Toon posts:

[OC] Vcore verhogen wil niet :( [/newbie]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben begonnen het OC'en alleen 1 probleem als ik mijn vocre wil verhogen dan kan ik dat doen met de installeingen maar dat staat het moederbord niet op ofzo. Ik probeer F10 of gewoon SAVE and EXIT maar als ik dan reboot en ik kijk bij "pc health status" dan staat er nog steeds dat de vcore 1.78 is :'(

Mijn Details:
  • AMD K7-4 1333 - 266fps - AXIA core
  • TermalLake cooler tot de 1.6 gygahetz
  • MSI K7T Turbo Limited edition+VIA KT133A chipset
  • 2x128MB pc133 A-merkje
Ik houd graag de fps op 133 dus komt er deze berekening uit:
  • 9.5 x133= 1263.5
  • 10 x133= 1330
  • 10.5x133= 1396.5
  • 11 x133= 1463
  • 11.5x133= 1529.5
Eerst ff geprobeert of ik em op 1263.5 kon krijgen .. zomaar even zien of het werkte en dat werkte dus :)
Daarna de multiplier op 10.5 gezet en kijken wat die doet.. Hij komt in windows en bij booten zag ik dat er AMD 1400 in de bios stond dus dat zou wel goed zijn. Ik kom in windows en start "Fuzzy Logic III" op om te zien hoe alles erbij staan. Dat Fuzzy Logic III dat bij me moederbord en daarmee kan je de vcore ,fps en de temp van je proc zien. Daar stond netjes dat die op 1400 draaide maar de vcore bleef op de 1.78 staan :'(

Enkele seconden daarna een mooi blauw scherm en de boel zat vast .Dus ik rebooten en weer in de bios kijken. Alles stond nog goed zelfs de vcore installingen had ik voor het gemak op 1.8 staan. Okee mischien te weinig dus ik gooi em op 1.85 en dan weer rebooten. En toen ik windows wou opstarten bleef het zwart en kreeg ik het inlog menu niet.

Ik kijken naar de temp van me proc en die is netjes 47 graadjes.. Dat kan vast wel want hij is nog nie op z'n heetst. Dus wat nu ik kijk weer in de bois en die vcore staat nog steeds op de 1.78 :( Kan dat ding niet hoger ookal gooi ik em op de 1.85 volt ??

Mischien doe ik wel weer helemaal wat fout en ik hoor het GRAAG! ;)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Probeer hem eens op normale snelhied te laten lopen met een vcore 1,85

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb em nu op de 1.85volt.. das max van me mobo :(

Hier zijn de stats
  • CPU Temp : 53graadjes
  • CPU Clock : 1343
  • VCore : 1.78v
  • Vio : 0.35v
wat nu??

Verwijderd

Volgens mij klopt hier iets niet. De FPS (Frames Per Second) op 133 houden is lastig, volgens mij bedoel je de FSB (Front Side Bus).

Verwijderd

Ik ga ervan uit dat die 1,78 ook de waarde is die default voltage oplevert ??
Aangezien mijn bordje ook een flinke afwijking omhoog vertoont, zou dit best wel eens kunnen kloppen..
Alleen maar gunstig voor overklokken :)

Welk BIOS gebruik je? versie 2.9 is m.i. erg goed biosje met 4way-interleaving etc

Als het echt niet wil werken raad ik je aan om even je L7's in te kleuren met een potloodje, voordeel hiervan is dat je verhoogde voltage al meteen van kracht is bij booten (en dus niet pas bij BIOS wordt ingesteld)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij klopt hier iets niet. De FPS (Frames Per Second) op 133 houden is lastig, volgens mij bedoel je de FSB (Front Side Bus).
Daarom ben ik ook een newbie hierzo.. Maar okee de FSB bedoelde ik dus :)
Welk BIOS gebruik je? versie 2.9 is m.i. erg goed biosje met 4way-interleaving etc
Geen id waar zie je dat staan als je boot .. ik kijk ff.. en ik heb em nu weer op 1.4 gygahetrz draaien met een vcore van 1.85 (=max) en hij gaf bij winamp een error en nog iets alleen veder doet die nu niks meer.. En de temp aan het begin was 53 graden en nu 49?? Lol ik snappem nie meer... :D
Pagina: 1