Toon posts:

Philips brander werkt niet onder XP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.. ik zit met een extreem groot probleem..
ik kan namelijk gewoonweg niet branden onder WinXP
ik heb al Nero , WinonCD , Prassi , CDRWin ... alles gebruikt.. maar het WIL gewoon niet.. bij Nero looptie vast.. bij WinonCD wil hij het IDE apparaat detecteren en looptie ook vast , bij Prassi gaatie initializing disc.. en verder gaatie niet.. en bij CDRWin gebeurt er gewoon nix :?

wie helpt mij ?
het is met SPOED nodig..

alvast bedankt

voor systeem specs.. zie zig

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

sorry dat ik zo ongeduldig ben.. maar het moet echt met spoed gebeuren

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

ik had met oudere xp versies ook probs met cd brandware, of ik dat nu met de final nog heb weet ik nog niet.

Maar XP kan gewoon braaf vanaf verkenner branden als dit een oplossing is voor je?
Als XP je brander herkent is er een tablad 'recording' bij properties van je burner.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

ForceAspi installeren.

Er is al een topic over: [topic=282456/1/25]

Met goede afloop.

• Jox444
  • Laatst online: 15:39

Jox444

Honestly....

Firmware upgrade van je brander (je brander ziet er nogal oud uit), xp aspi drivers regelen, dan zal het waarschijnlijk wel opgelost zijn. Ow en je brander zorgen dattie op master staat. ( had ik bij mij ihn eerste instantie ook niet en dat gaf veel problemen onder xp )

Het is FRIET!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
vaag mijn oude 3610 deed het wel in een keer.

no comment

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

[beetje offtopic]
grom... waarom moet iedereen altijd windows xp hebben?

ik gebruik al een maand of wat windows 2000 prof NL met sp2 erbij en het bevalt mij prima... er is niets wat het niet doet, dus je moet wel met een heel goed argument komen wil je dan win xp d'r overheen hebben... Ik heb een tijdje geleden (voor ik m'n plexwriter kreeg) een philips 2x2x6 te leen gehad van een vriend en die deed het prima onder windows 2000... no big deal :)

voor de mensen die xp gebruiken en die zich beledigd voelen: ik bedoel het in geen geval kwaad, maar ik snap dat massagedrag gewoon niet dat iedereen massaal maar xp gaat installeren...
als er iemand is die het kan uit leggen doe je best, maar * NoBody houdt het zo lang lekker bij windows 2000 :)
[/beetje offtopic]

[ontopic]
om niet helemaal buiten te vallen...
zoals al eerder gezegd is het installeren van de aspi-drivers voor xp waarschijnlijk de oplossing voor je probleem...

maar voor zover ik weet heeft nero z'n eigen aspi-drivers dus waarom die het dan niet doet....... ?
[/ontopic]

Hoi

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 00:30 schreef nobody122 het volgende:
[beetje offtopic]
grom... waarom moet iedereen altijd windows xp hebben?

ik gebruik al een maand of wat windows 2000 prof NL met sp2 erbij en het bevalt mij prima... er is niets wat het niet doet, dus je moet wel met een heel goed argument komen wil je dan win xp d'r overheen hebben... Ik heb een tijdje geleden (voor ik m'n plexwriter kreeg) een philips 2x2x6 te leen gehad van een vriend en die deed het prima onder windows 2000... no big deal :)

voor de mensen die xp gebruiken en die zich beledigd voelen: ik bedoel het in geen geval kwaad, maar ik snap dat massagedrag gewoon niet dat iedereen massaal maar xp gaat installeren...
als er iemand is die het kan uit leggen doe je best, maar /me houdt het zo lang lekker bij windows 2000 :)
[/beetje offtopic]

[ontopic]
om niet helemaal buiten te vallen...
zoals al eerder gezegd is het installeren van de aspi-drivers voor xp waarschijnlijk de oplossing voor je probleem...

maar voor zover ik weet heeft nero z'n eigen aspi-drivers dus waarom die het dan niet doet....... ?
[/ontopic]
WindowsXP is een doorontwikkeling van Windows2000, dus waarom zou je dan Windows2000 aanschaffen en draaien als je een verbeterde versie kan draaien?

Als Windows2000 eruit gaat, dan zal je zelf ook wel WindowsXP gaan draaien.

Ik merk in praktijk dan WindowsXP soepeler en sneller draait dan Windows2000.

Er is is ook een tijd gezegd: waarom zouden we Windwows2000 draaien, we hebben toch Windows98SE?

Laat iedereen toch z'n eigen systeem kiezen, of het nu Windows95, Windows98SE, Windows2000, WindowsXP, Linux, Beos, Mac of ander.
Maak je niet druk.

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 10:55

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

werkt een philips brander anders wel dan? :P

¯\_(ツ)_/¯

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

mja ik zei alleen maar m'n mening erover en meer niet (8>

een beetje een computerdude heeft alle os's vanaf windows 95 op een ceedeetje te liggen.... meestal niet al te duur verkregen als je begrijpt wat ik bedoel...
en als je dan dus windows 2000 al hebt... tja... dan zie ik dus gewoonweg het nut niet :r

windows 98 had ik en ik heb windows 2000 later genomen omdat 320 mb ram teveel was voor win98 (ik had d'r een 256 mb dingetje bij gegooid) en ook omdat windows 2k op een andere kernel draait (verschil 98 - 2000 is wel even wat anders dan 2000 - xp lijkt me)...

maar goed, genoeg offgetopiced... iemand nog suggesties voor het probleem met die philips-brander ? :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met die patch maar het werkt voor geen meter ;(

toch maar op zoek gaan naar een nieuwer brandertje ?

Verwijderd

Probeer die brander eerst in een ander systeem uit.

Verwijderd

Heb je ook de Aspi driver geinstalleerd, en dus niet alleen ForceAspi?

Verwijderd

Ik heb de philips 804k brander ofzo in ieder geval 8x4x32 en hij werkt ook niet optimaal in xp eerst wist hij hem te herkennen als brander maar toch deed hij moeilijk met drivers heb toch nog wat gebrand met winoncd 3.7 maar nu doet hij het dus niet meer en wordt dus herkend als cdrom speler. Kan iemand helpen?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

probeer het met windows 2000 >:)

deze en vele andere topics zijn x van de zovele redenen waarom ik nooit, zoals de grote massale massa (omdat het het nieuwste van het nieuwste is natuurlijk (8> ), overgestapt ben op XP...

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
de normale ASPI drivers heb ik niet nee ;(
ik weet echt niet waar ik die vanaf kan halen

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 10:20

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ben je local administrator op de machine?
Zonder local admin rechten kun je op geen enkele NT versie CD's branden (gaat dus op voor NT/2K/XP)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 15:03 schreef DynaMikeY het volgende:
Ben je local administrator op de machine?
Zonder local admin rechten kun je op geen enkele NT versie CD's branden (gaat dus op voor NT/2K/XP)
Jah dat ben ik --> ik ben de enige user op me pc
Pagina: 1