Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He,

Heeft iemand enig idee wat voor chipset mijn Diamond Viper 2 heeft? Is het een Riva Tnt 2 of iets anders?
Het spijt me als het een domme vraag is.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

S3 Savage 2000

Aye aye captain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, het is de savage 2000 chipset.
Gecondoleerd ermee >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat ik zo onnozel vind: Ik heb deze kaart al langer dan een half jaar, maar nog steeds geen nieuwe drivers :(

De savage4 die ik hiervoor had, kreeg om de week nieuwe drivers. Nu ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is Savage 2000 zo "slecht" dan? Waarmee kan ik die vergelijken? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 16:55 schreef marcell het volgende:
Yep, het is de savage 2000 chipset.
Gecondoleerd ermee >:) .
Is die zo "slecht" dan? Waarmee kan ik die kaart vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 19:21 schreef markjevanloo het volgende:

[..]

Is die zo "slecht" dan? Waarmee kan ik die kaart vergelijken?
Met de NS :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh wat lijken die knoppies op elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 19:20 schreef markjevanloo het volgende:
Is Savage 2000 zo "slecht" dan? Waarmee kan ik die vergelijken? :'(
Vriend van mij heeft ook zo`n kaart. Valt niet meer te gamen! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 19:27 schreef mbitnl het volgende:

[..]

Da's ook zo maar is ie sneller dan een TNT2? Kdenk van niet maar een double check kan geen kwaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Hij zit tussen de oude Geforce256 SDR en de nieuwe Geforce2MX in qua prestaties.
Als je onder Win2K of XP kijkt, zit ie ongeveer tussen een S3 Trio3D en een SiS onboard videochippie.

Qua drivers is deze kaart een ramp, alleen Quake3, UT en een oude spellen draaien lekker met die kaart vanwege de brakke drivers (waar dus geen nieuwe voor komen). Commandos 2 doet het goed, maar die heeft geen videopower nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Mwahh, ook nieuwe spellen doen het nog heel aardig hoor. Beetje omklooien met de instellingen verhelpt veel. Met andere woorden: een echte tweakerskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ze is niet OC'ed denk ik ;)
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:53 schreef Bar_en_boos het volgende:
Mwahh, ook nieuwe spellen doen het nog heel aardig hoor. Beetje omklooien met de instellingen verhelpt veel. Met andere woorden: een echte tweakerskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ach, het mooie van een viper2 is dat je toch meer gewaagd gaat klooien met dat ding. Ik heb er al een vette soldeerbout op gehad, werkt nog perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De Savage 2000 was S3's antwoord op nVidia's GeForce.
Deze kaart bevat ook een geometrie- en belichtingseenheid, maar deze is zo slecht geïmplementeerd dat hij niet werkt.

Tevens wordt deze kaart geplaagd door slechte drivers die nauwelijks meer geüpdate worden. (S3 graphics is overgenomen door VIA technologies)

Het enige goede punt van deze kaart is dat hij uitblinkt in Quake III arena, waar hij rondjes om de GeForce fietst.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Naast Quake 3 moet je S3 MeTaL voor UT niet vergeten... daar is en de texturekwaliteit beter, en de framerate beter dan die van de GF1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
In Q3 loopt ie net achter een Geforce2MX aan omdat de Viper2 zo'n 50MHz lager geklokt is in overgeklokte staat :(

Metal is idd een van z'n sterkste punten: met gemak 130FPS in 1024x768x32 High detail en S3TC op een simpel Duronnetje...

Wat betreft TnL: dat werkt wel: nml bagger. Zelfs een K6/2 doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Is S3 Metal alleen toepasbaar in OpenGL-games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 22:43

Ozzi

??

Op vrijdag 05 oktober 2001 16:41 schreef Bar_en_boos het volgende:
Is S3 Metal alleen toepasbaar in OpenGL-games?
s3 metal is zelf een 3d api dus niet toepeabaar in openGL

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Metal is een op zich staande 3D api net zoals Glide (alleen dan mooier).
Het werkt helaas alleen in Unreal en Unreal Tournament engines, aangezien er geen enkele andere engine is waar ooit die API is ingebouwd (dus undying, Unreal, UT, Deus Ex, etc werken wel).

S3 heeft destijds met de Savage4 en Savage3D een hele tijd de luie figuur uitgehangen met OpenGL: gewoon een wrapper die alles omzette naar Metal. Op zich wel slim bedacht, hoef je ook niet alles twee keer te programmeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Op donderdag 04 oktober 2001 19:27 schreef mbitnl het volgende:

[..]

hahaha, ja dat is een goeie :)
ik vind de vipe2 op zich een prima kaart: UT en Quake3 draaien er lekker op. Niet dat ik quake3 speel maar ok. Nieuwe spellen als max payne draaien alleen voor geen meter.... en er worden geen drivers meer voor gemaakt. Daarom werkt ie ook niet goed onder Windows XP....

Maar ik ken iemand met een GeForce2 MX en ik moet zeggen dat ie viper 2 onder UT veel beter draait. Nu wil die gast ruilen.. hahaha. Maar hij gaat ook windows xp installen, dus dat is wel lullig.. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat S3 MeTaL bij o.a. UT heb je niet zo veel aan... Het is alleen maar buggy... Ik blij dat ik mijn Viper2 eeuwen geleden heb verkocht >:)
S3TC (de 2e CD met textures bij Unreal Tournament) kan je ook werkend krijgen in OpenGL, als je wil weten hoe, kijk maar op http://www.geforcefaq.com

Ik ben blij dat ik een Geforce3 heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
S3 Metal is alleen buggy als je denkt dat VSync uit moet |:(

En S3TC voegt zekers wel wat toe.

Als jij S3TC installeert volgens die GeforceFAQ op je Geforce2Ultra met 64MB, geloof ik niet dat je nog 130FPS haalt op een 1GHz systeem, terwijl dat met Metal nog wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athlon_2o0o
  • Laatst online: 14-10-2024
Op woensdag 14 november 2001 22:59 schreef Networx het volgende:
Dat S3 MeTaL bij o.a. UT heb je niet zo veel aan... Het is alleen maar buggy... Ik blij dat ik mijn Viper2 eeuwen geleden heb verkocht >:)
S3TC (de 2e CD met textures bij Unreal Tournament) kan je ook werkend krijgen in OpenGL, als je wil weten hoe, kijk maar op http://www.geforcefaq.com

Ik ben blij dat ik een Geforce3 heb gekocht...
Die S3 MeTaL in UnrealTournament werkt prima... ik heb er geen bugs of problemen mee. Ik ken iemand met een geforce die dat probeert met die drivers, maar dat suckt op een geforce2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
De Kyro2 zou ook hardware DXT1/S3TC zijn. Heb ik met eigen ogen gezien: het suckt nog meer dan een Geforce.

* _JGC_ laat S3TC nu voorgoed naast zich liggen, D3D werkt nog altijd het beste op een Kyro2

S3TC is, zoals de naam al zegt: alleen weggelegd voor S3 kaarten mbv S3 Metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, S3TC is een hele goeie techniek maar 't is jammer dat de ontwikkeling van de Savage chipsets dood is :'(

in ieder geval krijgt dit kaartje een eervol ontslag als ik geld genoeg heb voor een radeon 8500

/me gaat de S3 savage 2000: geforce killer of niet? test uit de PCzone nog eens lezen en nadenken waar het precies fout is gegaan bij S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

ik heb hem ook :( Maar ik kreeg hem, dus had geen keus voor n ander. Het was wel een 3d kaart of geen. (keuze was toen makkelijk) Meestal denk als ik een vraag stel : Dat de rest niet moet zeiken dat ik hem weg moet pleuren en een nieuwe halen. Maar ik geef je als advies, Koop een ander. De Kaart is bijna net zo goed als Geforce1, maarrr ze hebben bij S3 alles verneukt en de drivers zijn brak :( Zlefs toen ze nog drivers maakte hebben ze er niets aan gedaan.(die bastards!)
Hij ondersteunt nieteens WinXP wat moet je als dadelijk er geen WIN98 of 2000 er meer is???? Die metal is idd een heel goed stukje :) maar juist Unreal en Quake speel ik weinig. En die T&L , die hoort toch je CPU te ontlasten? Nou, als je hem aanzet BELAST die alleen maar.

Get rid of it! for your own sake

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
tegen de tijd dat win2000 niet meer gebruikt word mag je zoiezo toch wel een nieuwe kaart (compleet systeem) hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Voor UT moet je even nieuwe MeTal drivers downloaden van www.diamondmm.com, werkt fantasties.

En in hoge resoluties laat hij de geforce 256 ver achter.
De viper 2 was dus een antwoord op de geforce 256.
Alleen jammer dat er geen nieuwe drivers uit komen

"Who Said Anything About Playing Fair?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op zondag 25 november 2001 19:45 schreef Mister_X het volgende:
tegen de tijd dat win2000 niet meer gebruikt word mag je zoiezo toch wel een nieuwe kaart (compleet systeem) hebben .
Ja duh!! maar niet iedereen komt een twee drie aan 2000 piek.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Op zondag 25 november 2001 20:18 schreef Soccubus het volgende:
"Who Said Anything About Playing Fair?"
Cheater! *D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
"Who said anything about playing fair"

Idd ja, niet echt zoals het hoort: specs op de doos en in de advertenties zetten die er helemaal niet zijn,
zoals: AntiAliasing, TnL, goede support, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Ach laten we kort zijn, het kon een hele leuke kaart zijn geweest.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Moet er bij andere apperatuur (Wasmachines, TV's enz), na 3 jaar nog steeds niet onderdelen van te krijgen zijn.

De laatste (bij mijn weten) site, s3graphics.com, waar nog wat drivers te downloaden waren (zelfs nog Linux drivers van DIT JAAR), is uit de lucht gehaald.

De pc wereld zuigt ongeloofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
https://archive:archive@ranger.s3graphics.com

dies wel up :)

www.s3graphics.com heb je nix mee te krijgen, daar worden alleen chipsets aangekondigd waar je nix aan hebt (en als je er wel aan denkt zit je WEER fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Goh :o thanx.
Pagina: 1