Indirect vragen over warez?

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:51
IK moet ff wat kwijd over wat er in deze topic is gezegt

[topic=282985/1]
Op donderdag 04 oktober 2001 09:23 schreef IceStorm het volgende:
Zo, 15 reacties getrashed. Zeg ik het nog 1x. Ook INDIRECT vragen naar warez is NIET toegestaan. Mensen die een reactie missen hebben dus pech.
Hier wil ik wel ff op reageren :)
Want hoe vaak loop ik al niet tezeggen dat er niet over spellen gepraat moet worden ... VOORDAT HET SPEL UIT IS .

want nu is het weer zo van INDIRECT vragen naar warez is dus ook al niet goed .. maar wat is dan helemaal INDIRECT volgens jullie ??

Zal ff een paar voorbeelden geven .. moet jullie zeggen wat niet mag ...

1 Waar kan ik (DIT SPEL) krijgen ?
2 Kan iemand mij ff meer vertellen over dit spel . PS via email ?
3 IK zou hem ook graag willen hebben maar je mag hier geen warez vragen ..... dus wacht wel op de verkoop.
4 IK wil hem Hebben ..:)

Dit zou volgens mij heel goed ook over de org spellen gaaan ...

Maar ik kan het fout hebben ..

Want ik zie nergens het woord WAREZ staan of dat ze niet vragen om de rip versie ..
het jkan goed mogelijk zijn dat het over de org spel gaat .

( kijk dat dit niet mag oke .
1 Waar heb jij hem ge DL
2 Geef mij ff een link ?
3 Stuur mij ff een mailtje waar ( FTP )

dit mag volgens GoT dus niet ...

Maar ik kan je zeggen dat alle vragen hier boven staan gewoon naar warez verwijst dus gooi die Topics over Games en andere dingen die nog niet echt oficeel zijn dicht of bevries ze ff tot dat hij wel uit is ....

Maar geef daar bij ook ff diegene die topic opent ff een waarschuwing ..

En dan niet aan komen van ja maar wij konnen niet alles na gaan of het al uit is :(
Dat is BULLSHIT want je leest overal wanneer het spel of proggie uit komt ..
( WINDOWS XP ) komt off eind October uit.
Dat weet iedereen dus dan vind ik dat alles gesloten mag worden wat over XP gaat ..
Want het is uitloking tot warez .
PS en dat is ook strafbaar .
dus denk er ff goed over na voor dat jullie gaan lopen schrijven over het direct en INDIRECT vragen naar warez .....

Want nu mag dit niet en wat is het volgende .....

Ik vind als jullie zo graag modjje willen worden alleen omdat jullie met slotjes willen gooien open dan een eigen FORUM site ..
Maar niet op GoT want als je werkt voor een ander ( wat jullie nu doen ) mag je er best wel moeite voor doen ...
en het graag netjes houden hier kan ook geen kwaad..
Dus ga eens meer lezen en ga eens langs bij winkels om te vragen of er iets uit is of komt .
15 min werken perweek .. als dat al teveel is gevraagd.

Want dit wordt alleen maar erger zo hoor als het zo door gaat ...
En het lijk me niet leuk om als mod altijd en alleen maar slotjes er op tegooien en waarschuwingen tegeven aan mensen die gewoon lekker gemaakt worden door andere ..

Want ik heb wel zo iets van .. ja waar 2 vechten hebben 2 schuld ..

ZO hier bij hoop ik weer genoeg gezegt tehebben .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Ik heb je post niet gelezen. Maar globaal.

Ik vind het ook wat krom dat warez. Ik begrijp het volkomen.
Maar als er al dikke vragen over Commandos 2 zijn terwijl hij nog niet uit is.

Unreal 2 Alpha?? Warez??

Waarom wordt dat niet getrashed?
Zeker omdat er geen linken staan. En dat e-mailadres? ICQ?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op donderdag 04 oktober 2001 20:59 schreef Blackhole het volgende:
1 Waar kan ik (DIT SPEL) krijgen ?
2 Kan iemand mij ff meer vertellen over dit spel . PS via email ?
3 IK zou hem ook graag willen hebben maar je mag hier geen warez vragen ..... dus wacht wel op de verkoop.
4 IK wil hem Hebben ..:)
1. Meestal een domme vraag, die wordt beantwoord met "Winkel"
2. Als het antwoord niet geschikt is om op got neer te zetten dan is het dus in strijd met de regels hier, vandaar dat zo'n vraag ook wordt getrashed/gesloten
3. Goedzo :)
4. Winkel, wachten dus.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ravw
J amaar vragen staan altijd vrij hier in nederland.
Voorbeeld:
Ik mag ook aan een Politie iemand vragen hoe ik een geweer moet gebruiken en hoe je het beste iemand neer kan schieten ....

Maar ik mag het niet doen ....... want dan wordt het een strafbaarfijt.

zo lang ik het niet DL het spel of proggie .
Ben ik niet strafbaar ..

Want iedereen weet ook hoe je aan wapens kan komen of aan Drugs ... zo lang je het niet doet is het niet strafbaar ..

Maar nog maals uitlokking is in nederland Wel strafbaar ...
zelfs die Politie mag hier geen Lok zetten om auto dieven tekunnen op pakken ..

dus wat is nu wel goed of wat niet laat het ff uit zoeken door de mensen die daar wel voor geleerd hebben .. en verander dan ff de FAQ

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• ravw
Op donderdag 04 oktober 2001 21:06 schreef Kees het volgende:

[..]

1. Meestal een domme vraag, die wordt beantwoord met "Winkel"
2. Als het antwoord niet geschikt is om op got neer te zetten dan is het dus in strijd met de regels hier, vandaar dat zo'n vraag ook wordt getrashed/gesloten
3. Goedzo :)
4. Winkel, wachten dus.
Vraag 3 vind jij dus dat het wel mag :(

Ik zou er een waarschuwing voor geven want hier wordt jiust wel gevraagd naar warez (indirect dan wel )
Want je geeft wel aan dat je hem wil hebben dus iemand kan je wel via meel het FTP site sturen ..

DIT is juist een goede vraag voor het mislijden van een modje :)
SLIJM SLIJM het mag niet erbijzetten .......
maar wel dat je hem wil hebben :P (dus warez)
Dus is dit juist wel een duidelijk voor beeld van een vraag naar warez .
want hij kan ook gewoon niets vragen en wachten tot dat hij ook echt uit is ..
:) ..

OF NIET ?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Als je die warez wilt, moet je imo gewoon de persoon via icq/email proberen te pakken te krijgen.
Gaat geheel buiten de rug van GoT om, en dan heeft GoT/tweakers.net geen verantwoordelijkheid meer...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• ravw
Op donderdag 04 oktober 2001 21:58 schreef Paitor het volgende:
Als je die warez wilt, moet je imo gewoon de persoon via icq/email proberen te pakken te krijgen.
Gaat geheel buiten de rug van GoT om, en dan heeft GoT/tweakers.net geen verantwoordelijkheid meer...
Maar dat is toch ook INDIRECT vragen om warez op got ( of VIA )

Dus laten ze die ISQ en e MAIL er dan ook niet op zetten als er dan ook niet indirect gevraagt mag worden naar warez.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19
Op donderdag 04 oktober 2001 21:21 schreef Blackhole een heel verhaal
Het gaat er niet alleen om wat wettelijk mag of niet mag (alhoewel jouw redenatie volgens mij niet klopt, maar dit terzijde), maar wat voor een imago en lui GoT wilt trekken.

Als posts als 'Ik wil het ook downloaden. ICQ me' etc. worden toegelaten dan gaan heel veel lui het doen, en wordt het niveau wel erg laag. Dat trekt natuurlijk nog meer leechkiddies en andere lamers, en dan zal het niveau helemaal niet meer boven 'dit roels, dat zuigt' uitkomen.

Ik vind de huidige policy prima. Soms is het niet zo makkelijk een grens te stellen welke opmerking/vraag wel nog toelaatbaar is en welke niet, maar de betreffende modje(s) zijn goed in staat om het onderscheid te maken. En dat een twijfelachtig geval soms gesloten wordt en soms niet hou je toch, het zou hier een stuk minder aangenaam zijn als er puur alleen maar via de regeltjes gemod wordt...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, ik ga weer eens een poging doen het uit te leggen ;).

Eigenlijk is het heel simpel. T.net wil gewoon niks met warez te maken hebben. Dat bijna alle bezoekers hier WEL warez hebben is niet interessant. Zolang het maar niet via GoT verspreidt wordt.

Dus als je het hebt over Unreal 2 Alpha is dat prima imho. Ook al is dat spel nooit als echt spel bedoelt geweest. Daar kan ik niks aan doen en ik vind het persoonlijk schijnheilig om het bestaan van het spel dan maar te ontkennen.
Zolang het in een topic over screenies/besturing/gameplay etc gaat is het prima. Maar je mag gewoon niet vragen waar je het vandaan kunt halen en ook niet op een 'subtiele' manier in de zin van 'krijg ik niet nog mail van jou?' oid.
Als je de topicstarter mailt/icq en vraagt hoe hij er aan komt is dat 'prima' (nou ja, het hoort niet om illegaal spul te downloaden maar you get the point O-)). T.net heeft er dan NIKS mee te maken.

Om je voorbeelden er ff bij te pakken:

1) Hangt van de omstandigheid af. Als antwoord hierop zou je gewoon krijgen 'in de winkel'.
2) Een forum is niet bedoelt om vragen via mail af te handelen.
3) Subtiel genoeg.
4) Ja dat je hem wilt hebben is leuk.

Oh en via mail/icq iets vragen is niet 'indirect' maar 'buite GoT om'. Dat is wel een verschil :).

edit:
Daarnaast is het lastig een PRECIEZE grens te trekken want Tweakers willen er dan altijd OP gaan lopen. Dus wordt er van geval tot geval gekeken.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 22:43 schreef IceStorm het volgende:
Ok, ik ga weer eens een poging doen het uit te leggen ;).
Waarom staat dit niet in een spielerij faq dan??

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 05 oktober 2001 08:10 schreef jordyb het volgende:

[..]

omdat ie er niet is :?

zie ander topic in LA een stukkie hieronder van een paar dagen gelee

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 20:59 schreef Blackhole het volgende:
Maar geef daar bij ook ff diegene die topic opent ff een waarschuwing ..
wel ja joh, weet je zeker dat daargeen perm-ban moet staan...

weet je wat jij eens moet doen, download eens KaZaA of één van die andere miljoen proggies, dan maakt je je niet meer zo druk om een paar 'indirecte' warez requestjes op GoT...

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat een gezeik zeg. Als er mensen zijn, die via GoT met elkaar in contact komen en dan buiten GoT om Warez uitwisselen, dan is GoT daar toch niet verantwoordelijk voor!
Dan is een school ervoor verantwoordelijk als er daar klasgenoten elkaar leren kennen en in de vrije tijd CD's handelen.

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 05 oktober 2001 08:10 schreef jordyb het volgende:
Waarom is dat nodig dan?

En ik ga geen topicstarters waarschuwen omdat ze een spel hebben dat ze waarschijnlijk illegaal gedownload hebben :).

• Helsie
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:32 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig dan?

En ik ga geen topicstarters waarschuwen omdat ze een spel hebben dat ze waarschijnlijk illegaal gedownload hebben :).
Gelukkig maar. De mods moeten politieagent zijn op GoT en niet vanuit GoT naar de buitenwereld :)

• ravw
Nee maar je kan wel de Topic ff bevriezen tot dat hij wel uit is .

Want jullie laten dus nu wel toe dat er mensen zijn die hard troepen van IK HEB DE ILLI VERSIE VAN UNREAL 2!

Maar dan weet je al 1000% zeker dat er geroepen wordt in een topic waar heb je hem van daan ?
:(

maar als je dat vraag krijg je een waarschuwing en die gene die het zegt dat hij hem heeft is niet strafbaar , of krijgt geen waarschuwing :(

Vreemd hoor allemaal ...

IK vind dat je dan, voor de nette oorde hier op GoT gewoon moet kunnen zeggen nou dezze gaat ff dicht tot dat iedereen hem gewoon kan kopen of als hij echt uit is .

dat is toch niet teveel gevraagd.

Ik denk ook dat je dan minder de vraag krijg van waarom is mijn topic dicht ? :(
of waar is hij geblijven? of waarom een slotje of waarschuwing ?

Als je dat in het FAQ gewoon netjes er bij zet dan is het zo afgelopen met het uitlokken van Warez hier zo.

en het bespaart jullie ook veel moeite om steeds achter iedereen aan te moeten lopen voor een ban of slotje .

Dan blijf echt alleen de topics open die echt van goede toepasing is ( heden )

En er zal ook veel minder om warez gevraagd worden hier zo .

Want ik kan je een heel mooi voor beeld noemen ik ben er VIA achter gekomen dat er een ALFA versie was van UNREAL 2.

als deze niet er had mogen staan tot de org versie uit was,
dan had je ook niet zo veel slotjes en meeltjes moeten sturen naar mensen die er om vragen ..

alleen ff die topic dicht gooien of bevriezen.
En als hij dan weer door de zelfde persoon geopend wordt of door een ander kan je die een waarschuwing geven van , Het mag nu nog niet daar over gepraat worden.
Pas als het uit uit geef ik het weer vrij .
Dat is dus maar 1 WAARSCHUWING IPV 20 A 30 per topic .
Dus dat scheeld weer werk voor jllie .
Het is niet dat ik er tegen ben dat het erop komt want zo kom ik ook aan mijn INFO via GoT.

En dat gaat dus ook over WAREZ. dus indirect heeft GoT wel invloed op warez.

En je zal zien als het een maal is ingevoerd dat er steeds minder slotjes komen op topic en warez vragen ....

Hopelijk snappen jullie het nu eens een keer wat ik bedoel ..

en ik hoop dat hier mee eens een andere stap kan gezet worden met dat soort dingen wanthet moet wel gezellig blijven hier op GoT .

want ik denk dat Femme het wel leuk zou vinden als de gezelligheid er zo blijf .

En niet dat er zo alleen maar gezeurd word over waarom of hoezo krijg ik een slotje.
en dat er alleen maar dingen in de topic s staan die eigelijk helemaal niet op GoT horen .

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Ik heb ook een 1e waarschuwing te pakken omdat ik mijn FTP server IP adres in mijn sig had staan waar ook warez op stonden.
Nog 1 waarschuwing ergens voor en ik word geband! :'(

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Nog 1 foutje van mij en ik word van GoT verbannen! Nooit meer vraagjes beantwoorden en lekker chatten.... :'( snif...

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:01 schreef Blackhole een hele zooi
Ehm, de topics met "Ik heb Commandos 2", of "Yeaah, ik heb Unreal 2" worden (imo terecht) door o.a. IceStorm gesloten, dus..

• ravw
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:55 schreef Lampie het volgende:

[..]

Ehm, de topics met "Ik heb Commandos 2", of "Yeaah, ik heb Unreal 2" worden (imo terecht) door o.a. IceStorm gesloten, dus..
Ja dat is waar maar wat is dan het verschil met als ik zeg :

IK heb COMMANDO'S 2 of UNREAL 2.

of Ik zeg :

Zo ik heb net Commando's 2 zitten spelen , hier heb je een paar screenshots .

BLA BLA BLA ...

Komt toch op het zelfde neer ?

JE heb gewoon iets waar van je zeker weet dat andere het ook graag willen hebben .

dus op wat voor manier je het nou vraag het maakt niets uit het is gewoon (WAREZ) uitlokking .

Want je kan mij nu niet gaan vertellen als ik Nu een topic opend met .

GTA 3 (pc) is het einde !

dat er dan geen vragen komen van waar kan ik hem DLL ..
Want ik kan je verzekeren dat een MOD binnen 6 min een slotje moet geven omdat er naar warez gevraagd is ...

dus daarom zeg ik ook bespaar je een hoop moeite sluit die dingen gelijk

• IceStorm

IceStorm

Blackhole, ik weet jouw mening en ik begrijp hem ook maar ik pas hem niet toe. Dat klinkt misschien heel bot maar ik heb een grens getrokken voor mezelf in overleg met de crew. Jou grens is net iets 'strakker'.
Ik wil in een winkel ook niet me hoeven te legitimeren omdat ik een keukenmesje koop alleen maar om het feit dat je daar iemand (illegaal :D) mee kunt neerstekken.
Beetje vaag voorbeeld maar ja.

Ik blijf erbij dat topics met 'uitleg/gameplay/screenies' etc allemaal moeten kunnen. Als er mensen toch naar warez vragen krijgen die een waarschuwing.

Oh en mastermind, niet TE zwaar aan tillen hoor ;)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38
Euh, je ken dus echt wel zien wanneer iemand om warez vraagt of niet. Alleen je moet verschrikkelijk naief zijn om daar in te trappen, en aangezien Ice zo doorgetrapt is als het maar kan...

Als ik mod was geweest, zaten er veel meer topics op slot, dus pas maar op >:) .

Steam

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Ach ik zag het wel aankomen. Laten we elkaar geen mietje noemen, die getrashde posts gingen om een ding. Weliswaar niet expliciet genoemd in de post, maar de strekking ervan was overduidelijk. Het waren iig geen normale posts, als je desondanks wil volhouden dat het *geen* warez request waren, dan vind ik een waarschuwing op zijn plaats vanwege het onnodig spammen (à la HK access-postcount-opkrikkende-berichten) in een topic.

Natuurlijk is het ook mij over overduidelijk dat het halve internet gespeend is van warez en pr0n. Maar hier op GoT zijn nou eenmaal de huisregels : "geen warez en geen pr0n". Dat is een normale en redelijke regel. Het zit in de aard van het beestje om te proberen de regels te omzeilen. Dat is natuurlijk ook een beetje tweaken van regels.

Dat gaat een tijd goed, maar nu GoT de leidende positie in haar markt segment heeft, is het "helaas" afgelopen voor de HH warez koningen. Het leidt geen twijfel dat jullie op de talloze FxP boards van alles en nog wat vinden, maar je vind *nergens* een knowledge base zoals het huidige GoT. Zouden we dat op het spel moeten zetten voor die paar illegale warez ?

• ravw
Op vrijdag 05 oktober 2001 21:17 schreef IceStorm het volgende:
Blackhole, ik weet jouw mening en ik begrijp hem ook maar ik pas hem niet toe. Dat klinkt misschien heel bot maar ik heb een grens getrokken voor mezelf in overleg met de crew. Jou grens is net iets 'strakker'.
Ik wil in een winkel ook niet me hoeven te legitimeren omdat ik een keukenmesje koop alleen maar om het feit dat je daar iemand (illegaal :D) mee kunt neerstekken.
Beetje vaag voorbeeld maar ja.

Ik blijf erbij dat topics met 'uitleg/gameplay/screenies' etc allemaal moeten kunnen. Als er mensen toch naar warez vragen krijgen die een waarschuwing.

Oh en mastermind, niet TE zwaar aan tillen hoor ;)
Oke ik snap je mening ook wel .
en ik zal het hier ook maar bij laten dan ..

Maar niet gaan zeuren als het toch uit de hand gaat lopen .

.

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
In mijn "ruige" tijd :) kreeg ik regelmatig verzoekjes om links naar niet nader te noemen sites, vragen over het bestellen van Twilights e.d. Natuurlijk kon ik daar nooit op in gaan... O-)

Anyway, ik vind dat dat illigale gedoe gewoon bij de business hoort. En zolang Tweakers.net er niet door in de problemen komt zal het me allemaal een worst wezen.
Pagina: 1