Toon posts:

zou het de voeding zijn??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de problemen die ik heb met mijn Hercules 3d Prophet II MX heb zouden kunnen komen door een te zwakke voeding. Ik heb een 230 Watt voeding en dit zijn de resultaten die in m'n bios staan:

VCORE voltage: 2.0V
+3.3V voltage: 3.5V
+5V voltage: 5.0V
+12V voltage: 12.1/2V (het schommelt een beetje)
-12V voltage: -12.3V
-5V voltageL -5.0V

aangezien ik er zelf niet zo heel veel verstand van heb de volgede vraag>Kan iemand mij helpen???

sys. specs:
ASUS P2V met via apollo Pro Plus AGPset mobo
Pentium II 400MHz.
Soundblaster PCI 64V
56K PCI modem
Hercules 3d Prophet II MX
40X cd-rom speler
6,4 GB hardeschijf
230 Watt voeding
Daewoo 710B monitor

alvast bedankt,

|:(

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:37
wat voor problemen heb je?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
De problemen zijn:
-Als ik een spel wil starten word het beeld zwart en/of loopt m'n pc vast.
-in DirectX staat dat er direct 3d niet beschikbaar is.
-Als de AGP-versnellig voor patronen wil testen krijg ik een foutmelding.
Dit is allemaal met de nieuwste drivers van http://nl.hercules.com
Met de nieuwst drivers van nVidia heb ik wel openGL(en dat heb ik nu ook niet) , maar ook geen d3d

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
VIA drivers misschien vergeten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb wel de VIA 4 in 1 drivers geprobeert maar die maakten het alleen maar erger.

:'(

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:05
Als jij denkt dat het aan je voeding ligt (wat ik betwijfel;
230 watt is meer dan zat voor een p2) dan moet je eens kijken hoeveel Ampere je AGP slot geeft. Sommige agp kaarten
hebben minimaal 15 ampere nodig. als je voeding dit niet kan leveren kan dit in spellen problemen opleveren

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dan zien hoeveel ampère m'n AGP poort geeft, of zou dat ergens in een boekje moeten staan?

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 16:55 schreef ChojinZ het volgende:
Als jij denkt dat het aan je voeding ligt (wat ik betwijfel;
230 watt is meer dan zat voor een p2) dan moet je eens kijken hoeveel Ampere je AGP slot geeft. Sommige agp kaarten
hebben minimaal 15 ampere nodig. als je voeding dit niet kan leveren kan dit in spellen problemen opleveren
Ja, maar een MX valt daar niet onder. Een MX is vrij zuinig met energie voor een 3d kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Als het dan dus niet de voeding zal zijn, wat kan het dan zijn want, ik heb weer het werkelijk niet meer.
Misschien dat het de drivers zijn maar dat lijkt me sterk want het zijn de nieuwste van nl.hercules.com. Dus ik weet het ook niet meer

:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ook een aantal dagen een Geforce 2MX 400 PCI van het merk Inno3d in gehad. Deze werkte wel naar behoren!
Dus ligt het dan toch niet aan m'n voeding???
Pagina: 1