Toon posts:

Sony MZ-R500 digitaal opnemen met sblive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb al een tijd de sony minidisc speler (mz-r500) maar heb me er nog niet in verdiept. kan ik ook digitaal liedjes opnemen vanaf mijn soundblaster live 1024 met dat tooltje dat bij de software zit?
zo ja, dan moet ik ook een glasvezel kabeltje hebben (er zit er wel een bij, maar die kan niet achterin de geluidskaart). welk kabeltje zou ik dan moeten hebben?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 20:33 schreef NeoStreak het volgende:
Hoi,

ik heb al een tijd de sony minidisc speler (mz-r500) maar heb me er nog niet in verdiept. kan ik ook digitaal liedjes opnemen vanaf mijn soundblaster live 1024 met dat tooltje dat bij de software zit?
zo ja, dan moet ik ook een glasvezel kabeltje hebben (er zit er wel een bij, maar die kan niet achterin de geluidskaart). welk kabeltje zou ik dan moeten hebben?
Als het kabeltje er niet in past beteknd dat er geen dig uit op je kaart zit.

Verwijderd

Dit kan alleen met een digital i/o card van creative, of je moet zelf handig zijn met een soldeerbout.
De ingang van de mzr-500 is toslink en dat is de uitgang van de sb-live niet.
Deze digital i/o card kost 99 euro, incl verzenden en is alleen via het web te vergrijgen (ik heb hem ook).
Je krijgt hiervoor een bracket extra achter in je computer waarop een extra line-in en midi in/out (ps2 plugjes) en een soort extern kastje waar een digital in- en uitgang en coax in- en uitgang op zit.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 20:42 schreef japie het volgende:
Dit kan alleen met een digital i/o card van creative, of je moet zelf handig zijn met een soldeerbout.
De ingang van de mzr-500 is toslink en dat is de uitgang van de sb-live niet.
Deze digital i/o card kost 99 euro, incl verzenden en is alleen via het web te vergrijgen (ik heb hem ook).
Je krijgt hiervoor een bracket extra achter in je computer waarop een extra line-in en midi in/out (ps2 plugjes) en een soort extern kastje waar een digital in- en uitgang en coax in- en uitgang op zit.
Dat ding is niet van creative en kost geen 99 euro.
99 gulden is al wat beter,
http://www.hoontech.nlAfbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/hoontech/dealers/foto/sbdb3.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 20:44 schreef jadjong het volgende:

[..]

Dat ding is niet van creative en kost geen 99 euro.
99 gulden is al wat beter,
http://www.hoontech.nl[afbeelding]
Aha op die manier, en dan kan ik dus mijn muziek digitaal ge-equalized opnemen via een èèn of andere sw tooltje naar mn md'spelertje?

Want nu doe ik dat nog steeds via line out van mn peesee, maar dan moet ik steeds die volume weer equalizen voor de md, anders klinkt het of weer te zacht, of weer te hard, of weer te harde bass... dus dat schiet niet op.

Verwijderd

Heeft die MZR500 wel een digital IN?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 21:59 schreef Da_man het volgende:
natuurlijk heeft hij dat, dat heeft elke portable md recorder, anders kan je net zo goed een walkman kopen, niet???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 21:59 schreef Da_man het volgende:
Ik wil al net zeggen, dat is het hele principe van MD, dus ja, hij heeft Digital IN ja, inderdaad.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
je zou ook een converter kunnen kopen van coax digitaal uit naar optical digitaal.
Mijn SBLIVE heeft namelijk coax digitaal in en uit.

- NAC Breda -

Pagina: 1