Quake 3, Signal 11

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
Ik heb quake 3 onder linux geinstalleerd, maar tijdens het starten houdt ie er mee op en geeft ie de volgende error
code:
1
Received signal 11, exiting...

Alles wordt prima geladen maar hij stopt er mee

Wie weet wat dit betekent, en wat ik er aan kan doen

ps. de search heb ik geprobeerd maar die doet het niet

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Duidt signal 11 niet op defect geheugen ?
http://www.bitwizard.nl/sig11/

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:21 schreef marcelk het volgende:
Duidt signal 11 niet op defect geheugen ?
http://www.bitwizard.nl/sig11/
Als dat zo is dan kun je de BadRAM patch even downloaden en installen.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
Maar met kernel 2.4.3 die standaard bij mandrake zit , heb ik dit probleem niet. en start quake wel op. Ik heb nu kernel 2.4.10 draaien en hier geeft ie die error steeds

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 17:04 schreef KrunK het volgende:
ff 2 pointers:

http://linuxquake.com/messageboard/messages/7260.html
en
http://linuxquake.com/messageboard/messages/6926.html
Ik heb die aanwijzingen opgevolgd maar hij geeft nog steeds die error. Ik word gek :P

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sig 11 is een teken van brakke hardware meestal, en hoeft dus niks met quake te maken te hebben, en betekent ongeveer: iets doet het niet, maar wat precies weet ik niet, kan geheugen zijn, of cpu, of iets anders.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:02 schreef blaataaps het volgende:

sig 11 is een teken van brakke hardware meestal, en hoeft dus niks met quake te maken te hebben, en betekent ongeveer: iets doet het niet, maar wat precies weet ik niet, kan geheugen zijn, of cpu, of iets anders.
Ik heb 't ook als ik een tijdje Q3 speel, en IDD me geheugen is volgens memtest86 een beetje brak voor de 1MB nog (neem aan dat Q3 daar niet bij komt), dus foutief geheugen? Ik weet het niet...

Ik kan uren achter elkaar non-stop compileren, en er is niets aan de hand. Ik doe een beetje Quake, en na 5, soms na 20 en soms na een uur pas, knalt ie eruit met een sig11.

Volgens mij komt het door de brakke drivers van NVidia, en dat daarbij mis-communicatie onstaat tussen GFX kaart en de rest.

Maar geheugen? nah, lijkt me sterk (in mijn geval).

En in Windows kan ik uuuuuuren quaken zonder dat ie vast loopt, of gewoon eruit vliegt, dus voor mij is 't echt een teken van software fout.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Wat voor videokaart gebruik je?
Als je een nvidia kaart gebruikt, moet je de nvidia 3d drivers voor linux installeren. Zie voor een howto www.evil3d.net/articles.

Als je geen nvidia kaart (voodoo X, radeon, mga 200/400 en nog een paar anderen) hebt moet je dri instellen. dri.sourceforge.net

Heb je pak0.pk3 van de windows cd naar linux gekopieerd?

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:52 schreef thunderbird2k het volgende:
Wat voor videokaart gebruik je?
Als je een nvidia kaart gebruikt, moet je de nvidia 3d drivers voor linux installeren. Zie voor een howto www.evil3d.net/articles.

Als je geen nvidia kaart (voodoo X, radeon, mga 200/400 en nog een paar anderen) hebt moet je dri instellen. dri.sourceforge.net

Heb je pak0.pk3 van de windows cd naar linux gekopieerd?
Ik heb de nvidia drivers voor
code:
1
Any RPM-based system with an upgraded / customized / non-default kernel

geinstalleerd. Unreal draait hier trouwens wel goed zonder errors

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:20

MAZZA

Barbie is er weer!

I was having the same problem, using Mandrake 8 and a GeForce 2 MX, but I managed to get Q3 working.

I was using a 1024x768 resolution, and that was apparently the problem. Q3 when it first runs tries to use 640x480, which doesn't work if your X enviroment is set to something else.

I switched down to 640x480 (Using Mandrake Control Center, which invalidated my /etc/X11/XF86Config-4 file, so I had to manually re-add "Load "glx"" and "driver "nvidia"") and restarted x. I then booted the game, switched the rez to 1024x768, and exited. I then switched back to 1024x768 (Again having to re-configure XF86Config-4) restarted X, and it runs just fine.

There is probably an easier way to do this, such as a command-line option for quake3 or a way to re-set resolution without overwriting the XF86Config-4. If anybody wants to explain how eithier of those would be done, I would be grateful to hear about it.

I hope that helps.
MJS
:?

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
Werkt helaas niet :(

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin'

Topicstarter
Ik heb quake3 nu draaiend en weet wat de oorzaak is van die signal 11. Als ik in de kernel mijn Sb live als Module of Vast er in laadt dan wil quake niet starten. Dus zonder geluid support doet ie het wel, maar dat is niet leuk spelen zoals je weet :P .

en de OSS module 100% sound blaster werkt ook niet. Tijdens het booten zie ik dat de output van het laden van deze
module sb IO , IRQ are mandatory.

Wie weet wat ik nu moet doen

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 20:54
lijkt erop dat de IO,IRQ (en dma?) dan niet ingesteld zijn bij OSS. Kzou zo effe niet weten waar de config file daarvan is te vinden, maar daar zou je het dan alsnog in moeten stellen :z

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

[topic=472421/1/25]

[topic=517947/1/25]

Ik ben hier al heeeeel lang me bezig,.. ik kan er ECHT NIETT uitkomen wat het nou is...

Heb hier precies hetzelfde draaien... Mandrake 8.2

BIOS geupgrade alles default

Van KDE 2.x naar 3.02 gegaan

Nieuwste NVidia drivers erin...

Maar zodra ik met die soundblaster live ga quaken krijg ik dus dit probleem.. Zonder geluid of met onboard sound werkt het wel....

Sorry voor de HELE oude kick maar ik ben echt desparate.. weet iemand waar ik dat van die IO ofzo kan instellen? Wat kan er nog meer fout zitten dan?? ;(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:28

Apache

amateur software devver

probeer eens een vanilla kernel, of de sb live opensource module.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op zaterdag 27 juli 2002 22:54 schreef Apache het volgende:
probeer eens een vanilla kernel, of de sb live opensource module.
Hmmm... wat is een vanilla kernel ? :o

die opensource zal ik proberen thx ;) (ik probeer echt gewoon alles :P )

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

En in Windows kan ik uuuuuuren quaken zonder dat ie vast loopt, of gewoon eruit vliegt, dus voor mij is 't echt een teken van software fout.
Dat zegt helemaal niks, De allocatie van geheugen met Windows is totaal anders als Linux.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 27 juli 2002 23:41 schreef DeMoN het volgende:
Hmmm... wat is een vanilla kernel ? :o
'plain vanilla kernel', de meest standaard kernel die er is bedioelt Apache. Dus eentje die al gecompileerd bij je distro zit :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op zondag 28 juli 2002 09:02 schreef moto-moi het volgende:

[..]

'plain vanilla kernel', de meest standaard kernel die er is bedioelt Apache. Dus eentje die al gecompileerd bij je distro zit :)
Heb ik dus neem ik aan.. Ik draai Mandrake 8.2...

Gewoon die ISO's gedownload. Dus die Kernel zat er al in.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
Op zondag 28 juli 2002 09:02 schreef moto-moi het volgende:

[..]

MMMM.... Juist niet... Een hoop distributies gooien flink wat patches over de kernel. Een plain vanilla kernel is de standard kernel zoals je die van [url="http://www.kernel.org"]www.kernel.org[/url] of een of andere mirror vandaan haalt.
Pagina: 1