Toon posts:

Mijn highclass speaker stands.(pic)

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn ze dan,

Afbeeldingslocatie: http://jaruz.com/teentimes/moreimages/HT.jpg

Ik heb sinds kort voor een heel mooi prijse B&W602's kunnen bemachtiggen, maar zonder goeie stands kunnen ze niet optimaal hun best doen, dus ik ff naar de lokale hifi speciaal zaak. 350PIEK! per stuk voor orginele b&w stads.
nee dus. :(
Na wat zoeken op het net blijkt hoe masiever hoe beter, dan gaat niets resoneren. Dus ik even langs de intra tuin, en voor 40 piek was ik klaar. Echt veel strakere bas, dan op de stoel waar ze eerst stonden. Er zitten hele kleine rubbere voetjes tussen speaker en stands.

Is het geld dus zeker waard, deze stands 8-)
En ze zijn stijlvol, passen bij me tapijt :)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op donderdag 04 oktober 2001 19:54 schreef Mighty1 het volgende:
Dit zijn ze dan,

[afbeelding]

Ik heb sinds kort voor een heel mooi prijse B&W602's kunnen bemachtiggen, maar zonder goeie stands kunnen ze niet optimaal hun best doen, dus ik ff naar de lokale hifi speciaal zaak. 350PIEK! per stuk voor orginele b&w stads.
nee dus. :(
Na wat zoeken op het net blijkt hoe masiever hoe beter, dan gaat niets resoneren. Dus ik even langs de intra tuin, en voor 40 piek was ik klaar. Echt veel strakere bas, dan op de stoel waar ze eerst stonden. Er zitten hele kleine rubbere voetjes tussen speaker en stands.

Is het geld dus zeker waard, deze stands 8-)
En ze zijn stijlvol, passen bij me tapijt :)
lachen!
wat je nog moet doen is het volgende: neem een aantal low budget squash balletjes (harde). snijd deze doormidden en leg ze op de stenen (in een driehoek, snijvlak naar beneden). zet hier de speakers op. je hebt nu veel minder fysiek contact met de ondergrond: dit moet je geluid nog een stukje verbeteren! (alternatief zijn van die dure kegeltjes, die je bij hifizaken kan kopen)

Verwijderd

ik zou je speakers ook anders neerzetten, beete weinig surround zo :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 19:56 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

lachen!
wat je nog moet doen is het volgende: neem een aantal low budget squash balletjes (harde). snijd deze doormidden en leg ze op de stenen (in een driehoek, snijvlak naar beneden). zet hier de speakers op. je hebt nu veel minder fysiek contact met de ondergrond: dit moet je geluid nog een stukje verbeteren! (alternatief zijn van die dure kegeltjes, die je bij hifizaken kan kopen)
yah ik was zoiets van plan, maar ik wist niet waarmee ik moest beginnen, ik zal es kijken naar die balletejs.

Ik keb de speakers nu ook ge bi-wired, met van den hul Clearwater kables, kwas echt verbaasd dat er toch verschil te horen was.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 19:58 schreef MREn het volgende:
ik zou je speakers ook anders neerzetten, beete weinig surround zo :+
moest ff voor de foto poseren. :)

ik moet nu nog een B&W center zien te fixen, nieuwe zijn ze erg duur.

Ik ben nu bezig een REL stratta 2 subwoofer te halen, dan heb ik de boost die ik miss.

Er stonden eerst namelijk, 2 infinity reference 61 mk11 speakers, maar die b&w klinken WERELDS beter.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dat zijn ook geen beste speakers die reference serie, echt laagste serie van infinity

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 11:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik vind dit niet echt stijlvol. Bij de Ikea heb je mooie speakerstandaards: een betonnen tegeltje, met 4 aluminium holle spijlen er uit (voor de kabels). Je speaker monteer je hier d.m.v. 4 schroefjes bovenop. En dat voor maar 29 piek per 2 (30cm hoog), of 39 piek (60cm hoog)

Go for it Ikea :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 20:14 schreef DynaMikeY het volgende:
Ik vind dit niet echt stijlvol. Bij de Ikea heb je mooie speakerstandaards: een betonnen tegeltje, met 4 aluminium holle spijlen er uit (voor de kabels). Je speaker monteer je hier d.m.v. 4 schroefjes bovenop. En dat voor maar 29 piek per 2 (30cm hoog), of 39 piek (60cm hoog)

Go for it Ikea :)
4 holle alu spijlen is niet echt de bedoeling, gaat resorneren, als je ze met zand kan vullen is het al wat beter.

Verwijderd

is wel koel zo maar je moet die boxen niet zo dicht bij elkaar zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 20:22 schreef jesus het volgende:
is wel koel zo maar je moet die boxen niet zo dicht bij elkaar zetten
jammer genoeg is mij studenten kamertje niet veel groter. :(

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

[quote Ik keb de speakers nu ook ge bi-wired, met van den hul Clearwater kables, kwas echt verbaasd dat er toch verschil te horen was.
[/quote]

ik heb ook de 602 maar hoe bi-wire je?, mnoet je dan je A en B uitgang van je versterker gebruiken of in een uitgang 2 draden proppen (het zijn tenslotte dikke kabels)!?

Succes is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
je moet dus 2 draden op 1 uitgang proppen, gaat best wel makkelijk bij mij HK versterker die heeft namelijk 2 insteekpunten op elk aansluitpunt.

kan moeilijk gaan als je van die spring loaded ding heb dir je naar boven moet trekken en dan je kabel erin douwen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb het ook biwired liggen, je kan ook de 2 draden in een banaanstekker of spade doen....

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 08:17

GeJe

Je...

Die van ikea zijn cool, ik heb ze ook alleen heb ik er een plaat mdf onder gezet en daar spikes onder (met de punt naar beneden)Het ziet er best 'duur' en 'goed' uit :)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Bi-wiren als in een dubbel draadje leggen? Dit kan zeker helpen, je bereikt hetzelfde resultaat als je een twee keer zo dikke kabel neemt. Neemt niet weg dat dit praktischer is, als je die draden toch in huis hebt...

Verwijderd

zozo, B&W.. een audiofiel dus :P!

ziet er goed uit :)

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:09
De 600 S2 series van B&W gaan in de uitverkoop, want er komt/is een nieuwe serie, de B&W 600 S3. Dus als je verder kijkt kom je wel een goedkope B&W center tegen.
bv. de LCR6 S2 die heb ik voor een prikkie, maar ik denk dat jij aan zijn kleinere broertje genoeg hebt.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 22:25 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Bi-wiren als in een dubbel draadje leggen? Dit kan zeker helpen, je bereikt hetzelfde resultaat als je een twee keer zo dikke kabel neemt. Neemt niet weg dat dit praktischer is, als je die draden toch in huis hebt...
neem aan dat ie bi-wiren bedoelt "als in" apart kabeltje voor de woofer en een apart kabeltje voor de tweeter. kun je dus bijv een koperen nemen voor de woofer en een zilveren voor de tweeter oid

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 04 oktober 2001 23:56 schreef Mr.David het volgende:
De 600 S2 series van B&W gaan in de uitverkoop, want er komt/is een nieuwe serie, de B&W 600 S3. Dus als je verder kijkt kom je wel een goedkope B&W center tegen.
bv. de LCR6 S2 die heb ik voor een prikkie, maar ik denk dat jij aan zijn kleinere broertje genoeg hebt.
De CC6 vind ik ik niet echt bij de 602 passen, qua weergave. 602 is mooi open en vrij helder. CC6 is heel "dof en donker" qua weergave. Ik heb 'm weer verkocht en had helaas geen geld voor een LCR6. Heb toen maar een Chario syntar dialogue gekocht. Die was (winkelprijzen) 450 piek. Beter dan 1150 piek voor die LCr6 ;(. (ik heb gelukkig inkoopsprijzen betaald 8-)).

Ow en 602's rulen :). Ik zou ze liever op die blokken hebben staan dan op louse ikea stands :o.

* JvS heeft ze op targer TR60's staan, gevuld met schelpenzand :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Wat zal jij binnenkort een roze hoofden zien op je tv lijkt me toch niet zo'n geweldige plek daar bovenop die televisie.......

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 05 oktober 2001 00:44 schreef Jur het volgende:
Wat zal jij binnenkort een roze hoofden zien op je tv lijkt me toch niet zo'n geweldige plek daar bovenop die televisie.......
Eerst huiswerk maken en dan reageren. Ik zeg ook niet in casemodding beweren dat je megaherzen uit je PC lopen als je er een gat in zaagt :o.

Zo'n speaker is dus magnetisch afgeschermd :).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 23:56 schreef Mr.David het volgende:
KLopt ik heb ook veel gelezen over die LCR6, dat die veel beter is dan die CC6, maar is wel erg duur nieuw. Enigste nadeel can die LCR6 is dat die linke woofer bedoel was voor lage tonen en de rechter voor de mid, en een paar mensen zeggen dat ze daar last van hadden, dan het stemmen beeld niet helemaal in het midden lag.
Maarja daar kan ik niets overs zeggen, mischien heb jij zoiets gemerkt?
heb je nog mischien een internet addresje waar ik ze 2dehands kan vinden? :) ik heb toch liever die LCR6 *D Of je kan me die van jow verkopen natuurlijk.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Is het niet zo dat je voor een strakkere bas, die speakers op spikes moet zetten op dat beton ? :)

Verwijderd

btw..ik zou die center ook niet op de tv leggen...tv's zijn me toch een portie plastic-rammelkasten...maw..ff stevige plank ofzo boven je tv aan de muur schroeven...

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op vrijdag 05 oktober 2001 14:45 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
btw..ik zou die center ook niet op de tv leggen...tv's zijn me toch een portie plastic-rammelkasten...maw..ff stevige plank ofzo boven je tv aan de muur schroeven...
Inderdaad, dit is een hele goede opmerking. Even een plankje plaatsen, (leuk zaterdagmiddagklusje :)) en dan meteen even langs de videotheek om weer een DVD'tje te huren voor die avond, kan toch mooi in één keer???

Verwijderd

Topicstarter
is wel een iedeetje ja, ik zal is morgen langs de praxis gaan checken wat er voor leuks valt te vinden.

Heb ik alvast een leuk plankie als ik een b&w center ga halen.

BTW als iemand een leuk CC6 of lieft LCR6 heeft liggen uit de eerst eof 2de serie heb ik er mischien wel belang bij

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 05 oktober 2001 17:39 schreef Mighty1 het volgende:
is wel een iedeetje ja, ik zal is morgen langs de praxis gaan checken wat er voor leuks valt te vinden.

Heb ik alvast een leuk plankie als ik een b&w center ga halen.

BTW als iemand een leuk CC6 of lieft LCR6 heeft liggen uit de eerst eof 2de serie heb ik er mischien wel belang bij
Doe dit maar in vraag en aanbod :). En kijk eens naar die chario syntar dialogue. Is goedkoop en past vrij goed in het klankbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
yeah ik zal eens gaan luisteren als me subwoofer binnen is, die chario's hadden ze daar ook staan

Verwijderd

Voor degenen die ook een speakerstand willen maken zoals de topicstarter, zijn hier nog wat handige links:

http://www.tnt-audio.com/clinica/akropolise.html
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/accessoires/page12.html
Pagina: 1