Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat is jouw rol in UT Facing Worlds, en heb je taktieken?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:28
Zoals je al aan het topic kunt zien, ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal doen wanneer jullie Facing Worlds spelen in UT. Dit is zo'n beetje de enige map die ik speel (online) en wil wel eens taktieken uitwisselen. :)

Zelf vind ik het heel leuk om sniper te spelen (on top of het gebouw) en snipers van de tegenstander te neerhalen. Soms ga ik langs de zijkant van the enemy building omlaag en kom ik snipertjes tegen. Dat vind ik altijd het leukste. >:) :)

Aan de andere kant, met de kills schiet het op die manier niet zo op. Ik bedoel, wanneer ik 'beneden' rondloop met de raketwerper ben ik vaak productiever als het om de kills gaat. Verdedigen gaat me wel redelijk af.

Een flag jatten gaat bij mij wat moeilijker, dus dat laat ik wel aan de pros over. Ik ben vaak al dood nog voordat ik the enemy building binnen ben. :) Daarnaast ben ik ook niet goed in het retrieven van me eigen flag, mocht die gejat zijn. :(

Tips:
Wanneer ik de flag heb, ren ik vaak door de teleport naar boven om vervolgens langs de zijkant naar beneden te gaan, of ik ga wat heen en weer met diezelfde teleporter (om de enemy op een dwaalspoor te zetten) en door de main entrance ofzo naar buiten.

Ik zie dat mijn tegenstanders dit truukje vaak ook toepassen en trap er niet vaak meer in. :)

Opmerkelijk:
Wanneer ik snipe (boven op mijn teams gebouw), wordt ik soms al ge-headshot nog voordat ik een enemy zie. Hoe kan dat? Kunnen ze het topje van m'n kop al zien nog voordat ik over de rand heen kan kijken naar de overkant? En nee, er staat geen enemy tussen de vlammen op het gebouw. ;)

Dan nog een vraagje: ik heb ergens gelezen dat het ook mogelijk zou zijn om iemand in je personal teleporter op te zuigen oid. Hoe gaat dat in z'n werk?

Verwijderd

Ik speel Face ook wel online, maar ik vind dit geen leuke map. Teveel respawn campers en portal campers.
Mijn tip voor dit veld is om te leren tele-running, dat is rennen mbv de translocator. Een andere tip is het om andere velden te spelen online, van snipen op Face word je geen betere speler. Je moet leren om al rennend te kunnen snipen.
En leer de shock rifle combo, ook een goed wapen op Face.
Wanneer ik snipe (boven op mijn teams gebouw), wordt ik soms al ge-headshot nog voordat ik een enemy zie. Hoe kan dat? Kunnen ze het topje van m'n kop al zien nog voordat ik over de rand heen kan kijken naar de overkant?
Er zitten vaak spelers gehurkt op de schuine rand op de top en die zien alleen maar jouw hoofd als je op de top verschijnt. Ook zitten er nog wel eens tegenstanders op top van je eigen basis.
Dan nog een vraagje: ik heb ergens gelezen dat het ook mogelijk zou zijn om iemand in je personal teleporter op te zuigen oid. Hoe gaat dat in z'n werk?
Telefraggen? Dan gooi je je translocator naar een tegenstander en teleporteer je als de translocator bijna de tegenstander raakt. Je teleporteert dan ahw in je tegenstander, die dan explodeert. Je kunt dit mooi oefenen tegen novice bots.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Verdedigen doe je met schock combo's. Met een beetje mazzl komen ze niet eens meer in je basis. ;)
Aanvallen doe je met een hoop rockets, en als je de quad hebt kan je een mooie weg banen. Zorg wel voor backup.

Telepunten is ook wel geinig in Fase. Bovenop de toren je TL weg knallen met je piston op de toren van de gegenstander. Sta je opeens achter de defence.

Verwijderd

Mijn rol is meestal die van gibletje :'(

Dit gaat zwaar veranderen wanner ik m'n nieuwe systeem bij elkaar heb gespaard :9 >:)

• Tuinhark
Ja, telefraggen ken ik nog wel van Doom. ;) Maar ik bedoel echt opzuigen.. Maar heb het geloof ik ook nog nooit echt gezien. Zal wel een foutief tekstje zijn geweest. :) Maar het is me al eens voorgekomen dat iemand me ging 'aanvallen' met z'n translocator. Das erg als je dan wordt gekild. :P

De shockrifle combo kende ik. Zelf vind ik dat nog ERG lastig om voor elkaar te krijgen, dus doe ik dat nooit. Maar idd wel krachtig.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

Ik heb een hele simpele tactiek. Ik ren naar binnen, schiet iedereen dood die in de weg staat pak de vlag, en ga weer weg.
Je zult zien dat dit echt de beste tactiek is. :)

En trouwens, in Lavagiant heb je ook een hele leuke. Pak je translocator en schiet um recht omhoog. Pak dan je piston, en schiet um naar de overkant. Als je dat een beetje kan...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik weet niet hoe je dat voor mekaar krijg Clay, maar ik schiet altijd te laat met de impact hammer, moeilijk in te schatten wanneer je moet schieten :(

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
van InstaGib positie vindt ik Face nix aan. Ik heb een keer face gespeeld op een gewone server en die lui waren alleen maar aan het gooien met die translocator, dat vindt ik weer ge barst aan.

Ik speel alleen maar insta gib... vindt ik veel leuker, heel soms wel eens een keer gewoon maar zonder die translocator die vindt ik echt nix aan.

Wat ook een leuke map is, id de CTF tutorial map. Die hebben ik en 2 andere clan leden tegen 3 GoD leden gesleeld (InstaGib natuurlijk). En toen ging het er niet om wie als eerste 5 flag caputers had... maar gewoon voor de lol. Naar de vlag van de vijand rennen en zo lang mogelijk met de vlag in leven blijven... Das pas de truuc... vooral in de tutorial map. :P

Verwijderd

mijn rol is

Disconnect typen

ik heb zo een diepgewortelde haat tegen dat level dat ik het weiger te spelen, behalve als het voor een war is en het echt niet anders kan.

Dan ga ik meestal verdedigen, beetje shockhoeren en rocketsraggen

Verwijderd

SNIPEN!!!!!!!!!!!
Je haalt makkelijk 4 x monster kill achter elkaar als je sniped op de respawn plekken van de enemy!!!!!!

Verwijderd

Don't feed the troll

• Goingin
  • Laatst online: 08-02-2023
Zeg Sn@ke, tegenwoordig noemt men dat spawncamping, en dat word je zwaar aangerekent.

Ik haat dat soort mensen eigenlijk :(
Maar ik bedoel het niet persoonlijk :)

• Tuinhark
Aan de andere kant... als je daar aan weet te ontsnappen, getuigt dat van je skils. :)

Maar natuurlijk is dat errug lame. :(

• Gert
Als je respawnt kan je een x aantal seconden niets doen, terwijl je wel neer gehaald kan worden. Dat is ook het lame eraan.

Je kan trouwens ook met je shock achter het respawn punt van de tegenstander gaan staan en de respawners dood combo'en. Duurt even voor ze door hebben waar je eik staat...

Maar dat is dus ook LAME.

Verwijderd

Het is misschien lame, maar wel lachen :D
Headshots ownen :)

• johnwoo
  • Laatst online: 13-11 13:00

johnwoo

3S-GTE

Als je respawnt kan je een x aantal seconden niets doen
Is dat zo? Ik heb (in Face) toch regelmatig dat als ik, al schietend, neer word gehaald aan hun kant en respawn naast m'n eigen basis, dat ik er dan direct eentje neerhaal :) helemaal aan de andere kant.

edit: ik gebruik dus InstaGib...
Waarschijnlijk komt dat dan omdat ik al schietend neer wordt gehaald, en dus direct weer terug ben omdat ik op het knopje blijf rammen :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Je bent waarschijnlijk een erg slechte speler als je moet respawn campen om headshots te halen.
Aan de andere kant... als je daar aan weet te ontsnappen, getuigt dat van je skils.
Heeft niets met skills te maken. Als je weet dat er een respawn camper is op Face, gewoon direct na links/rechts drukken als je respawned, dan raken ze je echt niet. Tenzij het een lpb is die camped.
Als je respawnt kan je een x aantal seconden niets doen, terwijl je wel neer gehaald kan worden.
Dit kan met je ping te maken hebben. Een lpb respawn camper kan sneller reageren dan een hpb.

• Tuinhark
Dit kan met je ping te maken hebben. Een lpb respawn camper kan sneller reageren dan een hpb
idd. Als het level net opnieuw begint, valt het me wel op dat 'iedereen' van me team er al staat, maar niet beweegt. Als je heel snel bent, kun je de sniper gun pakken, inzoomen en aan de overkant een headshot halen. Dus niet gaan campen en iedereen afschieten. Hoe wordt hier over gedacht?

Verwijderd

Zolang je niet campt is er toch geen probleem, enne in CTF bestaat er niet zoiets als campen, dat heet positiespel.

Camper zijn de makkelijkste doelwitten, dus gewoon minder zeuren en meer raggen.

Sniperen werkt toch alleen maar op public servers, omdat al die knuppels samen aanvallen en omdat tactiek een vies woord is.

In echte wars schiet je geen reet op met dat snipen.

offtopic:
Laatst trouwens op een public server een hele degelijke pot gespeeld, iedereen had z'n positie en hield zich daaraan, we maakten ook gehakt van de tegenstander die allemaal als kippen zonder kop rond renden
Het kan dus wel ;)

Verwijderd

Zolang je niet campt is er toch geen probleem, enne in CTF bestaat er niet zoiets als campen, dat heet positiespel.
Speel jij maar eens een keer Face als ene Lynxeffect meedoet. Ik speel de laatste tijd veel op Wireplay servers omdat ik daar goede pings haal. Nou die gast zit dus van begin tot eind te respawn campen. De reden: Ngworldstats. Hij gaf het zelf toe. Hij doet niet me aan het spel, maar speelt helemaal voor zichzelf en irriteert andere spelers. Het interesseert hem niets of de tegenstander de vlag heeft of zijn eigen team, hij gaat stug door met campen.
Zulke gasten verpesten dus wel een map als Face.

• Tuinhark
Absoluut :(

Maar (voor alle duidelijkheid) wat ik dus bedoelde; level begint, je pakt snel de sniper gun (loopt richting ingang eigen gebouw), zoomt, head shot aan de overkant (first blood!), zoomt uit, ga je gebouw binnen.

Dus dit alles terwijl je loopt ofzo. Is dit ook lame? Ik vind dit een twijfel geval.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 15:39
Niet echt dus, je aimt nog steeds op net gespawnde spelers.

Anyway, ik snipe echt never in Facing Worlds, ik vind 1 of 2 snipers op een team van 7 meer dan voldoende (vaak zijn er nog meer van die snipe gasten jammergenoeg).

Face is een ruling level, maar voor de spelers die echt iets willen en kunnen is er echt geen lol aan als ze van 2 kanten voortdurend door 3,4 of 5 snipers op de korrel genomen worden. Ik heb geen problemen om 2 snipers te ontwijken, maar met meer wordt het echt een huzarenstukje om naar de overkant te komen (om maar niet te spreken van terug).

Als ik merk dat er zoveel snipers zijn, dan ben ik snel weg. Niet zozeer omdat al die snipers er zijn, maar omdat er dan ook niet fatsoenlijk aangevallen wordt vanaf de andere kant.

Dus mijn tip om Face leuk te houden voor iedereen : hou het snipen beperkt tot 1 of 2 mensen per team.

Gisteren heb ik met m'n clan trouwens nog even gewonnen op Face =) (16-0 , 21-0 - 2x20min)

[WOS]foser http://www.utinferno.co.uk/wos

• foser
Oh ja, en wil je een beetje serieus spelen op Face, leer dan combo-en ;) Er zijn maar weinig spelers die langs een goeie combo verdediger weten te komen.

• Gert
Speel jij maar eens een keer Face als ene Lynxeffect meedoet
Dat zal niet snel gebeuren

"ik heb zo een diepgewortelde haat tegen dat level dat ik het weiger te spelen"

To bad dat deze map in bijna elke league gespeelt wordt... ;)

Bdw, ik val denk ik ook onder de lpb's (50 gem :)), maar campen is dan niet makkelijker, of ik kan het gewoon niet...

• elmuerte
  • Laatst online: 06-11 22:53
in CTF is er nix mis met campen.... als je verdedigd is het bijna een must...
Maar er is WEL wat mis met "spawn-campen" dat is gewoon niet leuk meer. Je moet je tegenstanders wel een kans geven.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
Camper zijn de makkelijkste doelwitten, dus gewoon minder zeuren en meer raggen.
hier ben ik het wel mee eens.
Iedereen moet doen wat ie leuk vind (campers zijn mooie doelen :))
Ik heb niets tegen campen (wel tegen alleen campen naar spawn points), maar als mensen alleen om de stats gaan spelen irriteert dat soms wel
(zeker als je in een team CTF speelt)

"Tactiek":
Als ik de vlag probeer te pakken,translocate ik naar de overkant (wegschieten van mn translocator ben ik nog aan het oefenen)
en ga ik via de telporter omhoog en ga via de zijkant naar mn eigen toern (en dan veel zigzaggen ed en zoveel mogelijk teammates opzoeken)
Als ik probeer te verdedigen dan ga ik aan de zijkant van de vijandelijke toren staan en schiet de vijanden af (tot ze het doorhebben) of ik loop een beetje rond bij de ingang om degene die de vlag haalt te beschermen.

ziet u allen :)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Maar er is WEL wat mis met "spawn-campen" dat is gewoon niet leuk meer. Je moet je tegenstanders wel een kans geven.
Piston camping is ook erg lame, vooral als het iemand is die dat bovenop de toren doet.

Verwijderd

Hoezo lame?

dan moet je em maar afmaken, enne als je er met z'n 2en doorgaat, dan kan ie je nooit allebei doodpistonnen.

Het is extreem handig als je zelf de flag hebt, je vlucht het dak op, pistont de eerste dood, en spring dan het dak af, geeft je weer even wat tijd.

Maarreh ik haat face, dus ik vind alles daar Lame ;)

Ik ben meer liefhebber van "dichte" levels als Command, Coret, Niven.

Daar komt het meer aan op skillz vind ik, en tactieken. Kijken wie het best in kleine ruimte manouvreert, maakt combo'en moeilijker en ook rocketspawnen is erg moeilijk (om iedere hoek 6 raketten raggen).

Verwijderd

Het is extreem handig als je zelf de flag hebt, je vlucht het dak op, pistont de eerste dood, en spring dan het dak af, geeft je weer even wat tijd.Geef mij maar Lava Giant en November.
Ja, maar je hebt ook lui die er de hele dag blijven staan. Ik vind dit gewoon jammer van een veld als Face, wat toch imho een erg goed gemaakt veld is.

Ik hou van grote velden waar je rond kan lopen en met sniper rifle al lopend headshots kan halen. Ook ben ik een Combo whore dus ruimte heeft bij mij de voorkeur. Face heeft teveel lamers, dus die valt bij mij helaas af. Veel van die kleine velden vind ik ook leuk.

Het probleem met die kleine velden is flak whoring. Daar komt meestal weinig skill bij kijken en er zijn veel lui die dat doen.

Ik heb trouwens net nog een potje November gespeelt. Heb een beetje lopen bio sludge whoring, erg leuk :) Alleen wel jammer dat een van de blauwen die net onze vlag had direct begon te zeveren over campen, toen ik hem de volle laag gaf. Wel triest dat mensen direct lopen te zeuren over campen als je gewoon door de basis loopt en de vlag verdedigd.

• foser
allemaal geouwewhore hier ;)

Maar ik ben het wel met je eens wat betreft die flak-hoeren, is geen kunst aan in een kleine ruimte (wie het meest opgeladen is wint ;)). Zelfde geld ook voor de ripper, ook zo'n wapen wat je maar een beetje in een dichte ruimte rond moet schieten om wat kills te halen.

• Gert
Moet je in een kleine ruimte de flak eens tegen de muur schieten, dan merk je dat je toch wel enige skills moet hebben om te over leven....

• foser
Da's ook het hele doel niet, muren raken...
Moet je dus ook niet doen :)

• blouweKip
Wat is "flak-whoring"?

• Gert
Dat is dat je de hele tijd met een flak rondsjouwt en daar mensen aan bagger mee schiet. Schijnt niet te mogen, je fav wapen gebruiken...

• blouweKip
gert: ik had al zon idee...
Ik zie ook niet in waarom dat "not done" is.

Ikzelf gebruik m bv behoorlijk veel omdat het een goed en lekker wapen is, waarom zou ik dan in hemelsnaam een ander wapen gebruiken?
Alleen omdat andere mensen er niet mee kunnen omgaan?
Kan ik ook wel gaan zeuren over die lui die me aan een tijdje geleden aan gort knalden met de shock rifle (lukt me nu gelukkig ook wel aardig).

Verwijderd

Is een echte team-play map. Ik heb een tacktiek door
- eerst te verdedigen
- verkennen waar tegenstanders zijn
- flag pakken
- door portal naar redeemer gaan
- draai me om en schiet met de redeemer tegen de muur
- hierdoor kill ik mezelf, maar de flag schiet door naar de homebase
- ik of een teammate raap de flag weer op en scoor puntje

moet je wel met teamers spelen die dit weten, anders schiet het niet op.

• Tuinhark
Hier is nog een grappige:

je schiet op de 'brug' iemand aan gort met 5 raketten ofzo (wel guided, anders werket het niet).

Dan, wanneer die iemand weer is gespawnd, vliegen die raketten weer op die persoon af. Werkt dus ook alleen als die persoon aan de goede kant van het gebouw spawnt.

Werkt erg goed met domme en langzame bots. :)

Verwijderd

Ikzelf gebruik m bv behoorlijk veel omdat het een goed en lekker wapen is, waarom zou ik dan in hemelsnaam een ander wapen gebruiken?
Alleen omdat andere mensen er niet mee kunnen omgaan?
Kan ik ook wel gaan zeuren over die lui die me aan een tijdje geleden aan gort knalden met de shock rifle (lukt me nu gelukkig ook wel aardig).
Als er 1 wapens is waar iedereen mee kan omgaan is het wel de flak canon, dus dat heeft er niets mee te maken.

Toen ik net UT had, was ik ook alleen maar aan het flak spammen. En op sommige velden loopt iedereen maar met flak te smijten, zodat het niets meer met skill te maken heeft, maar puur met geluk. De stukken gloeiend lood van verschillende spelers vliegen je om de oren, zonder dat ook maar iemand richt.

Je mag van mij best flak gebruiken, maar overdrijf niet. Gebruik, zoals ik nu veel doe, de secondary fire wat meer.

De spreiding van de flak is mij net iets te groot, vereist te weinig skill.

• blouweKip
mmm...als het niets met skill te maken zou hebben zou dat betekenen dat iedereen het statistisch gezien ongeveer even vaak zou winnen (als iedereen het flak cannon gebruikt).
Dat is echter nooit het geval, het gaat ook om efficiency e.d (dat heeft zeker met skill te maken)...alle wapens hebben in UT op een of andere manier iets sterks wat mensen die dat wapen niet (kunnen) gebruiken dan maar weer gaan afzeiken.

maar ja, als je maar plezier hebt...

Verwijderd

Ik persoonlijk vind nog altijd het beste wapen is een 2 pistolen combo alla JOHN WOO. Dat ruled dus echt vet met twee fan die pistolen de tegenstander blijven kapot knallen met vlugge zijwaardse bewegingen zodat hij jou niet kan raken.

Verwijderd

ER bestaat niet zoiets als wapen-whoring

dat is een kreet bedacht door mensen die gewoon zelf niet met zo'n wapen kunnen omgaan.

ik kan met alle wapens winnen, alleen de flak is mij favoriet.

Als je online andere mensen tegenkomt die ook goed met de flak omgaan kan het heel spannend worden, dan krijg je echt van "dansen des doods"
Das extreem spannend en cool om te doen.

Je hebt nu namelijk:
PistonWhores
ShockWhores
RocketWhores
FlakWhores
SniperWhores

JA HALLO, WELK WAPEN MAG IK WEL GEBRUIKEN??

Het verreist skill om ieder wapen ten volle te benutten en het verreist ook skill om je hier tegen te verweren.

het enige Whoring waar ik op tegen ben is ClanWhoring.

Wij hebben laatst 3 matches achter elkaar gespeeld waar steeds dezelfde gast in speelde!!

die idioot zat in 3 clans en bleef ons iedere keer uitdagen, steeds met een andere clan, nou als iets LAME is.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ik gebruik met flak altijd secondaryt fire
veel beter
ik gebruik met bijna alle wapens trouwens de secondary fire

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Gert
Ik ben trouwens machinegunwhore. Dat wapen is erg lekker als je niet zo goed kan richten.

Wanneer ben je clanwhore? Bij meer dan 2 neem ik aan, dus ik ben alleen clanslet ;)

• foser
Hmmm, eigenlijk ben ik alleen nog maar de term combo-whore echt vaker tegengekomen. Het is gewoon zo dat je als je je in een wapen specialiseert je daar gewoon erg veel dingen mee kan doen die anderen moeilijk kunnen. (Ik kan het weten als combo-whore ;))

Maar ik heb eens een partijtje tegen een paar {WM}-ers gespeeld en die konden vanaf een enorme afstand me nog zuiver raken met hun machinegun, iets wat ik zeker (nog) niet kan. Gewoon *veel* oefenen met een wapen dus =) Todat je een alround whore bent :)

Verwijderd

hhmm ik ben dan een rocketwhore...

gaaf man, loop je met zo'n ding rond, komt er zo'n irritant mannetje heel erg om je heen springen! (bang voor rakketten!) even je muis sensity op 10 zetten, en dan goed kijken welke kant ie dan opspringt en dan snel omdraaien naar links of rechts en dan BOOM! voor dat ie de grond raakt is ie al opgeblazen!

hhm shock rifle is ook cool, heb je van die ventjes die sneaky denken te zijn... komen ze van ver naar je toe, doe je net of je het niet doorhebt en dan boom eerste schot! BOOM! 2e schot... en dan zie je hem zo lekker uitelkaar spatten! haha ziek eigenlijk!

Verwijderd

foser:

met een machine gun iemand van ver raken is niet moeilijk hoor! je moet gewoon de muis goed weten te hanteren (richtertje op hem houden hoe die ook beweegt)

en dan PRIMAIR fire gebruiken, dan gaan de kogels recht naar het doel waar je richtertje is.. met secundair wijken ze allemaal erg af! (op verre afstand)

• foser
yep, dat weet ik wel, maar zelfs dan is het een kunststukje, want ze raakten m'n ongeveer vanaf de andere kant van de map (een custom map gemaakt door LadySophie). Ongeveer te vergelijken met de afstand van het midden van Face tot binnenin een v/d torens.

Verwijderd

Een allround whore zal ik wel nooit worden, want de pulse rifle is erg lastig om effectief te gebruiken. De primary fire is erg traag en heeft een tamelijk kort bereik en de secondary fire is met mijn ping niet te doen. Wel jammer want de secondary fire richt veel schade aan.

Verwijderd

Die secundary fire is ZIEK

heb laatst een voor de gein met de pulse zitten spelen, en mensen met een rocket of flak zijn gewoon kansloos.

je circelt een paar rondje om ze heen en dood.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmm ik haal er altijd 2 door elkaar die scondary van de pulserifle is toch die straal die een beetje op de shaft lijkt van Quake???

dies goed man lekker simpel lekker makkelijk richten en in no time zijn ze dood

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• foser
De combo, das pas erg =) Mooie manier om een fullpoweredup tegenstander mee uit te schakelen (dus 199 health, 199 armor), als je d'r goed mee overweg kunt dan ;)
Ik had er laatst nog een die dacht dat ik cheatte (vinnik toch altijd wel een soort van compliment :))

BTW Scimitar, hebben wij niet een friendly binnenkort ?

Grtn,
[WOS]foser

Verwijderd

ja maandag.

• foser
Looking forward to it =)

Verwijderd

kVind het wel lachu om lammetjes te killen.
in face naar de overkant sprinten om daar alle snipers ff van de vaste plekkie af te knallen. t mooiste is dat die sukkels zo geconsentreerd zijn op de respawn plekken aan de overkant dat ze niet eens door hebben dat je er bent :) :)...Zelf zit ik alleen op de rand als mijn team de vlag heeft om back-up te geven. Kben misschien niet de beste als het gaat om het pakken van de vlag, maar ik ben wel een goeie man om de weg een beetje op te schonen voor een ander. daarnaast vind ik het relax om een beetje inbase te blijven...hey verdedigers heb je ook nodig natuurlijk!!!!

• Tuinhark
Speelde net trouwens een potje UT met 16 bots, Facing Worlds. Bij de tegenstanders zat er eentje die echt goed was. :) Logue. Die deed ook de shock-combo enzo... ARGH!!

• johnwoo
  • Laatst online: 13-11 13:00

johnwoo

3S-GTE

Bij de tegenstanders zat er eentje die echt goed was. Logue.
Da's Loque zeker? Van die bot heb ik ook regelmatig last. Degene die de AI van die bot heeft verzonnen zouden ze moeten ... (vul zelf in)

Ik bedoel, hij doet soms dingen die onmogelijk zijn (/lijken) Bijvoorbeeld: laatst speelde ik met 2 vrienden over een LAN, 3 tegen 3 (us vs. the Bots). Wij spelen altijd met InstaGib. Normaal is dat een eitje, ook op Godlike (wij gaan altijd voor zoveel mogelijk frags in Face - een van ons pakt de vlag [zodat de bots naar je toe komen], dan gaan we met z'n 3en halverwege de helling staan en knallen maar :)). Maar als Loque erbij zit dan moet je echt moeite doen om die vlag thuis te krijgen. Regelmatig verschijnt Loque dan bovenaan de helling en haalt ons allemaal minstens 3x op rij neer voordat iemand uberhaupt de kans krijgt om z'n muis naar zijn kant te draaien. Die bot schiet gewoon veel sneller dan dat zo'n enhanced shock rifle herlaadt. Hij maakt makkelijk 5 kills in een seconde, terwijl onze rifles hooguit 2x per seconde schieten. Hoe doet ie dat!?
Of als ie staat te verdedigen en jij wilt naar de overkant, dan ben je instantly dood zodra jij jouw kop ook maar één centimeter over de rand steekt. :(

Zo, ff m'n ei kwijt. :)

O ja, Tamerlane is ook zo'n bot die goed is, maar nog niet half zo goed als Loque.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Gert
Ach, dan zet je het op novice en geef je hem eens een flink pak voor zijn broek >:)

Verwijderd

Die Loque kan ook aardig overweg met een sniper rifle. Maar hij schiet heus niet sneller, hij kan gewoon sneller richten.
Wat soms wel irritant is is dat die bots in een duel altijd precies weten waar je bent. Dus ook al schiet je een bot met rockets een eind de lucht in, dan nog weten ze je soms vanuit de lucht precies te raken.
Ze raken nooit de richting kwijt. Online sta ik nog wel eens tegen een muur aan, na geraakt te door een shock rifle combo, dan weet je niet meer waar je bent. Die bots weten precies waar ze staan, draaien zich naar je om en schieten goed raak :(

• Tuinhark
Gert, nee, natuurlijk speel je op Godlike. >:)

Tja, het viel me op he.. Ik was die bot nog niet eerder tegengekomen (of hij zat in m'n team ;)), ook aangezien pas bij versie 4.13 van UT bots boven nummertje 16 worden gekozen.

Heel lang heb ik een probleem met 4.13 gehad, waardoor ik nog steeds met 4.05 speelde.

Maar goed, ik verloor wel mooi met 20 tegen 12 ofzo. Ik moet maar eens even kont gaan schoppen. :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:09

Exterazzo

Qeasy

Foser:
dus 199 health, 199 armor
Je kan maar max 150 armor

Audentia

Verwijderd

ff opmerking over het raken van een tegenstander op afstand met chaingun: Of hij kan gewoon goed mikken OF hij gebruikte de auto aim functie. Dat maakt het erg makkelijk.

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

rafthor » Auto Aim funktie¿ Hebben wij het wel over hetzelfde spel¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Auto-aim werkt niet online.

• Gert
Altijd als ik langs kom roepen ze van wel >:)

Met machine gun iemand neer maaien is echt niet zo moeilijk. Je kan ook prima sniperen zonder dat vizier dus dat moet metr andere wapens ook kunnen (zoals instagib rifle).

• foser
Ik heb eigenlijk maar 1 overheersende taktiek, die bekend staat als 'de taktiek van de verschroeide aarde' >:)

Werkt meestal best >:)

• Tuinhark
Die auto-aim is alleen 'vertikaal'. (Ik weet niet of het uitgeschakeld is online.) Dus als je op iemand richt, en je richt iets te laag of te hoog, zal die bijsturen. Als je iets te ver naar links/rechts mikt, niet.

Dit was bij Doom t/m Duke3D wel anders. :9

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-11 16:35
Facing world staat ook bekend als een Camper level , al die kut ventjes met die snipers overal, gewoon oversteken met de teleporter als een maniak:-)

Verwijderd

als auto aim aanstaat op server dan werkt ut in ut.

Verwijderd

D'r is ook nog een plekje op face die ik niemand anders ooit heb zien gebruiken. Heel makkelijk om vandaan te verdedigen. Tegenover de vlag, bovenop de richel die net boven de vlam 'n beetje uitsteekt. Met de translocator kun je er komen. Als je dan zo ver mogelijk naar vooren gaat staan kun je aanvallers makkelijk op tijd zien aankomen, en deze kijken nooit naar boven als ze je base binnenkomen. Effe je rocketlauncher opladen, goed timen, en net als ie de vlag pakt, KABOOOOOM! Hell from above!! En natuurlijk vet scoren wanneer je de vlag terugbrengt :)

• foser
Hmmm...nou, ik heb dat vaak zat gedaan en ik heb het ook genoeg zien doen, maar het is puur campen. Nog zo'n plekje: de toorts rechts v/d vlag (vanaf 'jouw' plekje gezien). Mensen die dan bij het binnenkomen direct voor de vlag gaan spring je zo in de rug.

• Gert
Dat zijn van die punten waar bij het binnenkomen een paar rockets naar toe gestuurd worden...

Verwijderd

Zulke plekjes werken maar even, want een volgende keer weet een aanvaller dat er iemand op die plekjes staat. Tegen echt goede spelers is Face een ramp om je basis te moeten verdedigen. Ze komen dan binnen via alle teleporters en via de amp-ledge.

Verwijderd

Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen er keer op keer in trappen tijdens online games...

Ik ben zowiezo niet zo'n fan van Face 1 of 2. Geef mij maar 'realistische' levels zoals CTF-ProjectX of CTF-Conquest. Ik speel de laatste tijd trouwens ook alleen maar Counterstrike. Ben verslaafd, wat is die mod GOED!

• Tuinhark
Nog een aantal puntjes: (misschien intikkertjes voor sommigen ;))
  • <li>Als je gaat snipen aan de zijkant van het gebouw, moet je zo ver mogelijk naar achteren staan, op de rand van de ledge, zodat wanneer je niet-fataal wordt geraakt door een sniper aan de andere kant, je niet nog een keer kunt worden geraakt omdat je van de ledge afvalt. -- Moet je op de laagst ledge gaan staan natuurlijk. ;)<li>Als newbie, zoek een server waar, wanneer je de wapens oppakt, ze ook verdwijnen en dus niet blijven liggen (persistent weapons?). Dit zorgt voor de meeste pret en geeft iedereen een kans -- mits de spelersgroep niet te groot is.<li>Wanneer je de vlag hebt, en (constant!!) bovenop je gebouw staat te wachten met je piston bij de teleport (omdat je eigen flag ook ontbreekt), ben je niet slim bezig -- sooner or later kom ik langs en knal een raket in je mik. [b]{FLeX}hAcK returns the Red flag[/b] :) Ik ben dan natuurlijk met de portable teleporter langs de zijkant van het gebouw omhoog gekomen.<li>Als je een redeemer naar de vijandelijke basis vliegt (ALT-fire), probeer hem dan echt naar binnen te laten vliegen (naar daar waar de raketwerper ligt). Dit vergt wat oefening en is denk ik niet echt te doen op servers waar je een hoge ping hebt, maar zorgt wel voor de meeste pret. :) Iedereen ziet dat ding aankomen vliegen en loopt naar achteren om te schuilen, maar ondertussen vlieg jij hem daar lekker heen. Je zou hem zelfs weer naar buiten kunnen vliegen als blijkt dat er daar achter niemand staat.<li>Ga niet staan wachten bij de redeemer totdattie terug is: you will be headshot.<li>Als je zit te snipen on top van je gebouw, LUISTER dan goed. Met een beetje geluk hoor je een sniper rifle, maar zie je niemand zitten. Ga op onderzoek uit (naar vijandige snipers): kijk naar de vlammen op de pilaren op het gebouw; kijk over de rand aan de voorkant; kijk aan de zijkanten; hell kijk zelfs even aan de achterkant of ik daar niet sta een redeemer te guiden. :)<li>Ga WEL staan wachten bij de redeemer totdat die er ligt, maar dan in het gebouw van de vijand. Goeie plek is ACHTER de teleporter; de vijand rent door de teleport, ziet dat de redeemer er niet is, loopt [i]achteruit[/i] en heeft je niet eens gezien. Als je de sniper gun hebt, kun je er nog eens mooi gaan snipen.
Zo, als jullie me nu even willen excuseren, ga ik een training manual schrijven. ;)

Verwijderd

Als je al wilt snipen, ga dan nooit staan, maar houdt crouch ingedrukt. Als je bukt kun je nooit geheadshot(?) worden.
Dit is ook een tip voor de shock-rifle combo, eerst crouchen dan schieten. Dit is wel moeilijker, daarom ben ik dit nog aan het oefenen.
Als je crouched ben je een kleiner doel.
Pagina: 1