Wat te doen met typo's

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kom regelmatig (vaker dan ik zou willen :P) mensen tegen die mij of een andere nieuwsposter op een spelfout wijzen. Die fix ik dan natuurlijk a.s.a.p., maar ik zie dan helaas regelmatig gebeuren dat de reactie daarna richting -1 Troll verdwijnd, terwijl het toch wel behulpzaam is.

Aan de andere kant: waarom zou een gefixte spelfout op standaard niveau of op +2 behulpzaam moeten blijven staan.

Hoe zouden jullie er tegenover staan als die reacties gewoon weggehaald zouden worden? Het spaart het karma van de 'melder', maar het zou ook als censuur oid gezien kunnen worden.

Zelf weet ik het niet goed, dus graag even wat meningen :)

Edit: typo's >:)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

de reactie van melder voorzien van een adminbreak: "dank je wel voor melden" en de moderatie van die reactie vast zetten op +1 :)

sim-pel :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een goeie oplossing: drink een sloot koffie voordat je iets om 8.00 post en lees het 2x na, dan heb je geen spelfouten en ook geen gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Lastig. Ik vind iig dat het wegmodereren naar -1 op posten die in principe behulpzaam zijn (spelling/linkfixjes e.d.) belachelijk is. Van de andere kant is het natuurlijk offtopic. Ik benader de reacties altijd als potentiële meerwaarde op de nieuwsposting en het leesniveau wat je instelt bepaald de kwaliteit van de reacties die je bij de posting krijgt. Uit dat oogpunt draagt het ontopic geen kont bij en zouden ze naar 0: offtopic moeten of gecensuureerd moeten worden.

Ik ben bang dat wegcensureren een zut gezeur met zich meebrengt dus kies ik voor 0, maar _absoluut_ geen -1. Users die een correct linkje aandragen omdat deze in de posting niet klopt oid mogen wat mij betreft ook op 1: behulpzaam eindigen.

/edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 04 oktober 2001 20:58 schreef gellie het volgende:
de reac-tie van mel-der voor-zien van een ad-min-break: "dank je wel voor mel-den" en de mo-de-ra-tie van die reac-tie vast zet-ten op +-1 :)

sim-pel :-P
If possible, okeej, maar dan zit je wel af en toe met een paar storende reacties onder een nieuwsposting waar ook weer op gereageerd gaat worden. Maar dat klinkt wel als één van de betere oplossingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik denk dat de melders inderdaad netjes moeten worden vast gezet. Maar of dat of 1 of 2 moet zijn weet ik zo niet. Lijkt me wel verstandig om die op 2 te zetten want ze voegen zeker iets toe. (naderhand niet meer goed zichtbaar maarja). Tis ook afhankelijk van de spelfout natuurlijk....

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Jaymz

Keep on moving !

Mja aan de nieuwspost itself voegt het niets toe (inhoudelijk)

Ik denk dat 0 of 1 het beste is. Vergeet de standaard 'miere(n)neuker' opmerkingen niet.

Technisch gezien is het off-topic. Maarja, ergens ook behulpzaam.

0 of 2 dus (Offtopic = 0, Behulpzaam = 2). Ik kies dan maar voor de "0: Behuplzaam"

De meeste muggezifters zien deze reactie niet, en degene die de opm. plaatst heeft iig een 'positieve tag'.

En de score is belangijker dan de Tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ik vind zelf zo'n spelfout-tip wel nuttig. Mag van mij op 1-behulpzaam staan.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Inderdaad, maar een reactie kunnen 'locken' is helaas nog wishfull thinking. Voorlopig maar even de -1 slachtoffers met de botte admin-bijl terug naar 0 of 1 modden :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 21:26 schreef Jaymz het volgende:

[...]

De meeste muggezifters zien deze reactie niet, en degene die de opm. plaatst heeft iig een 'positieve tag'.

En de score is belangijker dan de Tag.
Muggenzifters Jaymz... :z :P ;)

Tja, ik kom immers toch op +1 *D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:59

botoo

💀 too old to die young

Op donderdag 04 oktober 2001 20:58 schreef gellie het volgende:
de reactie van melder voorzien van een adminbreak: "dank je wel voor melden" en de moderatie van die reactie vast zetten op +1
Goed plan :)
Kan dat gelijk met de PM meegeprogt worden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ik denk dat dat juist de bedoeling was alleen dat i max nog 1 punt omhoog of omlaag gemod kon worden.

Nadeel en tevens voordeels is dat de PM's elkaar dus NIET kunnen modden met PM recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is inderdaad een moeilijke kwestie: het is gewoon twijfelen tussen behulpzaam en off-topic. Ikzelf zou het liefst de reacties op 0 of eventueel 1 zien, afhankelijk van de zwaarte van de fout.

Eigenlijk ben ik van mening dat je vooral op de langere termijn moet kijken: nieusposters zijn over het algemeen blij met correcties en tips, maar meestal horen ze niet bij de reacties thuis. Eigenlijk moet je de lezers dus wijsmaken dat dat soort correcties rechtstreeks per ICQ naar de nieuwposter horen te gaan. Als dat er eenmaal 'in zit', kun je ook strenger gaan optreden, want het laatste wat ik wil is dat mensen reageren/karma verdienen door betweterig schrijffouten te zoeken...

Ikzelf til niet zo zwaar aan typo's in nieuwposts; er is maar één geval waarin ik zou ingrijpen en dat zijn gruwelijke fouten in nieuwpost-titels. In die gevallen kan de nieuwsposter direct een ICQ-tje van mij ontvangen. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
[quote uit de faq]
0 : Postingen die geen enkele toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel. bla, bla bla spelfoutopmerkingen natuurlijk. bla.
[\quote uit de faq]

(bold wil niet lukken :( )
lijkt me dus 0 postings

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

* GiLeX ziet nog steeds typoz in deze draad
wil een Lief Adje, even kijken :?

>:)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

PMlock +2 behulpzaam is voldoende.

Indien de PM tag's kan editten... +2 correctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Imo is +1 (ruim) voldoende, anders komen er teveel mierenbeukende karmaboeren op af. Als iemand _echt_ behulpzaam wilt zijn volstaat een icq msg of mailtje beter.

Wat mij betreft mag een typomelder zelfs op 0 gelocked worden, dat zal allicht een hoop draadvervuiling beperken.

thats all folks...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op vrijdag 05 oktober 2001 09:52 schreef botoo het volgende:
Imo is +1 (ruim) voldoende, anders komen er teveel mierenbeukende karmaboeren op af. Als iemand _echt_ behulpzaam wilt zijn volstaat een icq msg of mailtje beter.

Wat mij betreft mag een typomelder zelfs op 0 gelocked worden, dat zal allicht een hoop draadvervuiling beperken.

thats all folks...
Ja ok maar je kan natuurlijk van die "domme" fouten hebben van een T vergeten ofzo, de andere fouten zijn dus gewoon hele grove fouten. De hele grove fouten mogen van mij wel vast op 2 en de kleine op een 0 of een 1. Maar inderdaad dan krijg je karma hoertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:41 schreef wauskes het volgende:

[..]

Ja ok maar je kan natuurlijk van die "domme" fouten hebben van een T vergeten ofzo, de andere fouten zijn dus gewoon hele grove fouten. De hele grove fouten mogen van mij wel vast op 2 en de kleine op een 0 of een 1. Maar inderdaad dan krijg je karma hoertjes :)
spelfouten != typefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Spelfouten kunnen ook net zo goed typefouten zijn. Iemand kan te snel tikken bijvoorbeeld om niet goed te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr denkt dat vastzetten om +1 het makkelijkst is. Of iig op +1 - behulpzaam houden. Dan kun je er ook vanuit gaan dat men niet de posting gaat lopen doorspitten om te verbeter-karma-hoereren. ;)

Het is behulpzaam bedoelt. En grove vauten moguh gwoon nie voorkomuh. (als niewzpoztert dan. ;) )

(Jaja, utopie, i know... :P )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Langzamerhand resumerend:

1 als eindwaarde voor verbeteringen op typo's, spellingsfouten en brakke linkjes. In de toekomst mogelijk vast te zetten (PM of iets vergelijkbaars). Marge van 1, zodat op +2 de extreem behulpzamen komen en op 0 de coïtus mierus nogallussen van T.net.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op donderdag 04 oktober 2001 20:38 schreef WouterTinus het volgende:
Die fix ik dan natuurlijk a.s.a.p., maar ik zie dan helaas regelmatig gebeuren dat de reactie daarna richting -1 Troll verdwijnd, terwijl het toch wel behulpzaam is.

Edit: typo's >:)
Dit moet natuurlijk zijn: verdwijnt :+

+1 behulpzaam >:)

ff zonder gekkigheid.

Gewoon +1 behulpzaam oid doen. dat is gewoon het beste. 0 vink net weer iets te weinig.
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:29 schreef WouterTinus het volgende:
Inderdaad, maar een reactie kunnen 'locken' is helaas nog wishfull thinking. Voorlopig maar even de -1 slachtoffers met de botte admin-bijl terug naar 0 of 1 modden :).
Dit hopen we(ahum daarmee wil ik niet aangeven dat ik zelf eentje word) natuurlijk te kunnen doen met de Powermod :). maar dat zal nog wel even duren :'(.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik meld ze gewoon direct aan de poster dmv zijn email.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Dat kan natuurlijk ook, maar dan is er een kans dat de mail box van de poster vol raakt met e-mailtjes over eventuele spelvauten. Dat is ook niet echt de bedoeling lijkt me.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 17:13 schreef Beaves het volgende:
Dat kan natuurlijk ook, maar dan is er een kans dat de mail box van de poster vol raakt met e-mailtjes over eventuele spelvauten. Dat is ook niet echt de bedoeling lijkt me.
waarom niet? Het emailadres/ICQ van de poster staat niet voor niets gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 22:39 schreef GaMeOvEr het volgende:
* GaMeOvEr denkt dat vastzetten om +1 het makkelijkst is. Of iig op +1 - behulpzaam houden. Dan kun je er ook vanuit gaan dat men niet de posting gaat lopen doorspitten om te verbeter-karma-hoereren. ;)

Het is behulpzaam bedoelt. En grove vauten moguh gwoon nie voorkomuh. (als niewzpoztert dan. ;) )

(Jaja, utopie, i know... :P )
Goh, jij hier?

;)

sommigen kunnen het niet laten en komen af en toe weer naar het vetrouwde nest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op maandag 08 oktober 2001 22:15 schreef TgF het volgende over GaMeOvEr:
[..]
Goh, jij hier?
ongure sujetten kom je overal tegen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Hmm, ik kom toch even terug op dit onderwerp. In de nieuwspost van 19-10-2001 maakte Mark Timmer een spellingsfoutje door geüit te typen ipv geuit in de nieuwspost over David McOwen. Ik heb daarop discreet via zijn icq bloempje een berichtje gestuurd vijf minuten na het plaatsen van het nieuws waarmee ik hem wees op de fout met een quote uit deze link.
Dit leek me de beste manier, omdat het in de stormvloed van reacties toch zou verdwijnen en omdat ik het toch ergens fp vervuiling vindt (het ot brigje van mijzelf dan). Ik ga ervan uit dat het aan icq ligt dat hij het niet ontvangen heeft, maar daarmee blijkt dat dat dus ook niet de meest betrouwbare manier is.

/edit: stiekem hoop ik dat hij dees ff leest zodat hij het alsnog kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefixored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Senks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hier nog eentje :) deze persoon ziet em, mij was't niet opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 12:18 schreef KexDaFlex het volgende:
Hmm, ik kom toch even terug op dit onderwerp. In de nieuwspost van 19-10-2001 maakte Mark Timmer een spellingsfoutje door geüit te typen ipv geuit in de nieuwspost over David McOwen. Ik heb daarop discreet via zijn icq bloempje een berichtje gestuurd vijf minuten na het plaatsen van het nieuws waarmee ik hem wees op de fout met een quote uit deze link.
Dit leek me de beste manier, omdat het in de stormvloed van reacties toch zou verdwijnen en omdat ik het toch ergens fp vervuiling vindt (het ot brigje van mijzelf dan). Ik ga ervan uit dat het aan icq ligt dat hij het niet ontvangen heeft, maar daarmee blijkt dat dat dus ook niet de meest betrouwbare manier is.

/edit: stiekem hoop ik dat hij dees ff leest zodat hij het alsnog kan aanpassen.
Dat bericht heb ik inderdaad niet ontvangen, hoewel m'n ICQ wel aan stond. Overigens had ik zelf al door dat er iets met dat "geüit" was voordat ik de nieuwsposting online deed, aangezien Word er ook "geuit" van wilde maken. Ik vond dat echter maar een wat vreemde schrijfwijze, zodat ik voor de duidelijkheid er wel een trema op had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:02 schreef Mark Timmer het volgende:

[..]
Ik dacht al dat je het niet ontvangen had. Als je twijfeldingen op dit gebied hebt is er hier vaak wel een oplossing te vinden.

* KeX probeert zelf altijd correct te typen, maar valt zelf regelmatig in de slangenkuil van de spelling der nederlandse taal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook vanmorgen (24-10)in de meuktracker qc de bios updates enzo weer wat typo's en taalfouten ontdekt :{
* GiLeX heeft zich een keer laten verleiden tot een reactie |:( en de andere postings maar doorgegeven via de poster zijn ICQ :)

Pagina: 1