Toon posts:

Streaming video, hoe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik om mijn site streaming video aanbieden ? Wat heb ik daar voor nodig ?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Een webserver die streaming video ondersteund

Real Media
Windows Media
Apple Quicktime

Hou er wel rekening dat streaming media erg duur is. Het verbruikt op een populaire site namelijk erg veel bandbreedte en dataverkeer

Verwijderd

Topicstarter
In wat formaat moet ik de video's opslaan ?

Is er een alternatief ?

• The Source
Afhankelijk van je eisen en wat je huidig webserver aanbiedt moet je een keuze maken. Hoogswaarschijnlijk zal dat gaan tussen Windows Media en Real Media. Met Windows Media ben je iig al aan een Windows webserver (iis) gebonden. Real draait op zowel Linux als Windows (en nog een zut meer)

Kwaliteit is bij beide goed. Van beide zijn gratis tools te vinden waarmee je bestaande video om kunt zetten in streaming video format. Van Real bestaan ook betaalde versie en die zijn verschrikkelijk duur. Dus kijk eerst eens naar de gratis basic versions van RealProducer. Van MS is alles gratis, zie het maar als een vorm van push :)

Ja, er zijn genoeg alternatieven echter is daar geen breede ondersteuning aan de clientside (de gebruiker met zijn player) van. Dus ik zou het bij Real of Windows Media houden of de video in beide formats aanbieden.

Mail of ICQ maar. Kheb half jaartje geleden bij ilse marktonderzoek gedaan naar broadband applicaties (waaronder dus streaming media) dus ik kan je meeste vragen wel beantwoorden.

Verwijderd

QuickTime werkt ook wel redelijk... je kunt een gratis QT streaming server downloaden en bestanden hoeven niet geconverteerd te worden.

Veel bestanden zoals MPEG bestanden bijv. kun je ook streamen tijdens het downloaden; daarvoor heb je geen extra software nodig.

• The Source
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:26 schreef griebels het volgende:
QuickTime werkt ook wel redelijk... je kunt een gratis QT streaming server downloaden en bestanden hoeven niet geconverteerd te worden.
QuickTime ondersteuning zit ook bij RealServer.

Daarnaast hebben Real en MS crosslicenties genomen. Dus het zal niet onwaarschijnlijk zijn dat er nog ooit players (en servers) die met de verschillende technologieen over kunnen.

Zoals Griebels opmerkte werkt QuickTime ook goed maar toch wordt het in de praktijd niet vaak gebruikt. Dit komt vooral omdat Quicktime technologisch gezien een beetje achterloopt, enkel op het gebied van RichMedia staan ze hun mannetje. Persoonlijk zie ik de toekomst voor RealMedia ook somber in. Het bedrijf Real is zich steeds meer aan het omvormen naar BroadBand content provider.
Pagina: 1