Ik heb hier een freesco server staan geconfigureerd voor adsl. Ik moet alleen wel de nic's zien te wisselen aangezien ik een bnc aansluiting heb die op het lan moet gaan sturen en een utp om de adsl modem te pakken.
Helaas pakt freesco de bnc nic om connectie te maken met het modem. Dit moet dus gewisseld worden met de utp nic.
De netwerkkaartem zijn beiden goed, 't gaat me dus echt alleen om het wisselen van de connecties, zodat de goede kaart de juiste verbinding pakt.
titel: FREESCO i-net nic en lan nic via software wisselen
Helaas pakt freesco de bnc nic om connectie te maken met het modem. Dit moet dus gewisseld worden met de utp nic.
De netwerkkaartem zijn beiden goed, 't gaat me dus echt alleen om het wisselen van de connecties, zodat de goede kaart de juiste verbinding pakt.
titel: FREESCO i-net nic en lan nic via software wisselen
Verwijderd
In het kader van "simpele vraag, simpel antwoord" het volgende. Run de router in setup modus en draai daar de kaarten om eth0[intern]<-->eth1[naar modem].
tried that, no effect.
het gaat om 2 pci pnp nic's die beiden geinitaliseerd worden en het onafhankelijk van elkaar prima doen.
Ik moet een van die pci kaarten op de een of andere manier toch een irq zien toe te wijzen.
het gaat om 2 pci pnp nic's die beiden geinitaliseerd worden en het onafhankelijk van elkaar prima doen.
Ik moet een van die pci kaarten op de een of andere manier toch een irq zien toe te wijzen.