Op donderdag 04 oktober 2001 22:54 schreef Llewella het volgende:
Ok ik had al eerder aangegeven dat het topic opnieuw geopend mocht worden indien er nog iets minder gegeneraliseerd wordt...
Netjes, IMHO hoeft dat niet eens, als je naar sommige reply's kijkt dan weet je toch al waar het schip strandt.
Je kan bijvoorbeeld zeggen van sommige jongeren jongeren vinden het nodig dat...
dan sluit je al een grote groep uit...
Dat is zo, maar dat doet de topicstarter toch ook? Hij heeft het over
kansloze randmarokkanen en niet over
kansloze randmarokkanen. Subtiel verschil, maar met de eerste geef je aan dat die
randmarokkanen kansloos zijn, met de tweede dat alle marokkanen kansloze randgevallen zijn. En dat is niet zijn bedoeling geweest.
Want niet alle kansloze marokkanse randgroepjongeren zijn meteen ook echt kansloos of echt randgroep, daarbij is het niet nodig de afkomst erbij te vermelden, zeker bij marokkanen/turken lokt dit eventuele discriminatie uit, dat is al vele malen eerder gebleken op GoT
Kansloze randmarokkanen zijn zeer zeker kansloos, en ze behoren tot een randgroep. Wat ik hier neerschrijf is een beschrijving van de daders + soortgelijk tuig. Een beschrijving van dat groepje tuig. En niet een beschrijving van de groep: marokkanen.
Ik hoop dat jullie je daar in kunnen vinden...
Jazeker, dat is een zinnige aanpak. Je 'argument' om het topic te sluiten schoot hier even scheef in m'n keelgat, ik ben blij dat je dat rechtzet.
En nog een oproep aan alle mods: dit is niet het eerste geval van positieve discriminatie wat ik zie. Gelukkig is dat nu wat rechtgezet, maar willen jullie er een beetje op letten, en eventueel de situatie vergelijken met een 'witte situatie'? Zo van, wat zou ik doen als er Belg stond?
'k Hoop dat ik weer een steentje bij heb mogen dragen aan een democratisch gemodereerd forum.