(RH6.2) Dhcp en 2 netwerkaart problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Als ik boot zonder netwerkaarten, en ik gooi daarna eth0 aan (dhcp)dan krijg ik een ip. Zet ik daarna eht1 aan (static,intern) werkt ook. Alleen kan ik dan eth0 niet meer vernieuwen. Ook al zet ik eth1 dan uit. Ik moet dan de hele pc rebooten.

Als ik eth1 eerst start en daarna eth0 krijg ik ook geen ip.

Omdat hij niet kan vernieuwen valt mijn verbinding steeds weg :(
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn????

Verwijderd

welke dhcp client gebruik je :?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit komt me best bekent voor weet je dat! (ook met RH6.2). Maar gelukkig heb ik met RH7.1 nu nergens last meer van, dus ik zou maar ff upgraden. (tenzij je dit al allemaal steeds handmatig hebt gedaan)

• leo2222
Ik draai nu +/- 1 jaar RH 6.2 Altijd goed gewerkt. Ik moest mun hd vervangen want die had bad sectors. Daarna kan ik niet meer releasen.

En welke client ik gebruik??
standaard van rh6.2 :)

En RH7.1 heb ik er ook tussendoor nog opgehad. Ik vond 6.2 lekkerder werken, overzichtelijker.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 17:37 schreef leo2222 het volgende:
Ik draai nu +/- 1 jaar RH 6.2 Altijd goed gewerkt. Ik moest mun hd vervangen want die had bad sectors. Daarna kan ik niet meer releasen.

En welke client ik gebruik??
standaard van rh6.2 :)

En RH7.1 heb ik er ook tussendoor nog opgehad. Ik vond 6.2 lekkerder werken, overzichtelijker.
Er was iets mis met de /sbin/ifup van RH-6.2, je moest daar iets veranderen om DHCP goed te laten werken....

Zie de DHCP mini-HOWTO op linuxdoc.org :P

• leo2222
Op donderdag 04 oktober 2001 19:44 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Er was iets mis met de /sbin/ifup van RH-6.2, je moest daar iets veranderen om DHCP goed te laten werken....

Zie de DHCP mini-HOWTO op linuxdoc.org :P
deze dus:
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/DHCP/x74.html

Ik heb het ff gelezen. Dat ging over hostname, dat is mijn probleem niet echt.

Bij mij werkt het totdat de andere netwerkaart aangaat/is geweest.
Hiervoor heeft RH6.2 er ook zo opgestaan, zonder iets te updaten en toch normaal werken.
Pagina: 1