[off topic]
Gert:
Mijn inziens worden spellen steeds beter
Da's niet helemaal waar vind ik. Spellen worden WEL mooier, en er is meer mogelijk, maar 'vroeger' zat je echt net zo gekluisterd aan steeds maar datzelfde spelletje, over and over and over and over and over and over and over again.
Tegenwoordig kunnen spelletjes mij trouwens niet meer zo snel meer boeien. TTD blijft echt de favo bij mij. Daarnaast zal ik wel toegeven dat ik erg verslingerd bent aan UT, maar goed...
Daarnaast, zo'n beetje alle genres zijn zo goed als uitgemolken. Ontwerpers hebben haast de mogelijkheid niet meer om met iets nieuws en vernieuwends te komen, dat tegelijkertijd [veel] waarde toevoegd aan het genre waar het in zit.
Tuurlijk zijn UT en Q3 en HL enzo allemaal geweldig, maar ik denk ECHT niet dat ze nu meer worden gespeeld dan DOOM of Wolf3D indertijd.
Of dit dan: SimCity 3000 tegen de originele. Het verschilt toch helemaal niet zoveel? Ik bedoel natuurlijk de hoevelheid plezier die je TOEN aan deel 1 beleefde vergeleken met de plezier die je nu aan deel 3(000

) beleeft. Het gaat er om dat je burgermeestertje mag spelen!
Samenvattend; games zijn niet echt slechter geworden, maar zeker ook niet zo verschrikkelijk veel beter geworden (relatief gezien). Ik beschouw het als een natuurlijk verloop, met de ontwikkeling van de mogelijkheden mee.
[/off topic]