Toon posts:

kabeltje

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik vraag me eigenlijk af wat voor kabel er van de videokaart naar de tv moet, waar ik die kan halen, hoe duur ze zijn, en of er kabels van ongeveer 10-12 meter zin

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08
je bedoelt van de tv-out op je video kaart naar je tv ? dat zijn gewone "video kabeltjes" om het zo maar even te noemen, te halen bij elke electroboer (zelfs expert of flandria ofzo) en die heb je zelfs van 25 m

Verwijderd

Je moet eerst even kijken of je TV Super-VHS ondersteund.
Zo ja, dan moet je S-VHS kabel kopen, en als je over een lengte van 25 meter praat, zou ik zowiso een gold-plug nemen.
Want ik vrees dat een afstand van 25 meter wel een ENORM verlies zal geven.
Bij 10-12 meter is het toch aan te raden om voor de gold te gaan.

Als je TV het niet ondersteund moet je composiet kabel hebben.
dat is tulp-tulp.

Ikzelf heb het probleem dat ik die kabel nergens kan vinden in een lengte van 10 meter te krijgen met een gold plug.
Ik ga het eens in Eindhoven proberen.....

Oh ja: prijs:
10 meter gold schs kabel: Fl. 65,-
10 meter composiet ? 135,- heb je een dubbele
en voor een paar tientjes kan jum zelf in elkaar solderen, maar dat is niet aan te raden geloof ik Ivm. kwaliteit

Veel succes

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 15:47 schreef Reepie het volgende:
Ikzelf heb het probleem dat ik die kabel nergens kan vinden in een lengte van 10 meter te krijgen met een gold plug.
Daarom moet je ook gewoon zelf die kabel maken, dat is vaak kwalitatief nog een stuk beter ook... gewoon goeie kabel en vergulde pluggies halen, ben je èn goedkoper uit èn je hebt een mooiere kwaliteit.

/edit : jezus wat een prijzen die ik nu pas lees.... zelf maken dus !! en dat van die mindere kwaliteit klopt echt niet dus.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb 3 kabeltjes van 2 meter (composite, extra dik) met tussenstukjes aan elkaar gemaakt, en het heeft perfecte kwaliteit. f 25 in totaal.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op donderdag 04 oktober 2001 15:47 schreef Reepie het volgende:
Je moet eerst even kijken of je TV Super-VHS ondersteund.
Zo ja, dan moet je S-VHS kabel kopen
Ik denk dat ze je in de winkel heel hard uitlachen als je om s-VHS kabel komt vragen :P. En ik denk ook niet dat je TV s-VHS ondersteunt. Misschien dat als je kijkt of ie s-video ingangen heeft, dat je meer kans maakt :P.

Die dingen zijn het makkelijkste te herkennen aan de DIN pluggen, als die erop zit, dan zit je zoiezo goed. Als die er niet op zit, of alleen aan de voorkant, kan je ook ff in de manual kijken bij de scart in/uitgangen. Als er pinnen voor Y/C in zijn, dan ondersteunt je tv ook s-video in.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 17:22 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik denk dat ze je in de winkel heel hard uitlachen als je om s-VHS kabel komt vragen :P. En ik denk ook niet dat je TV s-VHS ondersteunt. Misschien dat als je kijkt of ie s-video ingangen heeft, dat je meer kans maakt :P.
Sorry voor de eventuele benaming, maar uitlachen is ook wel weer heel erg overdreven,
EN er zijn legio televisie's die geen aparte s-video ingangen hebben, maar waar je die s-video gewoon om een scart blokje aan sluit. Dan moet je wel weten of je tv dat ook aankan, anders heb je alleen maar zwart wit. ik weet niet exact hoe dat ext. kanaal heet, maar volgens mij Y/c.
op sommige tv's ook wel DVD. (AV1, AV2, DVD )

Trouwens nog bedankt voor de tip over het zelf maken van kabels, want er is mij dus verteld dat dat bagger is, ik ga het gelijk proberen..
Pagina: 1