3e geluidskaart opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb sinds Februari nu mijn 3e geluidskaart en deze mist ook al een uitgang.
1e : sb live 1024
2e : terratec DMX X Fire 1024
3e : sb live 1024

ih heb de primaire uitgang naar de versteker van mijn subwoofers lopen (400Watt) en die doorverbonden op mijn stereotoren.
nou zeiden ze bij de comp zaak dat de versterkers te sterk zijn voor die kaarten. ???? dat is toch onzin?

ik heb de kaart uit de pc gehad, de kaart is nu afgekoeld (condensators waren heel heet) en nu werkt de uitgang weer, maar voor hoelang?

wat moet ik doen? toch maar pc speakers? of beter geluidskaart kopen die wel tegen zulks vermogen kan?

• jadjong
  • Niet online
Als je de uitgang van je kaart op de aux/line in van je versterker zet kan er weinig gebeuren.

• irmscher
dat d8 ik dus ook al.
mhh. vreemd dat dit toch al de 3e kaart is die sneuvelt

Verwijderd

nou zeiden ze bij de comp zaak dat de versterkers te sterk zijn voor die kaarten
Is sowieso onzin, in alle PC-luidsprekersetjes zit een versterker ingebouwd.

Aard beide apparaten eens.. :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Kun je niet beter line-out gebruiken en daarna het signaal verder doorgaan :)...

Verwijderd

Uhm ...
Ik heb een Sb 16 PCI en hangt ook aan me versterker en kan me muziek zo hard draaien als ik wil en kaart is nogsteeds niet kappot of oververhit dus maybe ligt 't aan je versterker ..?

Succes

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Als er onderdelen heet worden (en sneuvelen) denk ik aan een te hoge stroom door die onderdelen. Met volgens mijj maar een beperkt aantal oorzaken. Namelijk:

1) Simpelweg een te lage weerstand (lees: kortsluiting)
2) Een te groot spannigsverschil tussen de twee apparaten waardoor er een te grote stroom gaat lopen. Misschien als de de massa van de twee apparaten aan elkaar knoopt dat het goed gaat. Of simpel weg alles aarden. JE kan natuurlijk ook een optische aansluiting gebruiken om ongewenste stromen tegen te gaan

Murphy was an optimist

• BigEagle
  • Laatst online: 20:40
Dit klinkt als een aardings probleem. Je hebt dan een spanningsverschil tussen beide apparaten via de massa. En hierdoor kan inderdaad je geluidskaart erg heet worden/overlijden. Je kan twee dingen nog even proberen: beide apparaten aarden of aan 1 kant (versterker of geluidskaart) de massakabel "doorknippen".

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• irmscher
hoe kan ik die apparaten dan het beste aarden?
kan ik de pc ook extra goed aarden?
door de massa van een voeding connector aan het chassis van de kast te "knuppen"?
zou best kunnen dan de pc niet goed geaard is.

Verwijderd

Aan de radiator van de CV!

• irmscher
tuulijk :)
dus als ik het goed begrijp zal de kast goed geaard zijn als ik een draad van de cd radiateur(of leiding daarvan) aan de kast verbindt.

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Als je een draad onder een schroef van je Systeemkast klemt en vastmaakt op een blank stuk metaal van de CV instalatie is je systeemkast geaard.

Murphy was an optimist

Verwijderd

aardings probleem waarschijnlijk. Heb het zelf ook gehad. Heb toen mijn awe64 gold mee weggepoft (en dat was 3 jaar geleden voor die tijd errug klote) sindsdoen knoop ik mijn pc en versterker aan de zelfde aardingskabel.

• irmscher
oke. idereen bedankt voor het advies.
zal direct ff een kabeltje aanleggen.
hoop dat het nu over is met die onzin.
Pagina: 1