Toon posts:

Debian Raid ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeeeeeeyyyyy tweekers

weet iemand welke raid (IDE) controllers door debian ondersteund worden

voor een goedkope oplossing >:)

ik weet dat de escalade wortdt onderstend maar die is 899 :(

greetz

Verwijderd

welke versie?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
3Ware (standaard in de kernel)
Adaptec (Binary driver)
Promise en HPT370 nu expirimenteel in de kernel (Alleen raid 0)

Verwijderd

goedkope 3ware controllers kan je in duitsland halen. een 3ware 6200 heb je daar al voor 389 DM en dan heb je een 2 poorts udma 66 controller. met die promisc controllers krijg je alleen maar elende en die adaptec zijn binary drivers dus alles behalve prettig (kan je met die controllers van de raid booten?)

is wel zo dat 3ware gestopt is met maken van controllers dus support voor windows 'kan' een probleem worden. in linux doen ze het dus dat blijft wel.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 23:44 schreef wkamphuis het volgende:
is wel zo dat 3ware gestopt is met maken van controllers dus support voor windows 'kan' een probleem worden. in linux doen ze het dus dat blijft wel.
Hmm, dat zit ik net te lezen idd.
Is een groot gemis. :'( Er is voor zover ik weet geen enkel product wat gelijkwaardig is aan de 3ware kaarten.

Wat performance betreft haalt Adaptec het nog wel met zijn 2400a, maar wat drivers en software niet.

Verwijderd

Kijk eens bij Mylex(nu van IBM) en American Megatrends(AMI)

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 02:33 schreef liebert het volgende:
Kijk eens bij Mylex(nu van IBM) en American Megatrends(AMI)
Die maken toch geen IDE Raid ?

[edit]
Even opgezocht:
Mylex doet niet aan IDE
AMI (Die zijn raid divisie verkocht heeft aan LSIlogic) heeft wel een IDE raid kaartje. Maar dat geval kost 89$ en zal dus wel gelijkwaardig zijn aan de Promise en Highpoint gevallen.

Echt waar, nu 3ware gestopt is blijven er alleen nog goede IDE-raid controllers van Adaptec over. Alleen hebben die het driver probleem voor non-windows platformen.
Pagina: 1