[RH7.1] kabel internet problemen/werkend maken

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
disclaimer: Ja, ik heb de search gebruikt, maar kon niks bruikbaars vinden helaas...

Ik heb sinds kort de RH7.1 distributie op m'n pc geinstalleerd. In RH6.0 gebruikte ik altijd netconf om de boel in te stellen, en het werkte altijd meteen. :) Maar in RH7.1 zit deze tool helaas niet meer, dus hoe moet ik m'n kabel internet verbinding nu aan de praat krijgen? Ik werk met een vast ip, dus niet met DHCP. Met het standaard grafische netwerk configuratie tooltje kom ik er ook niet uit :'(

Wie kan mij vertellen hoe ik m'n verbinding aan de praat kan krijgen?

alvast bedankt!!! :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In RedHat kun je ook gebruik maken van netcfg voor netwerkconfiguratie. Maar je kun thet beste in linuxconf ff je netwerkkaarten instellen, dan kun je met ifconfig kijken of ze het ook doen.
Als je trouwens conf dingen hebt geweizigd, moet je eerst netwerk opnieuw opstarten: /etc/rc.d/init.d/network restart

als je ifconfig doet, krijg je dan een lijstje gegevens over de ethernetkaart? Anders moet je eerst nog je netwerkkaarten aan de gang krijgen.

Je moet ook een route aangemaken naar de router van je kabelprovider:
route add default gw 192.168.0.1 eth0
(geloof ik. eth0 is dus dan die van je internet-netwerkkaart!)

Maar goed, dit is verder wat onoverzichtelijk misschien; als je echt alles goed wilt instellen kun je deze HOWTO volgen: http://nl.linux.org/doc/HOWTO/Network-Config-Tips-NL.html

Verwijderd

Je hebt linuxconf niet geinstalleerd, netconf is een onderdeel daarvan.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Na het installeren van linuxconf werkt alles prima. bedankt! :)