Vraag over de Gericom(LIDL) Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Ik heb dus ook op 3 oktober z'n laptoppie gekocht. Ik ben er zeer tevreden mee. Alleen heb ik een probleem want als ik de laptop dus dichtdoe en dan weer open dan zie ik telkens weer een streep op het scherm, ook als ik die streep dan weer wegveeg. Dat betekend dat het scherm(de tft scherm) mn
onderkant raakt, het gedeelte net boven mn touchpas muis ding. Je ziet ook dat de zilver kleur er op die 2 delen waar ie hem raakt er ook af aan het gaan is(dat zijn de strepen op het scherm).
Hier een foto ter verduidlijking: http://members.home.nl/zorrie/Notebook/Resized/notebook%20front.jpg
(NB op deze foto kun je de strepen niet zien)

Mijn vraag is nou eigenlijk: Hebben andere kopers van deze laptop het zelfde probleem?

Laptop type : Gericom 1" Supersonic M6T MSW

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
hmm, zou het gelijk omruilen, ik vindt dat ernix ergens is dat iets op je scherm komt die is namelijk kwetsbaar.., ruil hem om en kijk als die andere die ook heeft..
het is namelijk een duur grapje als hij door dit euvel later kapot zou gaan en net buiten je garantie zit..

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Ja je hebt gelijk Kev0867
Ik zit hem nu net weer te bekijken, hij was net dus dicht en nu maak ik hem open en er staat weer die streep op, en het zilver bij mn toets bord vervaagt op die plekken steeds meer.

Alleen nu weet ik niet wat ik moet doen.
Naar de lidl gaan? Waar hij waarschijnlijk al niet meer te verkrijgen is..
Of terug sturen naar gericom?

Verwijderd

Ja, op laten halen... Die service zou je toch krijgen voor 2 jaar of heb ik de advert verkeerd gelezen.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Mijn vraag is nou eigenlijk: Hebben andere kopers van deze laptop het zelfde probleem?
Niet bij mijn model. Is ook erg vreemd dat ie dat bij jou doet, want dat scherm hoort dus best een aantal mm van de bovenkant bij het touchpad af te zitten.

Verwijderd

Yep ik heb het zelfde probeem!. Ik kan echter niet goed terug vinden waar het vandaan komt. Ik ben er ook nog niet helemaal van overtuigd dat hij mijn beeldscherm echt beschadigd. Maar ik hou het zeker in de gaten. Ach ja 2 jaar garantie he!!!!
PS. Kun je mij jou keyboard instellingen geven (en die in config.sys bij keyboard.sys)? Na het installeren van win2k ben ik mijn standaard instellingen kwijt, en zoals je al hebt gemerkt zijn de toets indelingen net iets anders.
Bedankt.

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Ik ben dus al terug geweest naar de lidl maar zoals ik al dacht ruilen ze hem daar niet om. Ik dus Gericom gebelt kreeg ik een aardige duitse vrouw aan de lijn, die het nederlands niet echt goed beheerste. Maar nu komt FedEx mn laptop dus maandag 8 okt ophalen en ze gaan hem naar duitsland brengen. En het duurt maximaal 10 dagen zei ze. Ik moet de laptop inpakken. En erbij vermelden op een briefje wat er mis mee is (dus van dat scherm en mn toetsenbord zit wat los).
Ze zei dat ze hem als goed is gaan vervangen omdat ze dat scherm niet kunnen fixen. Ik hoop het en dat het niet te lang mag duren *zucht* :Z
Yep ik heb het zelfde probeem!. Ik kan echter niet goed terug vinden waar het vandaan komt. Ik ben er ook nog niet helemaal van overtuigd dat hij mijn beeldscherm echt beschadigd
Arir ik dacht in het begin hetzelfde als jouw maar nu zijn het niet alleen maar strepen. Er zit nu bij de ene punt al een lelijke permanente vlek in het scherm die dus niet weg te wrijven is.
En arir moet ik je dus alleen die .sys filetjes mailen?
Dat is geen probleem
Zeg maar waar naar toe...

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
hopelijk krijg je een nieuwe..

Verwijderd

Bedankt Sur_G, zou je je config.sys willen mailen of posten?
Als je hem mailt mag dat wel naar rirad@hotmail.com.
Ik hoop niet dat het bij mij erger wordt. Ik heb hem nu al helemaal geconfigureerd!!!

• Sovereign
Ik had dit toevallig vandaag ook, had de laptoptas wat vol ingepakt en blijkbaar heeft het scherm dus net de randen lanks het touchpad geraakt. Maar dat zilver was makkelijk te verwijderen, dus om heel dat ding hiervoor nu terug te sturen is wel een erg drastische maatregel. Waarschijnlijk heeft het vervangingsmodel wat je terug krijgt precies hetzelfde probleem. :)

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Ja Ik snap wat je bedoelt.
Maar begrijp dat bij mij de laptop niet goed inelkaar zat en dat ie dus altijd de rand boven de touchpad aanraakte als die dichtging en als er dan ook nog wat druk op komt staan dan word het beeld permanent beschadigt, want dat was bij de mijne dus al het geval er zat al een vlek in :'(

Maar hopen dat ze snel een nieuwe sturen...Kunnen wij (alle nieuwe gericom) klanten ff gelijk kijken hoe het met de service staat van Gericom staat :)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Mmm, ik ga binnekort een laptop aanschaffen en ik zit er sterk over te denken (als ze em nog hebben liggen) om die te kopen...
Maar ff heel eerlijk, zonder trotse praatjes: is hij de moeite waard om te kopen? ondanks het eventuele minpuntje? Of is dat minpuntje zo groot dat het de aanschaf niet meer waard is?
Hoe is de laptop verder? Issie snel? Gaat de accu lang mee?

Rookworst zonder R is ook worst.

• BezurK
niemand?

• Sovereign
Ja hij is snel. :)

Accu gaat ~ 2 uur mee.

• BezurK
Op donderdag 11 oktober 2001 22:36 schreef Sovereign het volgende:
Ja hij is snel. :)

Accu gaat ~ 2 uur mee.
Dus..... De moeite (of het geld :)) waard?

Verwijderd

Ter info:
Bij onze firma hadden al 3 van de 7 mensen de touchpad-zilververf als puntjes op het tft-beeldscherm zitten.
Bij mij is, met meerdere wattips met wat spuuch en een brilledoekje met adem-condens, gelukt om de zilververf van het beeldscherm te verwijderen. :P
Een gedeeltelijke oorzaak van het probleem ligt aan een te volgepropte tas en/of een te grote mechanische belasting tegen de bovenzijde van een dichtgeklapte laptop. Want Gericom had dit moeten voorkomen.
Momenteel leg ik een brilledoekje bovenop de touchpad en klap de laptop dicht.
Uiteindelijk wil ik tijdens transport een dunne vilten hoes over het beelscherm te plaatsen, om beschadiging van de beeldscherm te voorkomen.

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Het is vandaag Zaterdag, en ik heb nog niks van mn laptoppie gehoord :'(
Maar ja ik hoop dat ik hem snel terug heb...

*zucht*

Hij is overigens wel de moeite waard alleen zat er bij mij dus die defect...

• Sovereign
Heb je geen service nummer gekregen? Op de Gericom site kun je dat invullen om de RMA status te checken.

Ik vraag me trouwens af hoe vaak Gericom hun FTP site met nieuwe drivers update. Ik heb zo het gevoel dat dit niet erg vaak gebeurt, en dat oudere notebooks vergeten worden als nieuwere uitkomen.

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Nou na 16 dagen nog steeds niks gehoord, terwijl het maar maximaal 10 werkdagen zou duren, ik heb ze al 2 x gebelt gister zeiden ze dat ze een boodschap door zouden sturen over mn laptop aan de technische dienst en als ze er iets meer over zouden weten dan zouden ze me bellen.

Sovereign ik heb in derdaad een RMA nr gehad maar alsik die op de gericom site invuld dan staat er dat hij niks kan vinden.... Raar he?

ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen het enigste wat ik kan doen is wachten ofniet? :'(

Booschap aan Gericom:
"Is het nou echt zo moeilijk om mij een nieuwe laptop te sturen???" :?

• Sovereign
Da's ook de reden waarom ik 'm niet had ingestuurd, meestal duren die dingen langer dan je denkt. :/

Hopelijk hoor je er gauw iets van!

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Nou nou ik heb hem eindelijk weer terug ik kreeg hem terug op 1 november, dat is 24 dagen na dat ik hem had opgestuurd..... Maar ja

Ik hem bekijken en ze hadden de onderdelen die beschadigd waren vervangen (dus waar het zilver vanaf was). Maar toen ik goed keek zag ik dat ze het scherm niet HADDEN VERVANGEN!!!!! :(
En daar ging het mij nu eigenlijk om, omdat daar nu z'n vlekje in zit (hij is daar beschadigd) dat stoorde mij het meest en dat stoort mij nu nog....
Ik neem hiet geen genoegen mee, want ik heb betaalt voor een nieuwe laptop en deze was beschadigd door hun productie fout...
Dus daar gaan we weer...

Wish me luck....

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Ik heb die laptop ook,
geen probleem mee.
Wel raken de hoekjes van de toetsen het scherm waardoor je puntjes op je scherm krijgt.
Maar die haal je makkelijk weg, mijn vorige 2 laptops hadden daar ook al last van.

En die site van Gericom, die zuigt..
Maar deze laptop ROELT !

• Sovereign
En daar ging het mij nu eigenlijk om, omdat daar nu z'n vlekje in zit (hij is daar beschadigd) dat stoorde mij het meest en dat stoort mij nu nog....
Dat vlekje is gewoon weg te poetsen. Daar zou ik Žm niet voor terug sturen.

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Hahaha...
Was dat maar waar, dat het weg te poetsen was...
Dan zat ik niet al die moeite te doen.
Kijk bij mij zit er echt en vlek in het scherm de pixels zijn kapot of beschadigd je kun het vlekje echt niet wegwrijven geloof me nou maar...
Maar het is gewoon heel irretant het vlekje is best opvallend...

ALs het weg te vegen was dan deed ik echt niet al die moeite.... want ik baal er ook van hoor.. |:(

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

Alleen begin ik te balen van de max resolutie van 1024x768..

• Sovereign
Kijk bij mij zit er echt en vlek in het scherm de pixels zijn kapot of beschadigd je kun het vlekje echt niet wegwrijven geloof me nou maar...
Maar het is gewoon heel irretant het vlekje is best opvallend...
Ik verzeker je, die vlek is weg te krijgen. Gebruik een doekje met micro-fibers en maak dat een beetje nat met water, en de vlek is weg. Vergeet niet, bij mij was er ook van dat zilverspul opgekomen en droog krijg je het inderdaad niet weggevreven.

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
Pffffff....
Ik snap best wat je bedoeld die vlekken zaten er bij mij toen ook op, maar die zijn er af...
Deze vlek zit er bij jouw niet, kijk toen ik hem kreeg (bleek later dus) zat hij niet goed inelkaar, het onderstel zat niet goed inelkaar geklikt waardoor mijn onderstuk veel verder naar boven kwam, maar dat zag ik in het begin niet. Dus zonder dat er enige druk ofzo op het scherm kwam te staan raakte hij bij dus het onderstel ALTIJD.. Dus omdat dat ding dus niet goed in elkaar zat Maar toen ik hem dus eens x heb meegenomen in mn laptop tas kwam er dus druk op te staan.... En toen is die scherm beschadigt....
Ze hebben hem dus nu gemaakt en goed inelkaar gezet en als ik hem nu dicht doe dan raakt het scherm heel mn onderkant niet, maar de vlek zit er al in...

Kijk ik kan heus wel zien of die vlek erop af erin zit.. en ik verzeker je hij zit er echt in....
Als je het zou zien dan zou je me wel geloven en begrijpen wat ik probeer te vertellen

• Newy

Newy

is het nog steeds Zat

Mijn scherm begint ook zoiets te vertonen..
Het toetsen bord staat ook een beetje bol, ik HAAT bdw die doorschijnende toetsen..
Ga maar een soort matje of kleedje maken voor over het toetsenbord :+

Enne heeft iemand met die laptop problemen met OpenGL apps ?

• Sovereign
Verrek, was deze thread vergeten. 8-)

Nog over die vlek, want ik ben nu niewschierig, is die dan gemaakt door dat "zilver" wat los is gekomen van de kast of door iets anders?

Al je toetsenbord bol staat lijkt me niet echt goed! Persoonlijk vind ik de doorschijnende toetsen mooi trouwens.

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Topicstarter
ja ik was het helemaal vergeten om hier nog te posten...
Maar dus voor een update ik heb mn Laptop dus weer opgestuurd naar Duitsland en er is mij nu beloofd dat het scherm vervangen zou worden maar het is nu 10 December en nog steeds weer nix gezien van mn laptop.
Vandaag wel een uur liggen bellen naar die RMA service nr maar kreeg niemand aan de lijn :(

Over die vlek; die is onstaan door het toestenbord...
het zijn zo een 30 pixels a 40 bij elkaar en dat kan dus echt niet...
NU al zo een 2 en een half maand geleden dat ik die laptop heb gekocht waarvan ik heb 23 dagen thuis heb gehad...
Ik heb ook altijd pech.... ;(

• gvrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 08:08
ik werk in een winkel en verkoop op gericom notebooks. ze kwamen hem op maandag halen en had um op woensdag terug. ben zeer te spreken over die gasten.:D

lator
Pagina: 1