Satelliet internet: is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik ben (zoals velen) op zoek naar alternatieven voor me modempje. Nu heb ik mijn zinnen gezet op een one way satelliet systeem omdat je dan bij het downen niet online hoeft te zijn met je modem. Ik heb gezien dat EOL een abbo had van 30 piek per maand.
Nu weet ik alleen niet hoe het zit met de snelheid en wat kost de aanschaf van satelliet e.d. (maw wat heb je nodig)...

tnx Sebje :Y)

ps. de search werkt niet dus daar kan ik niet op terug vallen. :7

Verwijderd

Ik weet niet wat jij met een satteliet moet doen, maar zo'n geval kost wel miljoenen guldens.
Wat je een nodig hebt voor een satelliet is een lanceer platform en een het huren van het personeel van NASA.
Waar wil je die gaan kopen dan, bij de 2de hands winkeltje van NASA????????

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
ff serieus :

Je kan de gewone digitale sattelietontvanger hiervoor gebuiken met een extra decoder kastje.
Je moet wel inbellen om te kunnen uploaden/verzenden.

Dit houdt dus in dat je ALTIJD ingebeld moet zijn terwijl je op het internet zit. Wanneer je een bestand download moeten er ook gegevens geupload worden ivm. foutcorrectie en stats.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Eeen komplete set kost ongeveer 1200 als ik het goed heb maar dan heb je nog steeds je telefoon nodig voor uploud, want sateliet heeft alleen maar down.

Je kunt ook met het hele dorp of stad in opkomst komen tegen kpn dat er mxstream moet komen en dat je dat dan neemt >:)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Maareh .. vertel maar eens wanneer je die satteliet van je de lucht in geschoten hebt , dan wil ik wel eea uitzenden via dat ding :7

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ok thnx, wou daar morgen me nieuwe systeem bestellen :)

maar serieus: als je ook nog eens wil uploaden(duh) kost dat een vermogen!! , alleen maar downloaden kan je gewoon doen, maar uploaden moet je apart voor betalen.. en dan is het echt geen 30piek meer per mnd, en het gaat niet eens zo hard ook..

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
uploaden gebruik je toch gewoon je telefoon lijn en als je klaar bent met het selecteren van de downloads dan sluit je hem weer (euronet) ik kijk ff voor wat links want deze is al zo vaak geweest :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
EC-Sat.nl
[url="http://SchotelWeb Versie 7.0"]SchotelWeb Versie 7.0[/url] die laatste is een soort verzamelpagina voor links over sateliet daar moet je het wel vinden denk ik

http://www.hertzinger.nl/datanet/index.htm
http://pub29.ezboard.com/fweethetfrm1

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

OK.. er lijken idd een stel mensen met aandacht tekort rond te wandelen door dit topic.

Voor degenen die het niet helemaal snappen: satelliet internet is dus mogelijk en je hoeft er niet eerst een satelliet voor te lanceren; dat hebben andere lui al voor je gedaan.

Mijn ervaringen met Euronet (bij een vriend van mij.. niet bij mezelf): redelijk snel (rond 70 kb/s kun je wel halen) en je kunt downloads aanvragen en daarna je telefoon verbinding verbreken.

2-weg satelliet is niet betaalbaar in Nederland en kan volgens mij nauwelijks concureren met huurlijnen.

Dus: Satelliet internet is helaas geen oplossing om van je hoge telefoonrekening af te komen. Het blijft bedelen om ADSL of kabel denk ik.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:08 schreef griebels het volgende:
OK.. er lijken idd een stel mensen met aandacht tekort rond te wandelen door dit topic.

Voor degenen die het niet helemaal snappen: satelliet internet is dus mogelijk en je hoeft er niet eerst een satelliet voor te lanceren; dat hebben andere lui al voor je gedaan.

Mijn ervaringen met Euronet (bij een vriend van mij.. niet bij mezelf): redelijk snel (rond 70 kb/s kun je wel halen) en je kunt downloads aanvragen en daarna je telefoon verbinding verbreken.

2-weg satelliet is niet betaalbaar in Nederland en kan volgens mij nauwelijks concureren met huurlijnen.

Dus: Satelliet internet is helaas geen oplossing om van je hoge telefoonrekening af te komen. Het blijft bedelen om ADSL of kabel denk ik.
Kom op zeg het is maar een geintje moet toch kunnen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd toch. *D

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Die link van schotelweb klopt niet helemaal, het is:

http://www.schotelweb.net

En als namezero het weer us niet doet:

http://home.wanadoo.nl/stephan.kranenbarg/index.html

Verwijderd

Vandaag op onderzoek uitgeweest en tot de conclusie gekomen dat satelliet internet voor een consument allang geen alternatief meer is!
Als je beschikking hebt over kabel of adsl dan kan je net zo goed een dergelijk abonnement afsluiten.

Heb je geen beschikking over kabel of adsl dan kan je kijken of er een draadloos provider is. Ik ben uitgekomen bij www.introweb.nl , draadloos abonnement 128 kb/s is 29,50 euro, moet je wel 3 jaar contract nemen.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 16:41
De situatie is vandaag de dag dan ook wel wat anders dan pakweg 3 jaar geleden :Y)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Cochrane schreef op 09 februari 2004 @ 19:24:
De situatie is vandaag de dag dan ook wel wat anders dan pakweg 3 jaar geleden :Y)
In de buitengebieden hebben de meeste mensen nog geen aDSL of kabel hoor.

Dan is satellietinternet het enige snellere alternatief.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Resistor schreef op 09 februari 2004 @ 19:36:
[...]

In de buitengebieden hebben de meeste mensen nog geen aDSL of kabel hoor.

Dan is satellietinternet het enige snellere alternatief.
In de loop van 2004 worden *alle* centrales in Nederland voorzien van ADSL. Dit betekend dat uiteindelijk 98% van de Nederlandse bevolking kan beschikken over een ADSL aansluiting. De overige 2% wonen te ver van de centrale af (boerderijen enzo), of wonen op een plek waar het technisch niet mogelijk is (wijken met glasvezel, enkele flatgebouwen met eigen telefooncentrale).

Het is niet echt winstgevend om voor slechts 2% van de Nederlandse bevolking een markt te creeeren. Satelliet internet blijft voor bedrijven nog altijd intressant, omdat zij op die manier vrij eenvoudig een 10 Mbit/s lijn kunnen leggen bij evenementen, beurzen, of een tijdelijke lokatie. Ik weet bijvoorbeeld dat het wel eens gebruikt wordt om bijvoorbeeld een bouwkeet die ergens een jaar staat om een flink kantoorgebouw uit de grond te stampen op die manier met het Internet en het bedrijfsnetwerk verbonden kan worden.

Voor de partikulier wordt het een dure grap. Je dient te investeren in apperatuur, de snelheiden die je als partikulier krijgt zijn vaak erg belabberd. De ping-response tijden zijn door de fysieke afstand van de satelliet (36000 km boven de aarde) totaal ongeschikt voor ping-gevoelige applicaties zoals online gaming. Een ander alternatief is draadloos internet. Maar ook dit is relatief traag en duur qua opzet/investering.

Ik denk dat in de loop van 2004 er aardig wat veranderd, maar uiteindelijk zullen er altijd een paar mensen zijn die nooit ADSL kunnen krijgen.....

Er zijn ook ISDN en dialup abonnementen verkrijgbaar voor bijv. 100 uur internetten per maand voor 25 euro verkopen. Scarlet verkoopt "surfpakketten" van een x aantal uur voor een x bedrag, inclusief alle telefoontikken. 100 uur kost 25 euro, 200 uur kost 50 euro. Dus voor 50 euro kun je 200 uur per maand ofwel tussen de 6 en 7 uur per DAG internetten. Alhoewel dit natuurlijk met ISDN slechts 64 kbit/s is, kun je er toch heel goed mee online gamen.....

En tja, dit is natuurlijk een antiek topic, dus na 3 jaar is er inderdaad aardig wat veranderd. Mischien dat een of andere boer in 2007 dit topic nog eens naar boven haalt ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ik heb al een jaar of drie een acount lopen bij Europe Online via de Satelliet. Dit liep eerst via de Astra en sinds kort via EutelSat.

Er hangt aan m'n schotel 24/7 een PC welke niets anders doet dan data ontvangen en opslaan (zitten ondertussen al 2 120GB harddisks in 8)7 ).

Je wilt niet weten hoeveel data daar per dag langs komt (pieken van 15/20 GB komen regelmatig voor!). Ik heb er zelfs een filter op staan om niet alles binnen te krijgen omdat het dan niet meer bij te houden is :Y)

Kijk voor meer info ook maar eens op www.eonboard.co.uk

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56
maartena schreef op 09 februari 2004 @ 20:19:
[...]
Ik denk dat in de loop van 2004 er aardig wat veranderd, maar uiteindelijk zullen er altijd een paar mensen zijn die nooit ADSL kunnen krijgen.....
Iedereen heeft nu toch ook een vaste aansluiting, en anders wel mobiel.
Pagina: 1