LAN-Party

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 19:04

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Hallo

ik weet niet precies wat dat is. Wat doe je daar nou PRECIES? Want als dat cool is (zoals zo veel mensen zeggen) dan ga ik misschien hier naartoe: boeskool.gamepoint.net

Op zich lijkt me dat cool, maar wat moet ik me er nou PRECIES bij voorstellen?

* AzzKickah is een LAN-n00b

Verwijderd

een lanparty is een bijeenkomst avn mensen, dat kan verscillen van 10 mensen (of minder) tot honderden mensen

die op een lan (netwerk) aangesloten zitten en files/games uitwisselen en spellen tegen elkaar spelen.
en dat dan voor en dag/2 dagen/1 week achter elkaar doen.

info: http://teamxl.gamepoint.net

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Meetsal zijn het een stel mensen die het leukvinden om te computeren...

Op een party speel je meestal spelletjes met elkaar over het netwerk speelt. Dit is veel leuker imho dan via het internet.

Ook wordt er soms enorme hoeveel heden bestanden gedeelt voor je bestanden-verzameling.

Verder een min puntje... je bent dagen na afloop nog gaar van het slaap gebrek, en soms tot twee weken na afloop loop je nog met vierkante ogen rond... :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 15:52 schreef Duur het volgende:
Meetsal zijn het een stel mensen die het leukvinden om te computeren...

Op een party speel je meestal spelletjes met elkaar over het netwerk speelt. Dit is veel leuker imho dan via het internet.

Ook wordt er soms enorme hoeveel heden bestanden gedeelt voor je bestanden-verzameling.

Verder een min puntje... je bent dagen na afloop nog gaar van het slaap gebrek, en soms tot twee weken na afloop loop je nog met vierkante ogen rond... :)
nadeel :? :P maar idd je bent goed brak, maar het is de moeite en het geld meestal wel waard :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

't Is een weekendje gamen, en ftp-en in een sporthal of een andere grote zaal...
Super vet als je van gamen houdt, en je MP3-collectie neemt enorm toe :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ja... maar hoe ziet zoiets eruit... en hoe werkt zoiets?

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Op donderdag 04 oktober 2001 16:32 schreef AzzKickah het volgende:
Een grote zaal vol met tafels met computers erop, en de bedoeling is dat jij er dan ook 1 (of meer) meeneemt om hem daar aan het netwerk (wat al aanwezig is) te hangen en vervolgens kun je gamen tegen de rest van de lanners :)

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op donderdag 04 oktober 2001 16:32 schreef AzzKickah het volgende:
dat zegt je voorganger toch? mensen die allemaal naast elkaar voor/achter (:?) tafels zitten met hun pc'tje, waarbij je je pc op de centrale hub prikt, tis meestal in een sporthal ofzo jah

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hoe ziet het er uit?

Gewoon een zaal met allemaal tafels waarop mensen hun PC's neerzetten en natuurlijk bijbehorende stoelen.

Hoe werkt het? PC neerzetten, Stekkers in het stopcontact, netwerk kabel in je netwerk kaart (bijzonder cruciaal voor een LAN -> Local Area Network Party) en meestal worden er OF IP addressen uitgedeeld of staat er een DHCP server.

Nou en dan start je je favorite game.. ik noem een UT, Q3A, CounterStrike, Zwahili-Strike, SheepScape etc .. en er zullen vast wel servers 'up' zijn.. Join een game en gaan met die banaan.

Meestal zijn er ook wedstrijden (compo's) voor bepaalde games waarvoor je je kan inschrijven etc etc.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Thanx! Klinkt vetjes! :)

• CU2morO
Op donderdag 04 oktober 2001 16:37 schreef tazzman het volgende:
Nou en dan start je je favorite game.. ik noem een UT, Q3A, CounterStrike, Zwahili-Strike, SheepScape etc .. en er zullen vast wel servers 'up' zijn.. Join een game en gaan met die banaan.
wow, zwahilistrike en sheepscape, die wil ik ook wel ff downen, weet jij mischien een ftp site??? :D

(haha, zul je zien, bestempelen ze dit als warez request :))

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Wat is dan beter aan te raden als je een lanparty voor 8 mensen organiseert (ik heb wel een hoop vreinden maar ie hebben niet zo snelle computer). Een hub of een switch?

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03-2025
* Doekoeman is begonnen met een seriele kabel voor warcaft.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• Redlum
Op donderdag 04 oktober 2001 16:42 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Wat is dan beter aan te raden als je een lanparty voor 8 mensen organiseert (ik heb wel een hoop vreinden maar ie hebben niet zo snelle computer). Een hub of een switch?
Maakt op een lan-party weinig uit.

• CU2morO
wow, zwahilistrike en sheepscape, die wil ik ook wel ff downen, weet jij mischien een ftp site??? :D

(haha, zul je zien, bestempelen ze dit als warez request :))

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Kan het gebeuren als je 24 pc op een hub heb staan dat door te weinig bandbreete het spel trager wordt
Op donderdag 04 oktober 2001 16:51 schreef GrimLord het volgende:

[..]

• Redlum
Op donderdag 04 oktober 2001 16:55 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Kan het gebeuren als je 24 pc op een hub heb staan dat door te weinig bandbreete het spel trager wordt
[..]
Als dat zo is ligt het waarschijnlijk niet aan de hub maar of je 10 of 100mbit gebruikt ;)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat is zo. Bedenk ook dat 2 gescheiden segmenten van 2x12 PC's een betere performance hebben dan 1 segment van 24, zeker met het gebruik van hubs ipv switches. (veel meer collisions en redundant traffic)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Atteman146
  • Laatst online: 09-02 15:59
Op donderdag 04 oktober 2001 16:42 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Voor 8 man is een 100 Mbit hubje om te gamen ruim voldoende.

• Atteman146
  • Laatst online: 09-02 15:59
Op donderdag 04 oktober 2001 16:51 schreef GrimLord het volgende:

[..]

Nou dat maakt toch echt ZEEEEEER veel uit.
Alleen niet voor 8 man :)

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Hoe ziet het er uit?

Gewoon een zaal met allemaal tafels waarop mensen hun PC's neerzetten en natuurlijk bijbehorende stoelen.

Hoe werkt het? PC neerzetten, Stekkers in het stopcontact, netwerk kabel in je netwerk kaart (bijzonder cruciaal voor een LAN -> Local Area Network Party) en meestal worden er OF IP addressen uitgedeeld of staat er een DHCP server.

Meestal zijn er ook wedstrijden (compo's) voor bepaalde games waarvoor je je kan inschrijven etc etc.
Agree, maar er zijn een paar maars in dit verhaal, een veel voorkomend feit op LAN's is dat het netwerk er uit ligt, oftewel dan ben je weer verdoemd naar je bots/singelplayer (een bekend voorbeeld is Ambience 2000, 1000 man in een school, ZONDER netwerk een weekendje lang :))...
Maar meestal is een LAN heel gezellig, je gaat er ook heen voor de gezelligheid, er hagt meestal een perfecte sfeer (kun je niet omschriijven, moet je meemaken)...
Wil je er meer over lezen check dan www.gameparty.net (NLD) of www.lanparty.com (USA) voor forums/foto''s etc!

PS: van het weekend ben ik op FreeLAN in Venlo te vinden...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Erhm nou ja, ik ga (ging) meestal naar kleinere LANs.. prive, man of 10 die ik allemaal goed kende.. of groter, man of 30 - 40 max.. Ik hou niet van die mega grote LAN Parties.

Pagina: 1