Mandrake 8.1 op K6III-400... traag...

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik draai sinds twee dagen Linux (Mandrake 8.1) met KDE op het volgende systeem:

AMD-K6-III@400
96MB SDRAM
Diamond Stealth 2000 = S3 Virge 4MB
13,5GB IBM HD

de hoofdreden om Linux te installeren was om mijn Hoontech Digital I-Phone aan de praat te krijgen. zie:
[topic=235518/1/25]

De Hoontech werkt nog steeds niet. :'( Maar daar gaat dit topic niet over.

Mijn vraag is: is het nornaal dat Linux met KDE op een dergelijk systeem nogal traag aanvoelt? Zal extra geheugen veel helpen?

Verwijderd

Je beantwoordt de vraag eigenlijk zelf. Je hept inderdaad MASSA's extra geheugen nodig, of je swap danig verhogen en op een snelle HD zetten.

Ikzelf zit met 256Mb ram, en met een pak deamons op de achtergrond, 5 browservenstertjes en StarOffice in KDE2.2.1 wordt de swappartitie niet eens gebruikt...

Linux wordt vaak aangeprezen voor zijn gebrek aan 'bloat', maar daar is de laatste tijd serieus verandering in gekomen met moderne distros, Mandrake op kop :'(

Verwijderd

Heb je wel udma aan staan enzo ? Helpt nog wel. En 96 mb moet wel genoeg zijn. Effe nieuwe kernel maken enzo, de 2.4 serie had wat problemen met swap, 2.4.10 fixt dat grotendeels.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bedankt jongens!

nieuw geheugen dus..., is gelukkig niet zo duur vandaag de dag.

>Heb je wel udma aan staan enzo ? Helpt nog wel. En 96 mb >moet wel genoeg zijn. Effe nieuwe kernel maken enzo, de >2.4 serie had wat problemen met swap, 2.4.10 fixt dat >grotendeels.

waar zet je de UDMA aan, ik ben het niet tegengekomen in de Manrake config progs, in de BIOS staat ie al aan.

hoe zit het met die kernel, zit in Mandrake 8.1 niet de niet gewoon de nieuwste kernel?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Er loopt hier ergens een draadje waarin je dat prima beantwoord vind (iets van HD optimalisatie oid)

Je kan ook kijken wat er allemaal draait. Heb je apache nodig? Nee? Gooi uit dan! MySQL? Samba? GPM? FTPserver? telnetd? sshd?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 04 oktober 2001 21:41 schreef Hawk het volgende:
Linux wordt vaak aangeprezen voor zijn gebrek aan 'bloat', maar daar is de laatste tijd serieus verandering in gekomen met moderne distros, Mandrake op kop :'(
Je geeft het zelf al aan: dat ligt aan de distro (en welke software je erop draait, wat meestal bepaald wordt door wat de distro standaard meelevert).

Wat betreft dat 'moderne'... das nie helemaal waar, ik vind Debian helemaal nie zo zwaar :)

Maar goed, ik heb al erg vaak gehoord dat KDE nogal resource vretend is (en GNOME ook trouwens).
Ikzelf heb op mijn main desktop (pII) nog Enlightenment enzo gedraaid toen hij nog maar 64 meg ram had... werkte best ok.
Pagina: 1