FAQ over icons

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Topicstarter
/ me is van mening dat er een aparte FAQ, of een uitgebreider gedeelte moet komen in de FAQ over usericons.

Hoe groot ze mogen zijn, wat het verschil is tussen webicons en die andere icons, wat voor afbeeldingen er op kunnen, en hoe je een GIF maakt want met die vraag wordt ik doodgegooid de laatste paar dagen |:(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Goed voorstel, maar nu: wie gaat hem schrijven?
Vrijwilligers?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat is er allemaal mis met:
Tof die usericons! Maarreh hoe groot mag ie maximaal zijn?
Er zijn 2 'soorten' usericons. Een 'upload' icon en een 'web' icon. Het verschil klinkt misschien lastig maar dat valt reuze mee. Ten eerste het 'upload' icon. Dit is een icon dat je via je profile upload naar Apollo (de database server van GoT). Op die manier is je icon altijd beschikbaar (als het goed is). Echter hij dient wel aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Je usericon mag maximaal 60x60 pixels zijn voordat je hem upload en hij mag hooguit 10240 bytes zijn. Verder moet de naam niet langer zijn dan 20 tekens en moet de extensie .jpg of .gif zijn. Je kunt ook meerdere plaatjes uploaden en via je profile al naar gelang je bui veranderen. Als tweede is er dan je webicon. Dit icon mag je bijv op de webspace van je provider zetten of ergens rechtstreeks vandaan kopiëren. Je webicon moet wel aan bepaalde eisen voldoen maar die zijn een stuk losser dan bij de uploadicons. Houdt er wel rekening mee dat niemand zin heeft om een complete film van 100 meg binnen te halen voor 1 icon. De maximum grootte voor een icon is vastgesteld op 100 kb. Daar kun je meer dan genoeg creativiteit in kwijt. Zorg er ook voor dat je icon een beetje 'getweakt' is. Er zijn vele (gratis) programma's waarmee je animated gifjes ed kunt optimizen om de filesize binnen de perken te houden. Je kunt hier bijv een programma downloaden om je te helpen bij het optimizen van je icon.
Ook icons kunnen de reden zijn van flames en dergelijke. Hou daarom een beetje rekening met de rest. Afbeeldingen van seksuele, criminele of andere bedenkelijke aard zijn niet toegestaan. Ook zeer felle of heftig knipperende icons zijn verboden. GoT behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om user icons zonder opgaaf van reden te weigeren, verwijderen of veranderen.
Je kunt in je prefs instellen of je icons wil zien en of je web of upload icons wil zien. Voor mensen met een mindere verbinding is het dus aan te raden om geen icons te laten zien of alleen upload icons.
Ik wil best wat schrijven hoor, maar waar gaat het het meeste 'fout'?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is IceStorm niet de FAQ-man :?

edit:

Ik ben toch weer zo traaaaaag :z

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op donderdag 04 oktober 2001 22:53 schreef IceStorm het volgende:
Wat is er allemaal mis met:
[..]

Ik wil best wat schrijven hoor, maar waar gaat het het meeste 'fout'?
Sommige mensen maken zich ook druk om het aantal frames per seconde ofzo,dit ivm de belasting van de CPU :)
Persoonlijk vind ik de grens van 100kb meer dan genoeg,verder niets.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Topicstarter
ok het hoor niet in de FAQ thuis, maar toch zou het handig zijn als iemand een uitgebreide tutorial schrijft over het maken van GIFjes van bijvoorbeeld een stukje film.
Want nu wil iedereen dat ineens...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 23:29 schreef dreeke het volgende:
ok het hoor niet in de FAQ thuis, maar toch zou het handig zijn als iemand een uitgebreide tutorial schrijft over het maken van GIFjes van bijvoorbeeld een stukje film.
Want nu wil iedereen dat ineens...
Als iedereen een animated gifje heeft, is het "bijzondere" eraf, dus als iemand het zo graag wil moet hij zelf maar een beetje gaan uitzoeken hoe dat gaat.

They made me do it.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Op donderdag 04 oktober 2001 23:16 schreef Kezmanatic het volgende:

[..]

Sommige mensen maken zich ook druk om het aantal frames per seconde ofzo,dit ivm de belasting van de CPU :)
Persoonlijk vind ik de grens van 100kb meer dan genoeg,verder niets.
Het enige probleem dat ik heb is te snelle animated gifs. Van enkele word ik echt heel beroerd. Om die reden alleen heb ik alle icons uit staan. Wel lastig als ik even iets wil terug zoeken.

Op dit moment zijn de upload icons uitgezet maar als de reden hiervoor er niet meer is zag ik graag de volgende mogelijkheid.

Iedereen heeft tenminste 1 staties upload icon.
Wilt je een animated gifje dan breng je die zelf ergens anders onder.

Dan in de prefs een keuze welk je wilt zien.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1