Toon posts:

opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een aantal probleempjes, ik installeerde en configureerde mandrake 8.1 met succes, kan ook niet anders want dat is niet zo moeilijk. Ik kreeg internet aan de praat en de bijhorende Licq e.d. ook.

Maar soms als ie afsloot bleef ie hangen bij Eth0 (waar em mijn eerste netwerkkaart moest afsluiten dus). Dus wat deed ik dan reset meestal en dan nen boot naar win (tis mee lilo é). Maar resetten tijdens afsluit procedure is nogal slecht merk ik (allé khad da reeds gelezen ook).

Want nu wil de grafische schil niet meer opstarten, juist nog den shell. Hoe krijg ik dus mijn grafische schil weer aan de praat (mijne KDE).

En hoe voorkom ik dan later dat em blijft hangen aan die Eth0.

En nog een laatste, kpackage heeft gelijk moeite met 685i programma's, want diene netscape 6.1 kreeg em niet unpacked. raaaaaaaar

Niemand met suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die iets weet?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

afsluitprobleem: verkeerde driver/instelling voor je netwerkkaart?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 05 oktober 2001 19:15 schreef pikachuf het volgende:
Niemand die iets weet?
Misschien kun je proberen het wat beter uit te leggen, aangezien dit bijna niet te lezen is qua. tikfouten e.d. ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik zal proberen het problemen beter te omschrijven:

=> om één of andere reden geraak ik niet meer in de grafische modus, ik geraak enkel nog een shell-achtige toestand. KDE start dus niet op.
Waarschijnlijk omdat ik linux een paar keer verkeerd afsloot (m.b.h.v de resetknop omdat de Eth0 kaart bleef hangen).
=> Ik moest Mandrake telkens tijdens het afsluiten onderbreken (en dan naar Win2k of suse gaan om de pc goed af te sluiten). Want Mandrake bleef/blijft altijd bij het afsluiten hangen als ie aan Eth0 komt.
=> Nochtans werkt die Eth0 kaart goed daar internet werkt (progies zoals netscape, icq, Kmail geraken allemaal online).
=> bijkomstig probleem is dat kpackage geen bestanden kan unpakken die 686i zijn, de 586i doet hij wel.

greetz

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Onder FreeBSD is het gewoon zo dat als iets blijft hangen je het gewoon met CTRL+C af kunt breken, zelfs als ie bij de start aan't modules opvissen is.

Om weer in X te komen, log je gewoon in in de shell en doe je een startx commando, ben je ook in X.

dat uitpakprobleem weet ik zo niet, ik snap nml niet helemaal wat je wilt met i686 en i586, ik heb ook gewoon een mysql-i686 package op mijn P100 draaien.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Inloggen in de shell en daar met 'startx' xwindows starten. Daarna met drakconf instellen dat je x op boottime wilt laten draaien.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Ziezo, dat installeren is in orde. Ik kan nu ook terug in de grafische schil dankzij startx.

Die ethernetkaart afsluiten zal ik later es proberen.

Cu

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad met een netwerkkaart met WOL functionaliteit. Tussen het wisselen van Linux naar Win2k en andersom bleef de kaart hangen. De pc uit en van stroom af en tijdje wachten was toen de oplossing.
Het zou wel eens iets te maken kunnen hebben met plug-n-pray instellingen in je bios en dan met name de instelling 'Plug and play OS installed' of iets dergelijks. Die kun je volgens mij beter op NO zetten of laten staan.

Misschien dat het helpt...
Pagina: 1