w2k terminal server snel te krijgen met dos apps

Pagina: 1
Acties:

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hey,

keb een vraagje, is er ook maar 1 manier om w2k terminal server snel te krijgen met dos applicaties? ik start de dos apps al op met het "start" commando, en ze hebben realtime processor tijd om op te starten. Maar het gaat ZOOOOO TRAAG :( Weet iemand een oplossing of kan het gewoon niet?

Server dual PIII 933, 1 gig intern, 6 terminal clients en 3 lokale clients, verkeer gaat via isdn lijntjes.

alvast bedankt

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
*.pif maken met geheugen config?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Laat me eens raden je heb de novel client over de microsoft client for novell netware geinstallerd? Zoja dan mag je overnieuw beginnen en de novell client installeren zonder dat de microsoft client for novell netware ooit geinstalleerd is geweest.

Verwijderd

Ik zou absoluut geen dos applicaties op "mijn" TS toestaan.
Daarvoor zijn die applicaties niet gemaakt.

Moet het dan toch, start ze met een maximaal gebruik van geheugen en in een aparte memory space.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

No offence, maar volgens mij zijn de replys niet echt op TS gericht.
Sterker nog, ik zie nergens ook maar iets staan over een NW client :? (de NW client is ook gechikt voor TS).

Anyway, indien je ECHT afhankelijk bent van DOS proggels zou ik indien mogelijk terug gaan naar WinNT4 TSE ipv W2K met TS enabled.

Er zijn special tooltjes om DOS progs te triggeren.
Dat zijn Tame en DOSKBd , echter deze werken niet of nauwelijks onder W2K.

Je kunt hiermee de pollingtijd van DOS wijzigigen.

Als je bijv. EDIT.COM start in een DOS box en dan op de ALT toets drukt (het File-menu popt dan open) zul je zien dat je util naar de 100% schiet.
Dit omdat EDIT.COM dan 'wacht' op een volgende toetscombi. Alle resources gaan dan naar het wachten.
Dezelfde truuk kun je doen met een DOS proggie wat om een wachtwoord vraagt.
Overigens word DOS op geen enkele manier meer ondersteund door MS in een W2K TS situatie.

Dus als je niet zonder DOS kan , en je hebt de mogelijkheid zet dan een WinNT4 TSE neer (ernaast, of in de plaats van).

Succes!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hey Allemaal, als eerste bedankt voor jullie reakties, helaas gebruikt mijn klant wel dos apps op zijn w2k terminal server, dat is tegen beterweten in (ik had het hem al gemeld dat het niet zou goed zou werken) het verhaal over winnt 4 ts is mij ook bekent, maar dat werkte dus niet op w2k ts jammer maar helaas :( anyhow mijn klant wou zelf win2k ts omdat een vriend van hem dat ook had, hij was eigenwijs voor mijn adviezen en moet nu maar op de blaren zitten. Maar tegen beterweten in heb ik dit topic geplaats je weet nooit wat eruit komt zullen we maar zeggen. TNX everyone
Pagina: 1