Toon posts:

Wat is nou eigenlijk een dooie pixel ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of ik het heb kan iemand me dat vertellen hoe het eruit zit ik heb nu 5mnd een 17inchje iiyama VMP410 maar er zit een licht grijs vlekje komt dat nu van mijn video kaart of is da de monitor ???
:?

Verwijderd

Topicstarter
alleen als het beeld helemaal wit is valt het op het is 1/4 van een . groot ??? :? dus wat is het nu ?? videokaart is een splinter nieuwe gf3 v8200

Verwijderd

Een dooie pixel is een pixel die zwart blijft. Die is dus kapot. Een heel klein zwart puntje dat vooral op lichte vlakken enorm irritant kan zijn.

Het is eigenlijk wel bijna zeker dat het aan je monito ligt.

Verwijderd

Topicstarter
alleen als het beeld helemaal wit is valt het op het is 1/4 van een . groot ??? :? dus wat is het nu ?? videokaart is een splinter nieuwe gf3 v8200

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

een pixel die dood is licht meestal op zijn rug met zijn handen en benen naar boven :) Sorry kreeg ff een meneer kaktus aanval

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Kijk ff goed of je niet gewoon 1 kleur mist... dat gebeurt namelijk VEEL vaker dan dat je echt alle 3 de kleuren mist.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

dat van die dooie pixels he zit zo:
op je beelscherm zit aan de binnenkant een fosforlaag en het electronenkanon achter in je beeldscherm (daarom zijn die dingen na jaren ontwikkeling nog steeds zo diep) schiet electronen af op je fosforlaagje op het scherm zodat de desbetreffende pixel een oplawaai krijgt en oplicht (fotonen). Bij een dooie wordt die pixel dus never geraakt en blijft uit=zwart! En zo is het gekomen ;-)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Je kan proberen zelf fosfor te gooien op die pick pas wel op voor de eventuele ERRUGE HOGE VOLTAGES in je beeldscherm ;)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

NEVER een monitor openmaken! Zelfs proffesionals zijn zelfs na weken van nietsdoen van een monitor nog huiverig voor het condensator effect! Kan gedurende lange tijd spanning over blijven staan... dat je het maar weet ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Hmmm... dat van je monitor NOOIT openmaken vindt ik een beetje onzin.. Het is allemaal erg overschat vind ik.

Ik heb al wel 50 monitoren (oude en nieuwe) bijgesteld, gemaakt, etc etc. Er kan weinig gebeuren zolang je maar met je fikkes van het electronenkanon afblijft.. Daar kan wel 50,000 volt op staan.. Als je zorgt dat je daar uit de buurt blijft , kan er weinig misgaan.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 22:41 schreef Techwarrior het volgende:
Hmmm... dat van je monitor NOOIT openmaken vindt ik een beetje onzin.. Het is allemaal erg overschat vind ik.

Ik heb al wel 50 monitoren (oude en nieuwe) bijgesteld, gemaakt, etc etc. Er kan weinig gebeuren zolang je maar met je fikkes van het electronenkanon afblijft.. Daar kan wel 50,000 volt op staan.. Als je zorgt dat je daar uit de buurt blijft , kan er weinig misgaan.
die 50,000 volt, dat is toch alleen maar als ie aanstaan? Het lijkt me niet slim om hem open te halen als ie aanstaat nee.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 13:09 schreef Renko het volgende:

[..]

die 50,000 volt, dat is toch alleen maar als ie aanstaan? Het lijkt me niet slim om hem open te halen als ie aanstaat nee.
con-den-sa-tor :)
En wat die ene meneer bedoelde met fosfor op die pixel gooien :)
Ik zou het (bijna-) vacuum in de beeldbuis zelf maar met rust laten ;)
Dat geeft een naar effect als er ineens lucht in je beeldbuis komt >:)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

[Kort door de bocht uitgelegd]
Het komt er ongeveer op neer dat het een condensator effect heeft. Dat komt er op neer dat je zoals bijvoorbeeld in een batterij een spanningsverschil hebt tussen 2 punten:
----| |-----
+ -

En als het kringetje dan gesloten wordt door bv je hand dan ontlaadt de condensator zich via jouw.. ideaal.. not

Pagina: 1