Compactflash word steeds kleiner ??

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit rustig de handleiding te lezen (pdf) van de Dimage 7 camera en daar staat tot mijn grote verbazing:
De opslagcapaciteit van een CompactFlash kaart wordt na langdurig gebruik geleidelijk kleiner. Het kan nodig zijn na verloop van tijd een nieuwe kaart te kopen
:? :? :? :? Je gaat me toch niet vertellen dat die CF kaartjes eerst 128 mb zijn, dan een maand later 126mb dan 2 maanden later 100 mb ??

De kaartjes zijn duur en dit kan toch zomaar niet ?

Volgende:
Schade aan een CompactFlash kaart kan ontstaan door:
1. Bla
2. Bla etc.

5. De kaart na het verstrijken van zijn levensduur te gebruiken
Is het met CF kaartjes net als met een pak melk dat ze na een bepaalde tijd rot zijn ? en zo ja hoelang gaan ze mee ?

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

volgens mij lost een format dit wel op...
zeker verkooppraatje

Cogito Ergo Credo

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Gewoon een hoog AYBABTU gehalte in de vertaling :)
De eerste flash geheugens waren maar 1000 tot 10000 maal te beschrijven.
Geheugen van nu zit wel goed, minimaal drie jaar (wettelijke levensduur/afschrijving) bovendien pleur je het anders zelf meestal wel weg wegens te hoog antique-niveau.
bdw wel is het zo dat geheugen net als alle andere halfgeleiders na verloop van tijd degradeert.
De snelheid waarop ligt aan factoren als temperatuur samenstelling vd chip ed.
Er is bv ook nog steeds een zeer hardnekkig broodje aap over NiCd batterijen:
Deze zouden eengeheugen effect hebben terwijl het tegendeel meermaals is aangetoond.
Dat is in de wereld gekomen in ~198x door een journalist die een techneut vd NASA had geintervieuwd over een nwe satteliet en die meneer had het over de specifieke NiCd cellen in een satteliet waarbij dit effect werdt opgemerkt.
Het effect waarmee dit wordt verward komt door overlading/langdurig"druppelladen"/te snel/diep ontladen.

Powered bij meergranenbrood.

• Fairy
  • Niet online
Maar niemand dit ooit meegemaakt ?

Als minolta zegt dat je dan een nieuwe moet kopen zal het met formatteren wel niet opgelost zijn want minolta is ook niet gek, die maakt die camera's zelfs met formateeroptie :) Gaan er soms steeds een paar cellen "kapot" die dan als bad cluster ofzo worden gemarkeerd ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat met die nicad batterijen is echt onzin ja. Ik heb hier nog 10 jaar oude batterijen en ze doen het nog steeds goed (en toen was ik 8 en vond ik het leuk om draadjes op te warmen)

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb hier nu een 192MB kaartje, waarvan 10Meg in gebruik is volgens WinNT, terwijl het kaartje leeg is.
Nog veel vreemder is, dat ik bestanden niet kan deleten! De bestandsnaam blijft gewoon staan, maar de bestandjes zijn wel 0 KB :?
Iedere keer als ik de bestanden delete, komen ze gewoon weer terug. En als ik de directorie probeer te deleten zegt WIN dat deze niet leeg is...

Iemand een idee of oplossing???

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

kan je je kaartje niet formateren....

Verwijderd

ik heb gewoon een 128mb kaartje.
nu al bijna een jaar. en al flink wat foto's mee gemaakt.

als je alles handmatig wist blijft er idd steeds minder ruimte over, omdat de oude indexen er nog wel op blijven staan.

maar bij een format is dat ding gewoon 100% leeg en dus 128mb vrij.

(canon powershot overigens)

misschien bugje van minolta ofzo ? :)

Verwijderd

Dat was vroeger inderdaad zo. Tegenwoordig echt niet meer. Ik heb 1300 foto's van 512kB per stuk geschoten en het schijfje slikt nog steeds 123 foto's. Sandisk had daar vroeger last van.

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb een CF van 64 MB die 60 MB aangeeft en een 32 MB die 29 aangeeft

...

Pagina: 1