Toon posts:

[Wc] Slang of buis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een vraagje

ik ben bezig met een waterkoeling setup. (gedeelte extern)

ik wilde eigenlijk een gedeelte aanleggen dmv. koperbuis ipv. gebruik van slangen.

hebben die koperbuizen een nadeel? op het niet uitzetten dan maar dat is al opgelost inprecipe.

mijn vraag is kan ik het gebruiken ja of nee? en wrom dan wel of niet.

ik hoop op mooie antwoorden :)

Verwijderd

Kun je best gebruiken denk ik, kijk alleen wel uit met loshangende draadjes in je kast (molex stekkers) en die buis q=Þ want uhmz.. als die buis ge-aard aan je kast zit, heb je sbel kortsluiting =) Ennuhmz... als ie niet geaard is krijg je misschien elektrolyse van het water ? (tis maar en gokje =))
GreetzZ MaSsiE... trouwens... waarom geen slangen eigenlijk ?

Verwijderd

Topicstarter
1 omdat het in mij geval makkelijk weg te werken is.

en ik d8 misschien dat het misschien nog iets van koelende werking zou hebben (weet ik niet zeker)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hey Demo, hoe is het met je blokje? Al begonnen?
Grtz, de andere Demo ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
ja ga hem morgen ophalen =]

vriend van em stage bedrijf freest hem echt heel mooi hoe hij eruit zag. nu aleen nog ff dekseltje erop solderen. en klaar is hij =]

greetz :P

Verwijderd

hebben metalen niet eerder last van condens?

Verwijderd

ja metalen hebben eerder last van condens dan plastic omdat ze beter geleiden, ze worden dus sneller de zelfde temp als het water maar dat zal toch nooit zo koud zijn dat er condens ontstaat (tenzij je je water koelt uiteraard >:) ).
't enige nadeel dat ik zie aan buizen is dat t dan vast zit aan je koelblok. Dit betekend dat je je hele installatie precies op maat moet maken omdat de buizen anders aan je koelblok gaan trekken (als hetgene dat aan de andere kant vd buizen hangt net niet ergens op steunt doordat je bijv net te korte buizen gemaakt hebt dan hangt dat aan je koelblok wat nietzo leuk is). Ook moet je zo meer gaan uitkijken met verplaatsen om de vorige reden. Maar als je dus je installatie vastzet aan de kast dan kan er niet veel gebeuren.
Pagina: 1