mobo vervangen, windows herinstallen?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik ga morgen mijn moederbord tijdelijk vervangen. hij komt even in mijn ouders pc te staan, want de andere delen voor mijn pc komen later pas.

Nu is mijn vraag, als ik alleen het moederbord in windows vervang, moet ik dan windows opnieuw installeren? Want dan w8 ik wel even tot de rest van mijn systeem er is.. is mij teveel moeite..

Thnx!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
moet niet. windows instaleerd gewoon de juiste drivers voor het nieuwe moederbord. Maar om vervuiling van je systeem te voorkoemn raad ik je aan wel opnieuw te formateren als je al je sjit bijelkaar hebt. Draait het sneller.

...

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

ligt eraan, als het dezelfde chipset is dan niet, is het een andere dan hoogstwaarschijnlijk wel

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Ik ging van P3 naar Athlon ik heb windows nog nooit zo hard zien trippen.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:10

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 04 oktober 2001 23:08 schreef shorty151 het volgende:
Ik ging van P3 naar Athlon ik heb windows nog nooit zo hard zien trippen.
Ik van een P1 naar een Cyrix MX, en Windows gaf echt hele toffe foutmeldingen ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Arjan A
  • Laatst online: 24-08 18:10

Arjan A

Cenosillicafoob

Hangt er een beetje vanaf welke chipset erin zit.
PnP OS-en hebben meestal wel door als er een andere chipset inzit, maar als je bijv. van VIA naar Intel chipset overgaat, kunnen de 4-in-1 drivers de zaak goed verzieken.
Ook weet ik uit ervaring dat windows 2000 tijdens het booten al met een blauw scherm kan komen, en dus niet meer wil draaien. Of dat met XP anders is, weet ik niet, win98 heeft er bijv. weer minder moeite mee.
Opniuew installeren lijkt me iig de veiligste en meest efficiente oplossing, omdat er niet allerlei zooi van oude drivers/registry-ingangen etc etc achterblijft.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Okasha
  • Niet online
hmm heb win2k en denk ook wel dat het nodig is.. Toen ik laatst mijn windows installed 850mb schijf die eerst in TX PII333 zat in mijn P100 wou stoppen, wou die nieteens booten... beetje vaag. Stap nu dan over van BX440 naar VIA.

Nou ja, wacht wel tot ik eigen systeem bij elkaar heb.

Wat is een goede oplossing om goedkoop aan zo groot mogelijke harddisk te komen? iemand handige tips?

Greeetz

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Op donderdag 04 oktober 2001 23:37 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
...
Wat is een goede oplossing om goedkoop aan zo groot mogelijke harddisk te komen? iemand handige tips?
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp
en http://www.tweakers.net/aanbod.dsp

...

Pagina: 1