Toon posts:

Ik word er echt schijt en schijtziek van...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden ofzo kan ik een heleboel spellen niet goed meer spelen. Als ik bijvoorbeeld Quake2, Rainbow Six of Unreal (niet UT) opstart, zit ik met een minuut of wat weer terug in windows. Unreal kapt er vaak bij de intro al mee en quake2 en rainbow six tijdens het spelen. What the hell is er met mijn pc aan de hand? ik heb windows en de spellen allemaal al opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niet. Wat kan het zijn? iets hardwarematigs of softwarematigs?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Inderdaad.

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Tja, een vage posting lokt vage reacties uit. :)

Omschrijf de error-dialogs eens, als je die krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Goed.

Als ik een spel als Quake2 speel onder windows 95, kapt 'ie er na een tijdje (paar minuten, soms meer) ineens mee en zit ik ineens, zonder error dialogs, weer in windows.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

als het sinds de "zomerdagen" is...warmte?
lijkt me zoiezo iets hardware matigs als je alles er opnieuw opgezet hebt...

tijd voor verandering.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als het inderdaad iets hardwarematigs is zit ik dik in de shit, zou ik zo denken. Waar moet ik de fout dan in godsnaam zoeken? videokaart (standaard Direct3D kaartje)? processor (IDT Winchip 240)? geheugen? moederbord (standaard ding met SiS chipset)?

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
Enige en best oplossing...
delete je hele windows directory en reinstall windows (of gewoon format)

Verwijderd

Topicstarter
wel, dat heb ik dus al gedaan.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Had ik dus met fifa2000.
Helaas geen oplossing :(

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 16:50
Wat voor hardware heb je precies? Ik zou alle niet essentiele hardware eruit halen (isdn, scsi, etc)en daarna alles formatteren. Ik zag dat je nog Win95 gebruikt. Gooi dat er nou eens af, en installeer Win98SE. Als je alles stabiel heb draaien met minimale hardware, stop je 1 voor 1 je hardware er weer in. (uiteraard steeds testen of het probleem wel of niet terug komt)Vanzelfsprekend moet je ook zorgen dat je de allerlaatste drivers hebt.

suxes

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
- Heb je toevallig nieuwe Nvidea Drivers geinst. die hebben soms nogal rare uitwerkingen op bepaalde chipsets.
- Controleer eens of je koeler van je proc. nog goed werkt.
- Download even een virus scanner F-Secure is erg goed.
- Als je een oude comp. hebt controleer eens of je voeding wel stabiel draait.
- Probeer eens een andere versie van windows.
- Ik weet niet vat voor soundcard je hebt maar de SB Live geeft nog wel eens conflicten.
- Draai eens iets van 3DMark of SciSoft Sandra.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik heb al een vermoeden. Ik was een paar weken geleden eens bezig om mijn processor te proberen wat over te klokken, en dat wou niet. daar ging 'ie instabiel van lopen. Ik heb toen de boel weer teruggezet, en ik geloof dat het daarna begonnen is.

Nou ja, ik was toch al van plan om een andere processor te kopen, dus een ramp is het niet als deze kaduuk is...

• Palomar
  • Niet online
ja, beter 10 IDT winchips in de lucht dan 1 in je PC...

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:05
't kan idd de hitte zijn... mijn celly 366@550 wil ook niet, hebbik em maar op 366@458 gezet. nu doet ie het wel. Kut zomer :)

Verwijderd

Je geeft zelf de oorzaak al aan!
IDT is niet een pc maar stuk zand dat door de natuur zo is bewerkt dat het toevallig op een chip lijkt: hij doet het..... als je em als casio rekenmachine gebruikt.
Het eerste wat je moet doen is een computer aanschaffen (Duron lijkt momenteel mooi).
Dan KOOP je alle spelletjes origineel ipv alle gestripte Twilight & Crazy Bytes versies die het toch nooit doen.
Als je dan ook nog een videokaart koopt (een echte: voodoo 3 of geforce, Niet een dual voodoo 2 met T&L :) ) dan moet alles werken.
Pagina: 1