dial up internet valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoumaBouma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
ik ben dus gedoemt tot de hell van een 56K modem. ik ben ervan verzekerd dat jullie medelijden met mij hebben maar als je denk dat het niet slechter kan worden zit je toch fout.

ik heb namelijk een zeer vreemde error. als ik met internet verbonden ben (ik heb dit met al mijn providers (ik gebruik er nu 3)) dan kan ik vrolijk internetten tot een bepaald moment. na dat moment valt mijn verbinding stil. de verbinding blijft en die leuke gelinkte computers in de taskbar blijven staan, er wordt alleen gedurende 1 of 2 minuten niets meer verzonden/ontvangen. daarna gaat ie weer verder het verzenden en ontvangen tot die op een bepaald moment weer stil valt. ik snap hier de ballen van. is het zo dat de provider zijn tijd dan aan een andere user geeft? zijn er mensen met dezelfde ervaring? oplossingen?

ik heb een compaq presario (<-dat doe ik nooit weer |:() met daarin een intel thunderbird 800 MHz, een TNT 2 M64, 128 mb geheugen, een SBLive! (<- die zorgt voor heeeeel wat gezeik in me pc) en een connexant modem (connexant is de chip op de modem. merk = onbekend). helepie! :'(

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:59
Het ligt waarschijnlijk niet aan de provider omdat je het bij 3 verschillende hebt. Heb je bij de eigenschappen van die verbinding soms "aanmelden bij netwerk" aan staan?? Dit kan ook nog voor een lange vertaging zorgen. En anders eens de modem opnieuw installeren :)

• BoumaBouma
thnx voor de reply, dat staat echter niet aangevinkt. en ik heb sinds ik dat probleem windows er al 3 keer ( voor andere reden) opnieuw opgezet. dus ook de modem opnieuw geinstalleerd.

• Marcj
Misschien bij de internet opties automatisch proxy detecteren aangezet??

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Ik werk bij een van de bekendere internetproviders van Nederland op de servicelijn. Nou had ik afgelopen maandag een klant aan de lijn die exact hetzelfde probleem heeft. Ook hij had al een paar keer windows opnieuw geinstall. maar dat mocht niet baten. Zijn instellingen stonden allemaal al optimaal (voor zijn isp dus).

Ik begin het vermoeden te krijgen dat KPN een beetje capaciteits problemen begint te krijgen. Inmiddels internet heel Nederland zo'n beetje en het gros moet nog gebruik maken van het 'analoge' netwerk. Ook dat netwerk, net zoals alle andere (lees: kabel) bereiken eens hun volledige capaciteit als er niet geupgrade wordt.

Dus mijn tip is probeer eens in te bellen op een ander inbelpunt (al dan niet lokaal) en kijk of je dan nog steeds dezelfde problemen hebt. Aan de provider zelf zal het inderdaad waarschijnlijk niet liggen. Het is namelijk zo dat een provider meer bandbreedte heeft dan dat de volledige inbelcapaciteit kan benutten. Wil natuurlijk niet zeggen dat het nooit druk kan zijn!

• BoumaBouma
thnx!! daar kan ik wat mee, ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat het netwerk het niet trekt

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
zelfde probleem alleen dan kabel?
misschien een rare bug???

[topic=283707/1]

[topic=282131/1/25]

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Marcj
Netwerk van KPN die het niet meer trekt, hmmm, doet me denken, ik kon gisteravond (uur of half acht) ook niet meer bellen. Ik kreeg te horen dat alle lijnen bezet waren :?

• Sebasstk
  • Laatst online: 09-08 21:35
heeft echt niemand een oplossing?

volgens mij heeft het niks met de provider te maken

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Marcj
Ander vraagje, is het alleen 's avonds (na 7 uur) of ook overdag, want als het de hele dag is ligt het toch ergens anders aan :)

• BoumaBouma
alle lijnen bezet? had je niet een helpdesk gebeld ofzo? rond half acht, acht uur is wel de spits op het internet.

• Marcj
Op donderdag 04 oktober 2001 21:53 schreef Majin_IR_Baboon het volgende:
alle lijnen bezet? had je niet een helpdesk gebeld ofzo? rond half acht, acht uur is wel de spits op het internet.
Toen ik het een tweede keer probeerde deed ie het weer (iemand heeft opgehangen ;)) maar ik snap niet dat KPN hun netwerk dan niet gaat uitbreiden :?

• BoumaBouma
misschien hebben ze er schijt aan en vinden ze het wel goed zo. ik denk dat de grootste kans inderdaad is dat het aan het KPN netwerk ligt, die kan het gewoon niet aan. hoewel, ik bedenk me opeens dat ik alleen geen data van de sites zelf doorkrijg, msn messenger en downloads gaan wel gewoon door. maar dat weet ik niet zeker. :?

• Achmeon

Achmeon

Free Achmeon

Capaciteits probleem zoals in de bandbreedte van een kabel heeft een maximum. Alle compressietechnieken tenspijt, maar hoger dan 28k8 kom je niet op het originele analoge netwerk van KPN.

Kabel, zoals in iedereen zegt dat de kabel (Chello enzo) binnen de kortste keren zo traag is als dikke stront. En dus gaat iedereen maar voor het oude vertrouwde KPN netwerk. Laat mij dan maar lachen. Ook KPN heeft een maximum bandbreedte op haar netwerk, en ook dat kan eens bereikt worden. Dat merken de meeste mensen 's avonds op het internet.

Daarom kan ook geen enkel bedrijf een bepaalde bandbreedte garanderen. Dus als de bandbreedte bereikt worden merk je eens hoe goed dat TCP/IP protocol werkt. Pakketje voor pakketje naar de bestemming. Het verzenden is opzich geen probleem, maar het moet wel nog aankomen. En dat gaat bij capaciteits problemen net even iets langzamer.

• Achmeon

Achmeon

Free Achmeon

Voor wat betreft messenger: dat zijn kleine pakketjes in verhouding met een html pagina met een paar plaatjes en andere zooi. Dus ik kan me best voorstellen dat messenger actief blijft. Bovendien controleert die niet iedere seconde of je nog actief bent en zodra er iemand online komt die je kent ofzow stuurt messenger jou een bericht. Jouw messenger controleert dat niet iedere x seconden. :)

Het is dus volgens mij gewoon iets waar je nu nog weinig aan kunt doen, behalve dan kabel nemen en maar hopen dat die bandbreedte niet te snel wordt bereikt 8-)

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Ik gebruik ook nog 56k modem (nog maar 2 dagen :) ), en heel soms heb ik ook wel eens zoiets. heb extern modem met veel lampjes. Als zo'n "storing" zich voordoet, dan gaat één lampje uit (cs, carrier ...) als het weer aan gaat werkt de verbinding weer.

Nu woon ik tamelijk in de achterhoek, en daar zal het netwerk niet zo snel overbelast zijn. Ik denk dat het ligt aan een brakke kabel ergens (??) Want met een gewoon telefoongespek heb je zoiets niet. En de centrale maakt vast geen onderscheid tussen praat en data (allebei analoog in dit geval).

Dus probeer eens een ander inbelpunt (hemelsbreed het dichtst bij bijvoorbeeld, als je dat al niet hebt.)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

met daarin een intel thunderbird 800 MHz
Huh... :?

• BoumaBouma
Op donderdag 04 oktober 2001 22:54 schreef KIP het volgende:

[..]

Huh... :?
weet je niet wat een intel thunderbird 800 MHz is? :? das een processor van intel die draait op 800 MHz

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Intel & Thunderbird

die 2 zijn een contradictie !!!

Thunderbird is van AMD

dikzak

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik werk ook nog met 56k. Ik heb een intern modem(US Robotics) en een extern(Trust). Het interne modem maakt verbinding op 44k1 maar kan de verbinding maximaal 5 minuten "stabiel" houden. Het externe modem maakt verbinding op 33k6 en is wel stabiel. Volgens mij ligt het gewoon aan de kwaliteit van de telefoonlijn(=bagger).

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 00:14 schreef Chello200 het volgende:
Intel & Thunderbird

Thunderbird is van AMD
Thunderbird is van niemand, AMD heeft deze naam nooit officieel gebruikt als naam voor z'n processoren, dit was puur een codenaam, die intern door AMD gebruikt werd.

Verwijderd

Dit probleem komt me bekend voor.
Een bekende van mij heeft dat ook gehad met een Dynalink USB modem, daarin zit dus ook een Connexant Chipset. Onder Win98 werkte het modem gewoon goed, onder Win2k was de verbinding na bepaalde tijd (paar minuten) ineens weg.

Oplossing: Hij heeft contact opgenomen met Dynalink, die zouden nieuwere drivers proberen te ontwikkelen met connexant. Hoorde hij niks meer van, en uiteindelijk na veel klagen heeftie een nieuw (ander type) modem gekregen, omdat ze het inmiddels bekende probleem niet op konden lossen |:(

Misschien heb jij wel een soortgelijk probleem?! :)

Verwijderd

Ik heb ook een connexant modem en had hetzelfde probleem, maar bij was het gewoon een fout in de instellingen van de modem/Internet Explorer.

• BoumaBouma
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:14 schreef Chello200 het volgende:
Intel & Thunderbird

Thunderbird is van AMD
}:O ok, ik voel me nu heel stom, een intel coppermine dus

• BoumaBouma
Op zaterdag 06 oktober 2001 10:53 schreef Brian_May het volgende:
Ik heb ook een connexant modem en had hetzelfde probleem, maar bij was het gewoon een fout in de instellingen van de modem/Internet Explorer.
welke instelling dan?
Pagina: 1