Toon posts:

<form action='$variable'> met option list.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zo te denken, maar ik kom er niet uit. Ik heb de een update tracker gemaakt, waar je bovenin kunt zoeken. nu zoekt ie alleen in de news artikelen, maar ik wil hm ook laten zoeken in onze download sectie. Nu wil ik dat men kan kiezen in een option list tusen download en news.

Maar dat zijn twee verschillende sripts. Dus moet ik twee verschillenden action hebben.

Als ik me niet vergis moet de option list binnen dezelfde form tags als de text en submit, maar hoe kun je dat die option list variabele doorgeven in de action?

Iemand idee hoe ik dit kab oplossen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Wat wil je nou eigenlijk precies :?

Verwijderd

2 form's?

de eerste met de select, dan de goede form.

of anders een redirect via een aparte file, naar de goede page.

if $action == news goto news else downloads?

??

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 15:24
De actie afvangen en aan de hand daarvan de variablen doorpassen naar het goede script.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Dat is toch erg simpel?

Je krijgt bij de eerste form een of andere waarde als '$form' mee, die je met een select hebt opgegeven.

Om het tweede form te genereren kun je allerlei leuks met de waarden van die eerste doen, onder andere een speciale string als '<form action="blaat">' of juist '<form action="bladiebla">' afdrukken.

Als je weet hoe een form werkt en je die data in php (oid) kunt ontvangen. Snap ik eigenlijk niet wat je hier niet aan lukt :?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Op donderdag 04 oktober 2001 20:16 schreef goalgetter het volgende:
De actie afvangen en aan de hand daarvan de variablen doorpassen naar het goede script.
Dat kan alleen met javascript achtige dingen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor, t zal wel een ongelooflijk dom probleem zijn ofzo.

Maar ik moet de net zoals op de frontpage van t.net zeg maar een dropdown list hebben met zoeken in. Download en News. Vervolgens moeten er twee url gekoppeld zijn aan die twee opties, die worden doorgeven in de action van het formulier waar het query + submit button zich bevinden.
Pagina: 1