Toon posts:

MIDI Geluidskaart-synthesizers(het overzicht)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst op GoT dat iemand iets vroeg over wat nou de beste geluidskaart voor MIDI was. Nou was ik zelf al een tijdje aan het zoeken naar een goeie test van de verschillende geluidskaarten. Ik ben nl van plan om een nieuwe te kopen, maar na het horen van deze fragmenten in de test in de Computer Totaal hou ik 't toch nog maar even m'n Yamaha SV550.

Dezelfde (standaard) MIDI file uitgevoerd op verschillende merken geluidskaarten.

Mijn Top 6

1.Hoontech XG = de beste en precies hetzelfde 'type' synth als op m'n Yamaha geluidskaart(Yamaha gaat waarschijnlijk met Roland samenwerken om zo een betere standaard in MIDI synths te krijgen, dus een nieuw type synth zal binnenkort nog wel uitkomen :)

2.Terratec = kan er mee door, zeker niet slecht (dezelfde synth als in de videologic en de guillemot)

2.videologic = zie hierboven

2.Guillemot = zie boven

4.Creative SB Live! = standaardfonts zijn zo te horen niet echt super, maar met deze kun je alle kanten uit (maar ja, dan moet je wel een paar zware fonts zien te krijgen).

6.Philips = brak!

oordeel zelf :)

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Waar is die midi file dan kan ik 'm vergelijken met mijn huidige system(en)

Ik kan trouwens amper geloven wat voor geluid er uit die philips komt, hebben ze bij computertotaal misschien per ongeluk de fm synthesis chip gebruikt ipv de wavetable? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Waar is die midi file dan kan ik 'm vergelijken met mijn huidige system(en)
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.. ik heb ze al even gemailt, misschien komt ie over een paar dagen op de site te staan of anders zie ik 'm wel in m'n mailbox.