HTTP methods in Apache

Pagina: 1
Acties:

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 12:25
Hoi,

Op apache.org staat dit:
The method names listed can be one or more of: GET, POST, PUT, DELETE, CONNECT, OPTIONS, TRACE, PATCH, PROPFIND, PROPPATCH, MKCOL, COPY, MOVE, LOCK, and UNLOCK.
Nu kun je deze met <Limit methode> beperken. Maar wat zijn nou de standaard beperkingen? Zo staat er voor m'n webroot nu niks ingesteld, wat is dan toegestaan, en wat niet? Zo lukte bv COPY of PUT niet. Maar ik wil ff precies weten hoe het zit.

Verwijderd

get en post zijn standaard, de rest niet als ik het goed heb

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op donderdag 04 oktober 2001 19:20 schreef Kertje het volgende:
get en post zijn standaard, de rest niet als ik het goed heb
Euhh, PUT, DELETE, LINK, UNLINK en CONNECT zijn toch echt net zo oud: RFC1945 (HTTP/1.0)

Alle andere zijn iets nieuwer (7 jaar): RFC2068 (HTTP/1.1)
Op donderdag 04 oktober 2001 18:02 schreef MikeN het volgende:
[..]

Nu kun je deze met <Limit methode> beperken. Maar wat zijn nou de standaard beperkingen? Zo staat er voor m'n webroot nu niks ingesteld, wat is dan toegestaan, en wat niet? Zo lukte bv COPY of PUT niet. Maar ik wil ff precies weten hoe het zit.
Standaard is zeker GET, POST, CONNECT geactiveerd. PUT volgens mij ook wel. De rest is niet veel gebruikt (kan me niet herineren dat ik het ooit eens gezien heb)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 23:20 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Euhh, PUT, DELETE, LINK, UNLINK en CONNECT zijn toch echt net zo oud: RFC1945 (HTTP/1.0)
weet ik, maar die standaard geactiveerd zijn bedoelde ik

• Mark
  • Laatst online: 21:45
Op donderdag 04 oktober 2001 23:34 schreef Kertje het volgende:

[..]

weet ik, maar die standaard geactiveerd zijn bedoelde ik
Ik hoop voor jou dat CONNECT ook aan staat, anders komen mensen nog zo moeilijk op je site ;) Al word dit volgens mij alleen nog maar voor SSL sites gebruikt (kan me vergissen, is allemaal uit een grijs verleden...)

• Onno
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 23:20 schreef RedRoon het volgende:
Voortaan even die RFC zelf ook lezen he. CONNECT komt er niet in voor.
Ik hoop voor jou dat CONNECT ook aan staat, anders komen mensen nog zo moeilijk op je site ;) Al word dit volgens mij alleen nog maar voor SSL sites gebruikt (kan me vergissen, is allemaal uit een grijs verleden...)
CONNECT is voor firewalls/proxies en heeft niets met normale HTTP te maken verder. Wordt door webbrowsers ook niet gebruikt.
Pagina: 1