Toon posts:

@home veel te traag, iets technisch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik ben een @home gebruiker in Groningen. Ik woon net buiten de stad. Eigenlijk heeft niemand in de buurt wat te klagen over de download snelheid in de buurt behalve ik... Ik kom nooit boven de 20Kb/sec(heeel soms 50) uit, en heb geen enkel idee waar dit aan kan liggen.

Ik begin te vermoeden dat het gewoon een technisch mankement is want ik heb alles geprobeerd om de snelheid te boosten (bv @home's eigen registery tweak: mtupatch98)

waar kan deze lack aan snelheid nou aan liggen? woon ik te ver weg van zo'n doorzendpost of gebruik ik de verkeerde OS (win98 )

de (utp) kabel is buiten het huis om aangelegd, iets wat volgens de tech.dienst ook al problemen geeft) en is een keer doorgeknipt maar daar heeft de installateur gewoon een verbindingsblokje tussen gezet, en daarvoor was de snelheid toch al kl*te.

In hoeverre kan een kaduuke kabelmoden cq netwerkkaart, of een foute instelling de oorzaak zijn, en valt dat te checken?

want ik sta op het punt @home te bellen en te vragen of ze de zooi komen vervangen want dit kan zo echt niet langer. en als je dan een mail stuurt naar de helpdesk krijg je een reactie dat het licht aan de drukte op het web, net zoals in een file, dan kom je ook niet vooruit zeggen ze dan, ja mooi niet dus.

als ik DAP gebruik wordt de snelheid natuurlijk wel opgekrikt maar in principe moet je toch ook 200+ Kb/sec zonder die hulpproggies kunnen halen?

verder gebruik ik niet @home's eigen browser software, maar dat heeft er denk ik niks mee te maken, en heb ik vaak zat re-installs geprobeerd.

Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven, dan wel tips.

Verwijderd

Je zegt dat de UTP kabel buitenlangs is gelegd. UTP is nogal storingsgevoelig voor stralingen van buitenaf. Hier kan dus een probleem zijn met straling, waardoor de snelheid drastisch naar beneden gaat.

Hoe lang is die UTP kabel eigenlijk?? Kan namelijk ook aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
15 meter ongeveer?

Verwijderd

een vriend van mij had ook @home en een soortgelijk probleem..
toen @home uiteindelijk eens kwam kijken bleek dat de kabel verrot was ofzo :)
toen hebben ze die vervangen en alles was weer toppie :P

Verwijderd

Aan de lengte ligt het niet.. Maar misschien wel aan wat ik aan het begin van mijn vorige bericht hebt gezegd.

Zou je eens de UTP kabel moeten testen door er een STP-kabel tussen te leggen en kijken of de snelheid dan omhoog gaat.

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

gebruik je wel die netwerk kaart die @home gelevert heb ? ik heb keer me 3com (100 mbit) kaart op @home aansluiting gezet. kwam ik ook niet boven de 50/60 kb/s uit :?

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Topicstarter
Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC

da's wel de goeie lijkt me

Verwijderd

Dat zal je wel van @home hebben gekregen. Maar had die kaartjes ook voor mijn netwerk thuis, maar vindt het maar niks die kaartjes.

Heb zelf van @homo Farallon kaartje gekregen en ben er niet ontevreden over. :)

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Op vrijdag 05 oktober 2001 00:08 schreef hardenberg het volgende:
Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC

da's wel de goeie lijkt me
ik heb "Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter" en ik heb "Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC" ook in me pc zitten voor thuisnetwerk... ik zal zo wel ff proberen met die realtek in te loggen op @home.. en post mijn bevindingen hier wel :)

edit: Nope met die realtek haal ik 280 kb/s met die andere is het welliswaar 340 maar iig meer dan 50 dus dunno :(
GL iig

ik zag twee beren fout parkeren....

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 05 oktober 2001 00:12 schreef visserivo het volgende:
Dat zal je wel van @home hebben gekregen. Maar had die kaartjes ook voor mijn netwerk thuis, maar vindt het maar niks die kaartjes.

Heb zelf van @homo Farallon kaartje gekregen en ben er niet ontevreden over. :)
Je spreekt jezelf tegen. RealTek vind je niets en Farallon vind je wel goed. Toch raar, want die Farallon-kaartjes hebben een RealTek chipset...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
heb zelf ook wel farallon-kaartje misschien moet die er eens in gestopt worden..

Verwijderd

Wat jij even moet doen is de helpdesk bellen en dan zeggen dat je de hele zooi aan testen en patches al hebt gehad ze zullen hoogstwaarschijnlijk een monteur lansturen die dan een zogenaamde rf check met je gaan doen [ checken of je te veel ruis op je kabel hebt ] dit kan namelijk heel goed het probleem zijn als je er continu last van hebt en dus niet alleen s'avonds of overdag. Hoe lang is je coax kabel van je punt van binnenkomst naar het modem toe ?.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:13 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. RealTek vind je niets en Farallon vind je wel goed. Toch raar, want die Farallon-kaartjes hebben een RealTek chipset...
Die gast die dat ding hier in de computer heeft geprikt heeft een Farallon kaart aangevinkt... met die intel chip die eerder genoemt is...

Ook wel leuk dat 90% van de vellen in dat mapje bij ons ontbreekt :)

nog iets, ben je de enige in je straat/wijk met @home, kan zijn dat iedereen ermee zit en dat kan je niet oplossen door een andere kabel te gebruiken...

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
ik weet niet of je hier iets aan hebt,
ik zit dus ook vlak buiten Groningen en heb sinds 1 week last van een wegvallende verbinding :(
die gasten van @homo gebeld, ligt aan mijn utp kabel, software, netwerkkaart etc.......
nou ik heb alles geprobeerd, en die kutverbinding valt nog steeds weg (dus het ligt in ieder geval niet aan mij)
volgens mij hebben ze ergens een probleem

btw. volgens mij zit het probleem bij jou in de verdeler kast in je straat, laat ze daar maar eens naar kijken

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Heb zelf ook gezeik gehad met kabelverbinding (niet met @home maar goed).

Ik kon helemaal niet op internet komen. Blijkt dat pci NIC's problemen hebben met de "Byte Merge" instelling in je BIOS (Als je deze instelling niet hebt houdt het natuurlijk op!). Maar het is het proberen waard want bij mij werkt het nu prima!

Tis maar een idee !
Pagina: 1