Ik zoek een media player voor linux die comparteble is met windows media bestanden om zo online naar media files te kunnen kijken is dat er en waar kan ik het vinden? Of kan het ook via Xmms? (welke pluggin?).
Verwijderd
bedoel je video of audio of beiden 
Bedoel je online streaming media of van internet gedownloade bestanden op de HD
welke formaten moet ie exact aankunnen
Hier is een redelijke up2date lijst van players:
- xine
- avifile
- gstreamer's gstmediaplay (aanrader! gstreamer heeft absoluut de toekomst! (werk ik ook aan mee
))
- xmms met video plugins voor MPEG/avifile
- OMS/videolan/smpeg-gtv zijn vooral MPEG-gericht
Bedoel je online streaming media of van internet gedownloade bestanden op de HD
welke formaten moet ie exact aankunnen
Hier is een redelijke up2date lijst van players:
- xine
- avifile
- gstreamer's gstmediaplay (aanrader! gstreamer heeft absoluut de toekomst! (werk ik ook aan mee
- xmms met video plugins voor MPEG/avifile
- OMS/videolan/smpeg-gtv zijn vooral MPEG-gericht
Ik bedoel dus zowel audio als video onstream.
Tja en comparteble met mediaplayer (windows) bestanden.
Realplayer vind ik persoonlijk niets
Verwijderd
"compatible met windows media player" zegt mij niet zoveel, ik gebruik al ruim een jaar geen windows meerOp donderdag 04 oktober 2001 23:07 schreef Mataraty het volgende:
Ik bedoel dus zowel audio als video onstream.
avifile kan bepaalde windows formaten aan en gstreamer kan dat ook via (again) de avifile library. Probeer ze beiden eens uit. avifile is video-only, gstreamer is zowel audio als video en kan mijns inziens meer en zal in gnome-2.2 de basis-media-library worden (en ik heb de stille hoop dat KDE ook overstag zal gaan - dan hebben we namelijk een echte standaard in linuxland in plaats van de gebruikeleijk g* vs. k* war....
Mplayer + een paar meg aan .DLLs speelt .avi (ook DivX), mpegs en de meeste .wma's en .asf's. (en een enkele .mov).
Tja nu raak je de Linux desktop toch wel op zijn zwakste punt: standaardisatie. Daar zou men toch eens wat meer aan moeten doen, want krijgen we veel te veel problemen...dan hebben we namelijk een echte standaard in linuxland in plaats van de gebruikeleijk g* vs. k* war....
[deze advertentieruimte is te koop]
Pagina: 1