Toon posts:

Commandline prog om apps te killen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een commandline utilitie, waarmee ik via een script (Kixtart) een applicatie kan killen.

Helaas vind ik alleen maar van die utilities met een GUI, maar dan heb je "user interaction" nodig en dat wil ik niet.

De reden waarom ik dit wil, is omdat ik op werk met een simpel script dingen aan het startmenu van W95 (yep, we lopen achter) wil toevoegen. Omdat ik niet mag kloten met het officiele inlogscript, kan ik dit helaas alleen maar laden nadat de W95-desktop geladen is.
W95 heeft echter een bug, waarbij het startmenu in het geheugen wordt geladen en wijzigingen (via mijn script bijvoorbeeld) niet direct zichtbaar zijn. Ik weet dat het via bepaalde programma's mogelijk is om W95 te vertellen dat hij de info van het startmenu opnieuw moet inlezen, maar die software heb ik niet en mag ik ook niet installeren (strenge softwarecontroles en zo).
Ik heb gemerkt dat de startknop wel automatisch wordt geupdate nadat ik de explorer heb gekilled via CTRL-ALT-DEL -> Taak beeindigen. Als ik dat doe, wordt explorer automatisch weer opgestart en is de startknop zoals hij wezen moet.
Dat wil ik alleen graag via een dosutil doen en daar heb ik jullie hulp voor nodig... *D

Verwijderd

De enige tool die ik ken is kill.exe maar is dacht ik alleen voor Windows NT, je zou het es kunnen proberen.

http://www.mattkruse.com/utilities/kill-tlist.zip

Verwijderd

Topicstarter
Onder Win2k doet hij het in ieder geval niet. Ik ga hem morgen gelijk proberen!

Thanks!
Op donderdag 04 oktober 2001 23:58 schreef Yarvieh het volgende:
De enige tool die ik ken is kill.exe maar is dacht ik alleen voor Windows NT, je zou het es kunnen proberen.

http://www.mattkruse.com/utilities/kill-tlist.zip

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31

[Jules]

Confusion in confusion

Dit is ook misschien wel interessant: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pstools.shtml

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 00:16 schreef Roy@work het volgende:
Onder Win2k doet hij het in ieder geval niet. Ik ga hem morgen gelijk proberen!
Pardon!? Ik heb 'm vele malen gebruikt onder 2k werkt perfect vaak beter dan end task aanklikken in je task manager..wat doet ie wel/niet dan?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 08:42
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:36 schreef [Jules] het volgende:
Dit is ook misschien wel interessant: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pstools.shtml
Dat is zeker interessant!!
Werkt ook remote. Erg fijn als de mp3's van je collega je niet bevallen >:)

edit:
Ik zie net pas dat Roy@work een tool voor 9x zoekt. Dan werkt pskill denk ik niet...

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31

[Jules]

Confusion in confusion

Op vrijdag 05 oktober 2001 00:42 schreef nOLoGIc het volgende:

[..]

Dat is zeker interessant!!
Werkt ook remote. Erg fijn als de mp3's van je collega je niet bevallen >:)
Da's precies de gedachte... >:)

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:38 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Pardon!? Ik heb 'm vele malen gebruikt onder 2k werkt perfect vaak beter dan end task aanklikken in je task manager..wat doet ie wel/niet dan?
Hij doet helemaal niets! Als ik TLIST draai, krijg ik een overzicht van alle draaiende processen met PID.
Als ik KILL PID of KILL prog.exe intik, dan krijg ik melding dat het proces met PID xxx is gekilled. Het programma dat ik kill blijft echter vrolijk doordraaien... :'(

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op vrijdag 05 oktober 2001 07:45 schreef Roy@work het volgende:

[..]

Hij doet helemaal niets! Als ik TLIST draai, krijg ik een overzicht van alle draaiende processen met PID.
Als ik KILL PID of KILL prog.exe intik, dan krijg ik melding dat het proces met PID xxx is gekilled. Het programma dat ik kill blijft echter vrolijk doordraaien... :'(
Als het een process is die gestuurd word door een service gaat dat je niet lukken denk ik, probeer anders kill -f process ?

...

Pagina: 1