• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 13:29

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Ik heb mijn 8850 bijna 2 maanden geleden ter reparatie aangeboden bij Club Nokia in Eindhoven. Tevens had ik toen een gloednieuwe 3310 ter reparatie aangeboden (deed NIETS meer). Die was inmiddels 1 maand weg, en toen kreeg ik een telefoontje van hen dat er een nieuwe 3310 voor me klaar lag. Ik het toestel opgehaald, werkte perfect!Van mijn 8850 was nog niets bekend. Toen had ik 1 week later die 3310 aan iemand verkocht.Die kreeg het voor elkaar om hem in 3 dagen tijd kapot te hebben. Ik het toestel weer terug gebracht naar Club Nokia met dezelfde klacht als eerst: deed ineens niets meer. Over mijn 8850: die had ik via internet van iemand overgenomen. Zat een nieuw display op en deze was volgens de verkoper toen gerepareerd bij de firma die ook de reparaties uitvoert voor Nokia. Ze hadden ook een software-update uitgevoerd. Omdat deze engels was en de actieve klep niet meer werkte, heb ik daarom het toestel ter reparatie aangeboden bij Nokia.

Vandaag een "woedend" telefoontje van Nokia. Beide toestellen zijn NIET te repareren. Ik zeg dus dat ik het dan belachelijk vind dat die 8850 daar 2 maanden voor weg moet zijn (er zat immers nog 3 of 4 maanden garantie op, maar Nokia kijkt naar het serienummer...misschien dat dat net het verschil maakt). Aan de 8850 had iemand "zelf lopen knutselen" beweert Nokia.Ik weet zelf van niets (vorige eigenaar dan?:?)Verder zei ik dat die 3310 dus WEL garantie had, aangezien het een nieuw toestel betreft (12 maanden min 1 maand omdat ie toen dus bij Nokia lag). Die 3310 zou zogenaamd waterschade hebben. Hier keek ik wel vreemd van op. Verder moet ik dus F100,- reparatiekosten betalen. Wat ik OOK vreemd vind aangezien het 2 producten betreft die binnen de garantie vallen.

(verder verwacht ik ZEER grote problemen met de persoon die die 3310 van mij gekocht heeft. Tis zowiezo al een zeikerd, en hij heeft nog een FF-racestuur waar ik zelf niets meer mee deed, van me liggen... Zou hij F200,- voor betalen, maar ik heb nog steeds geen geld gezien op m'n rekening).

Wat zijn de mogelijkheden, en wat vinden jullie ervan?

Verwijderd

Je kan eventueel een 2de opinie laten doen door phonehouse of iets dergelijks.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 19:59 schreef Experience het volgende:
Je kan eventueel een 2de opinie laten doen door phonehouse of iets dergelijks.
Maar dan moet ik dat toestel toch meekrijgen? :?
en daarbij: HOE kan ik dat toestel meekrijgen, als ik ervoor moet betalen?

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Mogelijkheden?

Pech voor je 8850, dat is het risico van online kopen en wat die 3310 betreft, je weet niet wat die gast ermee heeft gedaan. Dus die waterschade kan makkelijk kloppen, zijn probleem.
En ja, als hij dat stuurtje niet terug wil geven of er niet voor wil betalen, dan weten de Rotterdammers het nog altijd het mooiste te verwoorden: "geen woorden, maar daden".

Veel succes

BVD MVG VDL

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 20:02 schreef VDL het volgende:
Mogelijkheden?

Pech voor je 8850, dat is het risico van online kopen en wat die 3310 betreft, je weet niet wat die gast ermee heeft gedaan. Dus die waterschade kan makkelijk kloppen, zijn probleem.
En ja, als hij dat stuurtje niet terug wil geven of er niet voor wil betalen, dan weten de Rotterdammers het nog altijd het mooiste te verwoorden: "geen woorden, maar daden".

Veel succes
Maar wat als dat vervelend mannetje beweert dat het GEEN waterschade is? Nokia kan het aantonen, maar ik kan NIET aantonen dat hij het veroorzaakt heeft. Hij is natuurlijk wel de enige gebruiker geweest van dat toestel.

Verwijderd

terug halen en naar de zwarte markt in beverwijk gaan.

die turken daar fixen alles.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 20:11 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Maar wat als dat vervelend mannetje beweert dat het GEEN waterschade is? Nokia kan het aantonen, maar ik kan NIET aantonen dat hij het veroorzaakt heeft. Hij is natuurlijk wel de enige gebruiker geweest van dat toestel.
zie ik het verkeerd? Jij hebt de 3310 toch werkend aan hem overhandigd? Hij heeft hem kaput gemaakt na een paar dagen...laat hem maar alles nagaan. En als je die 200,- niet krijgt, gewoon bellen naar politie

that's my advice...

oh ja: over de 8850, in Amsterdam de kinkerstraat zit een tel shop: E-world ofzo, upgrade doen ze ook

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 21:01 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

zie ik het verkeerd? Jij hebt de 3310 toch werkend aan hem overhandigd? Hij heeft hem kaput gemaakt na een paar dagen...laat hem maar alles nagaan. En als je die 200,- niet krijgt, gewoon bellen naar politie
Die 3310 is werkend naar hem gegaan ja :) Maar het staat nergens zwart op wit. Dus juridisch heb ik geen poot om op te staan... Zijn woord tegen het mijne. En dat toestel heeft gewoon PERFECT gewerkt.

En over de politie: ik kan toch niet aantonen dat hij het nog niet betaald heeft? :?
Amsterdam is te ver weg voor mij :) Toch bedankt voor de tip!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44
Waterschade... wat klinkt dat bekend.
Volgens mij is dat het stop woordje van Nokia als ze er niet meer uitkomen. Ik heb ook 2 toestellen voor reparatie aangeboden bij een service punt. Daar werden ze verstuurd naar Eltim toe.

En ook allebei de toestellen kreeg ik terug met de opmerking waterschade. Ook een 8850 waarvan het bekende defect, display 'happert'; waterschade. Yeah right.

Ik kon me nog wel herinneren van vroeger, toen ze begonnen met club nokia. Had ik een defecte 8810, even langs brengen, kreeg gelijk een geswapte telefoon mee en klaar. Gewoon clubkaart laten zien, formuliertje tekenen en hoppa.

Maar helaas, tijden veranderen... Nokia ook. :( :(

Verwijderd

Kheb mijn Nokia 3310 3x terug moeten brengen. Ze presteerden het om hem elke keer meer kapot te maken. Kheb hopeloos lang aan de telefoon gezeten om het te regelen. Dat Club Nokia is helemaal een lachertje.

Slot van het verhaal, telefoon aan gruzelementen geflikkerd en een Siemens gekocht. Een wereld van verschil!

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
het ligt er ook aan welk servicepoint je hem heen brengt, Ik weet het heb ze alle2 gehad in eindhoven. een is er volgens nokia nu geen meer , kan ik begrijpen, maar de andere werkte goed. (Bomb***) wil geen spam natuurlijk.

Heb een telefoon weggebr8 en kreeeg hem terug met dezelfde fout, teruggegaan en zij regelde een telefoonswap met nokia, ik heb een nieuwe telefoon teruggekregen van nokia.

suc6.

Verwijderd

NOKIA probeert eronderuit te komen, HEt is een feit dat 70% van de NOKIA toestellen die na de 6150 series zijn gekomen (na dat jaar/maand) vreemde defecten vertonen, en ALS het al gerepareerd kan worden het 100% zeker weer kapot gaat. Is in het nieuws tijd geleden geweest.

Als ik jou was kijk in de gouden gids, en bel zo een studenten advocaten hulp lijn. Of neem contact op met consumenten bond... POOT Stijf houden!

Die Nokia die jij 2e hands heb gekocht.. mits met aankoopbon en garantiepapieren is genoeg om jou tot rechtmatige eigenaar te maken... DUS NOKIA moet opdraaien voor de kosten, als zij achteraf beweren dat ji NU moet opdraaien voor de kosten, hadden ze jou eerst daarover moeten informeren, kijk even in de GARANTIE BEPALING!

En als laatste, waarom doe je zaken dan met zo een raar mannetje? beetje dom, om dan ook nog een racestuur te verkopen.

Waarom laat je hem zelf niet lekker regelen het is zijn Nokia nu niet meer die van jou... EIS het geld, en anders ga naar de politie en doe aangifte van diefstal... ZORG WEL DAT JIJ DAN IN HET BEZIT BENT VANDE AANKOOPBONNEN!

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Toestellen opgehaald, ik moet een brief schrijven naar Nokia zelf, aangezien Club Nokia uitbesteed is bij een standaard electronicazaak in Eindhoven...

ik ben best pissed... Nokia zal een leuke brief of mail binnenkrijgen :(

overigens heb ik die 3310 uit elkaar geschroefd, en er lijkt niets mee te zijn van waterschade. Ding zit nu weer in elkaar en de verzegeling zit er terug op :P
Pagina: 1