15 GB HD. Prijsverschil is + 100,-. Valt mee voor gebodene...

• Solarsparc
Hmm... ben ik het mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang is heeeel even? Paar maanden? Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk die FX-301 bestellen, maar als die FX-401 snel leverbaar is, bestel ik die natuurlijk!

• Solarsparc
Beat-it.nl heeft hem al in het assortiment staan... of ze hem al kunnen leveren weet ik niet, dan zou je even moeten bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Beat-it kan de Sony FX-401 leveren op 12-10-2001, dus dat is al snel...
Pagina: 1