DVD in PC met directe video-uitgang?

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Weet iemand of er een 5 1/4" dvd(rom)-drive bestaat met een directe video-uitgang (s-video of coax ofzo) om hem ook direct op de TV aan te kunnen sluiten zonder het via een tv-out VGA kaart te moeten doen? (met vga tv-out zit ik nl. op max 800x600 :( )

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

IK ben nog nooit zo'n apparaat tegengekomen. Als het je om de resolutie gaat moet ik je teleurstellen een standaard PAL TV kan je met moeite op 800x600 aansturen. (had je een NTSC TV dan was de max 640x480) .......

Een TV is nu eenmaal veel slechter dan een sVGA monitor.

Murphy was an optimist

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ja, ok ik moet bekennen dat ik nog nooit een DVD-film gezien heb, maar men zegt dat het veel beter is dan VHS. Als ik via TV-out kijk, is dat niet beter dan VHS. Dus een gewone 19" DVD-speler is toch wel hoger dan 800x600?
Ik vind die dingen alleen te duur en zonde dat ik er ook nog een moet kopen voor mijn computer. Vandaar dat ik de combinatie zoek.

Verwijderd

Ik denk niet dat zoiets bestaat. Er zou dan een ingebouwde encoder in moeten zitten. Een dvdrom speler geeft slechts data door en de decoder in de pc zelf maakt daar dan audio en video van. en je tv out is gloof ik prima, een dvd video is gloof ik 7xx X 5xx (maar da week nie zeker (8> )