Toon posts:

USB modem omwisselen voor Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar besloten mijn USB modem om te wisselen voor Ethernet modem, hierover contact opgenomen met KPN helpdesk en het kan. Het Ethernet modem lijkt beter en makkelijker te installeren onder linux (niet al dat geklooi dat ik nu dus heb)

Nu is mijn vraag:
- Wie heeft dit ook al gedaan?
- Zijn hier kosten aan verbonden?
- Hoelang kost het omruilen van je modem?

Het liefst zou ik ff een primafoon binnenstappen om het modem daar om te wisselen. Let me now!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op donderdag 04 oktober 2001 20:20 schreef Icculus het volgende:
Ik heb maar besloten mijn USB modem om te wisselen voor Ethernet modem, hierover contact opgenomen met KPN helpdesk en het kan. Het Ethernet modem lijkt beter en makkelijker te installeren onder linux (niet al dat geklooi dat ik nu dus heb)

Nu is mijn vraag:
- Wie heeft dit ook al gedaan?
- Zijn hier kosten aan verbonden?
- Hoelang kost het omruilen van je modem?

Het liefst zou ik ff een primafoon binnenstappen om het modem daar om te wisselen. Let me now!
Moi

Moest het hele pakket annuleren met alle gevolgen van dien... annulerings computer was mol bij kpn... toen het beschikbaar was... was ik dus nog niet uit geschreven. half jaar moeten wachten op nieuwe plek. Rekeningen bleven komen... nog een heel gekloot geweest.
Je kunt ook "gewoon" een los ethernet modem kopen... misschien handiger.
Ruilen doet KPN niet aan.

Suc6 zal je nodig hebben!

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Waarom omruilen :?
de usb modem werkt uitstekend onder linux hoor (waar denk je dat ik dit in typ :) ) gewoon even de howto's lezen vooral die op www.adsl4linux is goed.

Als je trouwens mandrake 8.1 heb hoef je alleen maar de speedtouch driver (die op cd2 staat) te instaleren en daar mgmt.o naartoe kopieren (zit in de drivers die je van de site van alcatel kan halen) waarna je gewoon via de connection optie je connectie zonder problemen in kan stellen.

Ik denk dat dit in tussen ook wel in suse 7.3 zit, maar van redhat en anderen weet ik het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
De redhat installatie SUCKS, hij deed het eerst en nu niet meer.. ik heb simpelweg geen zin in die configuraties die zo lang duren. Een ethernet kaart is toch wat stabieler onder linux.. KPN vertelde mij dat ik zonder problemen het modem kan omruilen bij hun..

Dus bij mandrake doet ie het bijna uit zichzelf? Volgens sommige mensen niet die hebben oook problemen onder redhat.

Anyway alle faqs werken niet en ik heb geen zin meer in dat gekloot. kan ik een ethernet kaart krijgen dan is dat beter (mijn linux machine wordt namelijk een server voor m'n eigen site) vandaar.