Toon posts:

80 mm Fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit er nou veel verschil in die dingen ?! Zo ja welk is dan het beste ? Keb ze nodig voor mijn Aopen Big-Tower ...
Ennuh kan ik ze het beste naar buiten of naar binnen plaatsen ?!

I'm going to :Z cya Tomorrow }:O

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 22:26 schreef Alternate het volgende:
Zit er nou veel verschil in die dingen ?! Zo ja welk is dan het beste ? Keb ze nodig voor mijn Aopen Big-Tower ...
Ennuh kan ik ze het beste naar buiten of naar binnen plaatsen ?!

I'm going to :Z cya Tomorrow }:O
Beste koeling: Delta fans (oorverdovend) :r
Stilste: Papst fans (minder koeling) :z

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Je fans moeten op de volgende manier :
Voor onderin = intake
Achter bovenin = outtake

Je moet gewoon ff een beetje letten op het geluid (dba) en de luchtverplaatsing (cfm). Daartussen een afweging maken, en je hebt je fan gevonden

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Aan een kant van je kast naar binnen, en aan de andere kast naar buiten: Airflow.

Dus voorin eentje die naar binnenzuigt, en achterin eentje die de lucht je kast UIT blaast.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 20:48
Ik heb verschillende YS-Tech besteld. Er zijn 3 versie's met verschil in airflow en herrie. Ik heb ze alle drie besteld.

3 YS-Tech FD1281253B-2A
1 YS-Tech FD1281255B-2A
1 YS-Tech FD1281257B-2A

De eerste 3 maken de minste herrie en de minste airflow. Deze komen als intake en outtake. En dan ga ik nog is kijken welke van de andere 2 ik op me cpu ga gooien. Ik ben me Delta HP 60mm zat (de herrie dan). En ga dus nu met een fanadapter er een 80mm op gooien, welke dat word is vooral afhankelijk van de herrie die die maakt. Als het goed is dan is de 2na snelste goed genoeg en qua specs is die beter als de 60mm Delta. Maarjah je weet het nooit zeker. Dus daarom nog maar een snellere versie gekocht die dan misschien op de cpu komt, en als dat niet het geval is dan komt die naast me cpu als outtake. Maar dan wel kontroleerbaar via een baybus. Al de fans kunnen dus op 12V, 7 of 5V (weet ik nog niet) en off...

Zow dat was me verhaaltje. Ik krijg die fan's als het goed is morgen, zal wel ff laten weten hoe de herrie is die die dingen maken en ofdat ze me 1,33g genoeg willen koelen. Dus welke van de 2 het word 1 YS-Tech FD1281255B-2A, 1 YS-Tech FD1281257B-2A.... Meer morgen (als de ptt meewerkt ;))

| I've got permission to color outside the lines |

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:50

scorpionv

This space for rent

Panaflo maakt ook zeer stille fans. Je hebt dan iets minder prestaties dan een Delta/Sunon/whatever, maar ook stilte.

Nog een tip; je hebt het over fans. Meerdere kleine (80mm) fans is leuk, maar met een grote (120mm) bereik je meer met minder herrie.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• JT
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Coolermaster heeft fans, kogel gelagerd, 29 db en toch een lekkere airflow voor het lawaai wat weinig is : 33 cfm.

Daarbij komt ook nog dat er een pulse draadje aanzit, waardoor je met software automatisch je fans op x volt kan laten lopen bij temperatuur Y waardoor die lekker stil is als je hem niet nodig hebt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Als je een AOpen HQ08 hebt doe dan voor de gein eens alleen fans boven in je kast en geen fan onderin. Temperatuur daalde bij mij met 7 graden. Kom naar mijn idee door de warme lucht van het mobo dat over de proc wordt geblazen. Mobo wordt nu namelijk wel weer wat warmer. 33C ofzo daar kan ik mee leven een proc van 70C niet.

• BenJoep
  • Laatst online: 17-05 20:48
Op donderdag 04 oktober 2001 22:47 schreef scorpionv het volgende:
Panaflo maakt ook zeer stille fans. Je hebt dan iets minder prestaties dan een Delta/Sunon/whatever, maar ook stilte.

Nog een tip; je hebt het over fans. Meerdere kleine (80mm) fans is leuk, maar met een grote (120mm) bereik je meer met minder herrie.
Heb hier ook nog 3 a 4 Papst liggen, maar die dingen zijn idd erg stil maar die airflow is toch ook wel :(

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 23:05 schreef Genotix het volgende:

[..]

Heb hier ook nog 3 a 4 Papst liggen, maar die dingen zijn idd erg stil maar die airflow is toch ook wel :(
Hoeveel mm zijn die?

Verwijderd

Wat is dat toch dat iedereen denkt dat delta's alleen MEGA NOISE fan's maakt ik heb ook twee delta's liggen die lekker rustig zijn en een goede airflow hebben.

Trouwens er zijn wel super lawaaige fans van delta, want ik heb namelijk nu zelf een FFB120EHE in mijn kast zitten en ik krijg echt last van mijn oren, had eerst als hardst alleen de Delta 80HP, gelukkig is die 120 niet van mij, kan dus zo weer uit mijn computer, maar het koelt wel lekker. Zie topic Global Win WBK38 zonder cooler!

Verwijderd

Er zijn 2 80mm verglijkings reviews. Daar staat precies in hoe stil ze zijn en hoeveel lawaai ze maken. :)

Review 1
Review 2

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 10:00 schreef Maha het volgende:
Wat is dat toch dat iedereen denkt dat delta's alleen MEGA NOISE fan's maakt ik heb ook twee delta's liggen die lekker rustig zijn en een goede airflow hebben.
Rustig is maar betrekkelijk bij Delta fans. Ik heb een 46 cfm Delta 80 mm en een 47 cfm Panaflo 80 mm hier.

Die Panaflo is duidelijk stiller, hij heeft die janktoon niet die die Delta wel heeft en houdt op een lagere spanning, en geen lage zoemtoon uit de lagering, die die Delta ook nog heeft op volle spanning. D'r zit dus ook een draadgewonden potmeter tussen.

( PS die 80 mm fan zit op m'n koeler, de intake fan is een 176 mm Papst, de outtake is een 120 mm Panaflo. Lekker stil.. B-) )

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 11:51

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Op donderdag 04 oktober 2001 23:03 schreef shorty151 het volgende:
Als je een AOpen HQ08 hebt doe dan voor de gein eens alleen fans boven in je kast en geen fan onderin. Temperatuur daalde bij mij met 7 graden. Kom naar mijn idee door de warme lucht van het mobo dat over de proc wordt geblazen. Mobo wordt nu namelijk wel weer wat warmer. 33C ofzo daar kan ik mee leven een proc van 70C niet.
Ik heb dezelfde kast en door een van de twee bovenste fans aan de voorkant te zetten heb ik een temp daling 5 graden op het systeem en 7 op de cpu.
systeem is nu 28 en cpu 37

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

33cfm heeft wel nix met het lawaai te maken. Ik snap wel dat je airflow bedoelt, maar je kan de zin wel dubbelzinnig pakken he ;)

Hoeveel dB?
Op donderdag 04 oktober 2001 22:58 schreef JT het volgende:
Coolermaster heeft fans, kogel gelagerd, 29 db en toch een lekkere airflow voor het lawaai wat weinig is : 33 cfm.

Daarbij komt ook nog dat er een pulse draadje aanzit, waardoor je met software automatisch je fans op x volt kan laten lopen bij temperatuur Y waardoor die lekker stil is als je hem niet nodig hebt.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

vincentdeboer en shorty151, over welk merk en type fans hebben jullie het dan?

* Dexter gaat morgen 3 papst 8412NGL fans inbouwen in zijn HX08. Is alleen bedoeld om de Maxtors (die boven achter in de case hangen) te voorzien van wat extra frisse lucht.

2 als outtake aan de achterzijde, en 1 in het zijpaneel bij de hdd's. Of zijn er betere oplossingen (koeling van procs en mobo is niet nodig, tis puur voor de hdd's)

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1