Toon posts:

Plextor 16/10/40A Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie kan misschien me'n probleem oplossen.????

IK zal eerst de inhoud van de pc weergeven.
MSI K7T266 PRO KT266 Chipset
Athlon 1400
Soundblaster live 5.1
Adaptec 2940 u2w
Seagate cheetah u2w scsi
Asus 8200 videokaart
Plexor 40x scsi cd rom
plextor 16x ide writer
maxtor 60GB 5400 rpm ide
Intel pro netwerkkaart

Tot zover de technische details

Vanaf het moment dat ik die writer er inhing heeft dat ding
problemen om met nero (ook alle andere programma's)de writebuffer vol te krijgen hij schommelt tussen 80 en 10 %
Waardoor het burnproof het weer moet opvangen dus stopt mijn writer met writen en duurt een cd branden zo'n 10 minuten ik heb de writer op sec. Master staan maar heb hem op alle mogekijke poorten geprobeerd.Ik heb zo'n beetje alle via 4 in 1 drivers geprobeert maar mocht niet baten.
Hij is niet kapot,een vriend heeft pas een lite on 24x writer gekocht en geeft het zelfde probleem in mijn systeem
En bij hem deedt ie het perfect.
En als ik me'n oude scsi 12* plextor er inhang doet ie het ook perfect..
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen

dermarc@xs4all.nl

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:42
DMA van je harde schijf vergeten aan te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het helaas niet,maar toch bedankt.

Verwijderd

Heb je de Plextor wel als enige component aan een IDE-kabel gehangen. Dus zonder cd-rom of HD.

Verwijderd

Topicstarter
Ja.Hij hangt er als enige aan.!!

Verwijderd

Mijn oom heeft namelijk hetzelfde probleem, met precies dezelde brander (qua merk dan, dus ook een Plextor 16/10/40A)

Doet er ook een 10 minuten over om een cd'tje te branden, wat niet normaal is voor deze snelheid branders.

Denk zelf dat je anders moet kijken of er nieuwe firmware voor dit type brander is. Zou je ff moeten zoeken op tweakers.

edit:

Zou je anders hier even moeten kijken voor de nieuwste firmware voor je brander.
http://www.plextor.be/English/technical/download.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste firmware 1.03

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 13:44

Paladin

Play Ball!

het is niet echt een oplossing van je probleem maar probeer ff binnen nero je buffer geheugen op bv 128 te zetten dan heeft je writer zeg maar een backup buffer want het lijkt er gewoon op dat je poorten ruzie met elkaar hebben. misschien fout mobo?

edit:

zou trouwens ook een brakke ide kabel kunnen zijn dus loop die ook ff na dat had ik laatst namelijk

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Probeer eens te fikken zonder je SB Live erin, die geeft namelijk vaak problemen.

Verwijderd

Zie dit topic
[topic=282229/1/25]

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
Zou wel handig zijn als je ook had vermeld welk OS je gebruikt.

Voor W2k heb ik een vergelijkbare situatie gehad, en die is als volgt op te lossen: door ASPI drivers te installeren.

Mocht je die niet hebben of aan de praat krijgen, dan moet je ff het proggie FORCEASPI downloaden, je kan me ook mailen als je het niet vinden kan.

Ik had het gisteren nog op de nieuwe 24/10/40A op het werk.
Zonder aspi steeds BURN aan het werk, en met aspi driver 80-97 % volle buffer, en dat met cdrom en brander op een bus.

May the Force be with You instead of Bill

Pagina: 1