Ik was even bezig met het herinstaleren van mijn broertjes PC en ik ging ook maar even de voeding+ven schoonmaken, omdat er wel erg veel stof inzat. Nadat ik dat heb gedaan heb ik hem weer dichtgemaakt en effe getest, maar hij maakt nu alleen maar een zoemend geluidje. De voedingsventilator maakt een paar rondjes en kapt er weer mee. Als ik de voeding uitzet, stopt hij even later met zoemen en draait de ventilator weer even. Als ik de ventilator loskoppel, dan hoor ik niks. Als ik een andere ventilator erop zet, dan hoor je het geluid weer. Het komt dus niet van de ventilator, maar echt uit de voeding. Het is een oude AT voeding, dus als hij kapot is kan ik wel een nieuwe halen bij de gemeente PC dump plaats.
LOL, nee met de stofzuigerOp donderdag 04 oktober 2001 17:41 schreef pandorama het volgende:
je hebt het toch niet met water en zeep gedaan he
Zou probleem kunnen zijn van draadjes die in resonantie worden gebracht door ventilator. Of een transformator is iets losser gaan dan gaat hij ook zoemen.
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Voeding wel goed aangesloten op het moederboard ?
Sommige voedingen willen niet echt aan gaan als ze niet aangesloten zijn.
Sommige voedingen willen niet echt aan gaan als ze niet aangesloten zijn.
Check ff of je bij het terugplaatssen nergens kortsluiting hebt gemaakt.
Zo te horen hebbie ook de print los gehad dus misschien zit daaronder iets los of komt een soldeer eilandje tegen het metaal van je pws-box.
iig dit klinkt als een pws die een kortsluiting detecteerd en daarom meteen zichzelf weer uitschakeld.
Dat "zoemen" gaat denk ik ook meer van:
tiktik.tik..tik...tik....tik....uit.
Issuh een hele korte puls op de HF transformator.
bdw de kortsluiting zou ook elders in je PC kunnen zitten.
Zo te horen hebbie ook de print los gehad dus misschien zit daaronder iets los of komt een soldeer eilandje tegen het metaal van je pws-box.
iig dit klinkt als een pws die een kortsluiting detecteerd en daarom meteen zichzelf weer uitschakeld.
Dat "zoemen" gaat denk ik ook meer van:
tiktik.tik..tik...tik....tik....uit.
Issuh een hele korte puls op de HF transformator.
bdw de kortsluiting zou ook elders in je PC kunnen zitten.
Powered bij meergranenbrood.
<overbodig>
En pas op voor die condensators he, daar kan je best wel een tik van krijgen (hier heeft er een ervaring)
</overbodig>
En pas op voor die condensators he, daar kan je best wel een tik van krijgen (hier heeft er een ervaring)
</overbodig>
Ik heb de print plaat niet losgehad. Hij tikt nu nog steeds na 3 uur stil gestaan te hebben ofzo. Het ziet er naar uit dat de voeding dood is. Binnenkort ga ik toch langs de gemeente dus dan kan ik een nieuwe meenemen.
Krijg je die gewoon mee dan, bij ons vragen die uitzuigers (sorry voor de taal) er gewoon zo ontzettend veel voor, dat ze bovenop hun normale maandloon nog wel een keer zoveel verdienen aan verkoop van computer(s)(onderdelen)Op donderdag 04 oktober 2001 21:54 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Binnenkort ga ik toch langs de gemeente dus dan kan ik een nieuwe meenemen.
20*350ZO45°
Verwijderd
Fan loopt lichtjes aan... punt van een A4-tje ertegenaan houden als hij draait en je bent ervan af!
Nee, want een andere ven heeft precies hetzelfde en die zit NIET in de voeding. Hij tikt ook als de ventilator stil staat. Verder heb ik dus niks aan de voeding hangen en alleen een ven. Het is een AT voeding, dus mobo heeft hij niet nodig om te werken.Op donderdag 04 oktober 2001 22:09 schreef okidokie het volgende:
Fan loopt lichtjes aan... punt van een A4-tje ertegenaan houden als hij draait en je bent ervan af!
Zet maar eens een spannings meter op de 12 volt. Je zal zien dat hij zonder moederbord maar een paar volt geeft. Een fan heeft daar niet genoeg aan, en gaat dus niet draaienOp vrijdag 05 oktober 2001 14:13 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
[..]
Het is een AT voeding, dus mobo heeft hij niet nodig om te werken.
Ik ben nu even ergens anders, maar ik zal kijken of het daar aan ligt. Maar volgens mij geeft hij gewoon 12 volt hoor. Zelfs zonder het moederbord.Op vrijdag 05 oktober 2001 17:01 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Zet maar eens een spannings meter op de 12 volt. Je zal zien dat hij zonder moederbord maar een paar volt geeft. Een fan heeft daar niet genoeg aan, en gaat dus niet draaien
Pagina: 1